Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

X75 jan-18 prod. Lading vil ikke restarte etter nådd limit

Startet av Runaraa, torsdag 05. juli 2018, klokken 00:07

« forrige - neste »

Runaraa

Hei,

Har såvidt jeg husker uten unntak plages med at lading ikke restarter når nådd limit.

Feks nå så har jeg vært borte en stund, bil ble plugget i Garo lade boks hjemme som vanlig. Ladet seg som normalt til 80% som er limit.

Men etter dette får jeg ikke gjort noe. Får ikke restartet lading igjen. Hverken automatisk (den har falt til 74% nå) eller ved å øke lade grense.

Forøvrig samme problem også med scheduled charging. Den har aldri funket med unntak av testen jeg gjorde med scheduled 5min i framtiden...

Vhagar

Aner ikke, men etter å ha skummet gjennom brukermanualen (om jeg fant rette modell) så kan det tenkes at den ikke støtter slik kommunikasjon mot bilen? Har opplevd det på noen type2 ladestolper at jeg ikke fikk restartet lading fra bilen, men måtte koble fra og til igjen og starte lading fra ladestolpen. Det andre jeg kan tenke meg er at du kan prøve å starte lading igjen via web interfacet til ladestasjonen?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Runaraa

Hvis jeg forstår deg riktig tenker du at det er ekstern lade boks hjemme som muligens lager krøllet? Like sannsynlig det tenker jeg. Men ellers aldri trøbbel med lading foruten dette.

Runaraa

Snakket med Roadside nå. De skulle trekke logg fra bilen og se på.

Men hans foreløpige mistanke var at det kunne være dropp i volt (under voltage som han sa) på linjen som kunne forårsake dette. Og bilen forsøker bare noen ganger å restarte før den setter sperre på Lade sesjonen.

Men bare så rart at den hver eneste gang alltid tar lading. Men at noe skjer mellom slutt på Lade sesjon og restart på et senere tidspunkt.

Vhagar

Ikke noe rart at den klarer å starte fint hver gang men restart (fra bilen) ikke virker. Det er nettopp det jeg skrev i første svaret og det jeg mistenker skjer med din hjemmelader også. Så ville sjekket opp med leverandøren av den.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

geear

Prøv med ladekladden i schuko, og se om det virker da, så vet du om det er bilen eller ladeboksen.

Runaraa

Sitat fra: Vhagar på torsdag 05. juli 2018, klokken 13:10
Ikke noe rart at den klarer å starte fint hver gang men restart (fra bilen) ikke virker. Det er nettopp det jeg skrev i første svaret og det jeg mistenker skjer med din hjemmelader også. Så ville sjekket opp med leverandøren av den.

Da får jeg teste det. Ikke brukt web grensesnittet før, så må vente til jeg er hjemme.

Takk for svar så langt

Runaraa

Sitat fra: gr på torsdag 05. juli 2018, klokken 18:54
Prøv med ladekladden i schuko, og se om det virker da, så vet du om det er bilen eller ladeboksen.

Også en ting å teste. Har faktisk aldri brukt UMC før annet en å plugge i en gang for å sjekke at den funket :-)

mthoring

#8
Håper dette ikke er et generelt problem med Garo. Blir sannsynligvis Garo som skal levere ladeanlegg her til høsten. Er kjent med at de ikke støtter kø-ordning, det skal formodentlig komme på plass i en firmware update senere. Vet ikke om dette er relevant når det gjelder det å kunne stoppe og starte lading fra bilen..
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Runaraa

Jeg er forøvrig ikke en del av et lade anlegg. Dette gjelder kun en enkelt stående hjemmelader i egen garasje. Ikke ta alle sorger på forskudd

mthoring

Enig i at det blir et savn, men er jo tross alt bare å trykke på luka da.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

geear

Eller på mobilen eller på skjermen inne i bilen eller holde inne baklukeknappen på nøkkelen.

Knappen er kjekk, men det går an å leve uten. Det mest irriterende med å bruke baklukeknappen er pushmelding om interrupted charging, dersom den fortsatt laderz

Runaraa

Savnet handler om å koble fra. Merker jeg alltid må fikle med nøkkelen for  frigjøre. Skikkelig 1.verdens problem for all del, men lell  ;)

mthoring

#13
Du har vel kanskje fastmontert type 2 kabel i ladeboksen. Hvis ikke så finnes det kanskje en løsning:
https://www.evchargeking.com/en/t2-tesla-charging-cable-3-phase-32a

Noen som har testet en slik en?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

geear

Det fantes også en løs fjernkontroll å få kjøpt en periode, hadde vært kjekk å lime fast på ladeboks, men har tydeligvis blitt vanskelig(ere) å få tak i denne. Egentlig bra, men hadde vært kjekk for oss som trenger det hjemme og IKKE har tenkt å bruke det til å stjele ladekabler fra andre Tesla-eiere.  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA