Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mønsterdybde Dunlop Enasave

Startet av Beamer Screamer, fredag 06. juli 2018, klokken 21:06

« forrige - neste »

Beamer Screamer

Noen som vet hva mønsterdybden på disse dekkene var da de var nye? Eventuelt noen med nye eller nesten nye dekk som gidder å måle dybden?

De fleste dekk har vel 7-8 mm som nye. Vår iOn har nå gått 30k (ca halvparten på sommerdekkene) og er nå nede på 4-5mm allerede. Slites de virkelig så fort?
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

elekTrond

Vet ikke dybde på nye, men noen på et annet forum skrev at sparedekk gjerne har et par mm mindre fra starten av. Kan godt hende det var JoeS, admin på myimiev.com? Sjekk den store dekktråden der. Det kom opp da noen klagde på økt forbruk med nye/ikke-øko dekk.

Jeg har fortsatt mine seks år gamle dekk med ok dybde bak (3-4-5 mm?), etter halvparten av 60'km. Fordekkene så ut som trillebårhjul før 40'km, i likhet med fem år gamle dekk jeg har sett hos høggern.

PS! Enasave evt. andre er kjent for å være litt plastikk mtp. veggrep. Altså relativt høy treadwear rating. Det tyder på lang levetid.
'13 Mjau

tomrh

Mener de var 8 mm. Framdekka holdt 2 sesonger hos oss, bakdekka 3 (30.000 årlig kjørelengde den gang). Kjøpte Pirelli Cinturato P1 verde foran i 2014 som vi fremdeles har, de er slitesterke og har knallbra veigrep.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA