Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konaer som står i fare for å ta fyr?

Startet av deep750, torsdag 05. juli 2018, klokken 15:49

« forrige - neste »


_OE_

#2
Et par opphetede KIA Soul ja... Egentlig godt gjort at KIA får solgt så "gammel" bil i 2018 har selv og er egentlig fornøyd men rekkevidden er i snaueste laget   i 2018
Via_9+

bno

Men hva har det med saken å gjøre om lasten er fossil eller elbil. Klikkhoreri intet annet

_OE_

Sant det... Burde vel heller tatt et oppgjør med manglende internkontroll i transportbransjen.... Men synd at 2 EV'r blir hugget opp

Via_9+


Gordon Retriever

Sitat fra: bno på torsdag 05. juli 2018, klokken 21:41
Men hva har det med saken å gjøre om lasten er fossil eller elbil.
Artig at media er med på å skape/opprettholde et inntrykk av at elektrisitet er mer brann- og eksplosjonsfarlig enn bensin. "Fake news"-begrepet har sin berettigelse.

bno


arthur

Kan ikke se på dette som "fake news" da det vitterlig i teksten står;

E6 i Østfold var stengt i tre timer etter at det begynte å brenne i en biltransport lastet med elbiler.

og

– Det brant i selve hengeren, men vi vet ikke hvordan det har oppstått.

Hvordan noen kan "tolke" dette dithen at det er elbilene som brenner og/eller har forårsaket brannen ser jeg ikke helt.

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Bård Fjukstad

Det var vel mere sitatet:

– Heldigvis fikk brannvesenet raskt kontroll. Det er allmenn kjent at det kan være problematisk å slukke brann i elbiler, sier Strømsæther.


som var egnet til å underbygge feil-oppfatninger.

Spajderman

Det er jo et sitat, det er jo dessuten riktig at det kan være problematisk å slukke brann i elbiler? Ser ikke problemet med at dette sitatet er gjengitt i artikkelen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA