Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stripe på vindu(er)

Startet av mmmilen, torsdag 05. juli 2018, klokken 09:20

« forrige - neste »

mmmilen

Har noen opplevd at det legger seg en stripe på vinduet når det åpnes - akkurat på det nivået der det sto åpent, dvs der gummilisten (eller hva det heter) presset på glasset...?

På alle 4 vinduer, har ikke noe med vasking å gjøre, helt tørr bil. 1 måned gammel bil, er sånn fra dag en, Tesla sier at det er noe på innsiden og at de må skru av hele døra for å komme til det. 4 måneder til avtalt service, det er derfor jeg spør  ::)

cra

Lar det seg vaske bort? Tenker det kan være fett e.l. fra listene? Burde gi seg etterhvert i så fall.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Horsenose

#2
Får i blant stripe på tvers av vinduet om jeg har hatt det åpent. Både på Tesla og andre merker. Fra vask eller fra pollen/støv/møkk som har lagt seg nederst på listen etc. Og fra fett og annet som er smurt på list i forbindelse med frost.
Kan være noe fra klargjøring også?

Så lenge du ikke snakker om fysisk ripe i glasset kan jeg ikke helt skjønne at dette er noe du ber om at blir tatt på service. Vask bilen, spyl list og se an om et par uker.
Model X reservasjon

mmmilen

Nei, det er ikke snakk om riper. Og nei, det er ikke pga dette jeg skal på service  ;)

Sitat fra: Horsenose på torsdag 05. juli 2018, klokken 10:01
Får i blant stripe på tvers av vinduet om jeg har hatt det åpent. Både på Tesla og andre merker. Fra vask eller fra pollen/støv/møkk som har lagt seg nederst på listen etc. Og fra fett og annet som er smurt på list i forbindelse med frost.
Kan være noe fra klargjøring også?

Så lenge du ikke snakker om fysisk ripe i glasset kan jeg ikke helt skjønne at dette er noe du ber om at blir tatt på service. Vask bilen, spyl list og se an om et par uker.

Vhagar

Jepp, har det på bakdørene. 2 fete striper på ulike steder på hvert glass. Klissete som bare det men ikke skitt, virker mer som lim. Kommer ikke der vinduet stopper så det er ikke fra øverste gummilisten. I følge Tesla er det helt normalt og bare å ta en klut å gnike vekk. Fører seg inn i rekken av ting som er "innafor marginer" på feil.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

CaZpaH

Dette var noe som var veldig synlig på min 2017 model x. Etter 20k km ca. Et år etter så er det ikke så synlig lenger. Så virker som at det er noe overskudd fra fett/smøring som legger seg slik det skal etter hvert.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA