Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjell på ytelse 85d og ny 75d?

Startet av Joachim@sancon.no, lørdag 07. juli 2018, klokken 16:24

« forrige - neste »

geear

Ytelsesspørsmålet må S-folkene svare på, men det andre er nok dette relevant for:

Kjørte nettopp langtur med fullastet X75 med 20", og hadde autopilot på 135km/t i størstedelen av nesten 50 mil i Sverige, og 145km/t tilsvarende langt i Danmark, med 25-30 grader i skyggen og strålende sol. Kun supercharging, og fikk aldri opp noen effektbegrensning. Det var til og med rundt 30-35km/t motvind oppover hele Sverige. Reell snittfart (Linkmytesla) ble som regel rundt 115km/t på grunn av trafikk og områder med lavere fartsgrenser.

Under samme tur var maks ladefart alltid 98-101kW (43% er sweet spot) så 94kW høres litt lavt ut. Batteripakken er vel identisk?

Hodetelefoner

Sitat fra: Phantom3D på mandag 09. juli 2018, klokken 17:21
Forstår jeg det rett om du mener 75d er jevnere på høy og lav SOC kontra P85D?
Jupp.
Merker det godt når vinteren kommer. Da er 75D`n raskere om morningen.(Dette var før den ble uncorket også).

389-382kw med godt varmt batteri og høy soc på min P85D for noen timer siden.
fruen klarer 382-380kw på lavere soc.. og uten noe oppvarming av batteri. kun sommervarme.

Jeg skal prøve å få gjort dette litt bedre og oversiktlig.
Klarte selvfølgelig ikke å logge noe på test turen nå. Dessverre ikke noe på Teslalog.com heller.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA