Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tilgjengelig batterikapasitet for 60ah.

Startet av Nutcase, fredag 06. juli 2018, klokken 15:57

« forrige - neste »

Nutcase

Gjelder for 60ah versjon.

Noen som har sjekket bilens tilgjengelig kapasitet etter sist oppdatering?
Ser stadig at flere melder at dem har over 18,xx kwh tilgjengelig.

Mine 2 siste oppdateringer gir meg bare rundt 17,1kwh til rådighet. Kan dette være riktig?

Kanon

Tror ikke det er noe og bry seg om, jeg har lest av alt mellom 17,2 til 20,4. på vår, uten at den praktiske rekkevidden har vært annerledes. Tror det er en omfattende affære på verksted og få  målt reel gjenværende kapasitet.
Man kan selvfølgeliv måle strømmen inn på batteriet fra helt tom til helt fullt, men det har mange feilkilder det og.
Tut og kjør !

02jan

Min 60ah hadde 19.x før forige service, etter service med ny SW har den nå ligget på 17.x .
Men merker ingen praktisk forskjell , kjørte min faste rute nittedal stasjon - Asker - nittedal underkant av 10 mil , rush, normal kjøring ( ikke elbilkjøring), 40% rest .
Skal ha min 2.service (92'km) neste uke, litt spent på om jeg vil oppdage noe nytt (forbedringer).

Håper/ønsker på bortfall av ding dong lyder , og mulighet til å rygge med førerdøren åpen (min bil går i panikk lås ,rygging 2 km/t).  Hylelyden fra ryggesensorene ,går på når jeg hekter sykkel på bakluka - masete pipelyd , må stoppe,sku av motor , skru på alt på nytt for å kjøre uten hylepipe lyd.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Klykken

Ang rygging med åpen dør - fest sikkerhetsbeltet bak ryggen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA