Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dørhåndtak om vinteren

Startet av Stikkkontakt, onsdag 04. juli 2018, klokken 18:22

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Kommer det til å gå bra? Er de oppvarmet?

AJ82

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 04. juli 2018, klokken 18:22
Kommer det til å gå bra? Er de oppvarmet?

Vet ihvertfall at Range Rover Velar har samme type håndtak og denne er testet endel. Har sett noen filmer om det på youtube også. Virker som de er ganske sterke.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf


Counterpointer

Det så ganske overbevisende ut. Det er vel sjelden en har centimetertykke lag med solid is over dørhåndtaket.

Nasatech

Vet dere ikke liker å sammenligne med Tesla, men dette er hinder Tesla også har på Model S.  Fungerer kjempefint :)

Fin bil! Blir spennende å se når de første kundebilene kommer og man ser dem i daglig drift. Blir nok en del av disse i Norge!

Counterpointer

Sitat fra: Nasatech på torsdag 05. juli 2018, klokken 09:44
Vet dere ikke liker å sammenligne med Tesla, men dette er hinder Tesla også har på Model S.  Fungerer kjempefint :)
Jeg har ingen problemer med å se dette i forhold til Tesla og det er vel derfor også mange er bekymret for denne løsningen på dørhåndtak på Jaguar da det er mye trøbbel med disse hos Tesla.

Fint å høre at dine sprenger seg gjennom isen

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på fredag 06. juli 2018, klokken 00:34

Jeg har ingen problemer med å se dette i forhold til Tesla og det er vel derfor også mange er bekymret for denne løsningen på dørhåndtak på Jaguar da det er mye trøbbel med disse hos Tesla.

Fint å høre at dine sprenger seg gjennom isen
Tesla har problemer med dørhåndtakene (en av de få gjenværende problemene på Model S så vidt jeg vet), men akkurat dette har aldri vært noe problem. Ikke noe å bekymre seg over for I-Pace heller vil jeg tro.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

S.S

På f.eks BMW X5 E53 er det også problem med dørhåndtak som fryser.
Blir vel ikke værre enn på de fleste andre biler i vårt klima, tenker jeg.

4Matic Fanatic

Akkurat dørhåndtakene er det jeg liker minst med hele bilen. Jallagimmick som garantert skaper problemer over tid.
Virker småraklete og simple, der blir jeg nok å savne panserhåndtakene fra MB.

S.S

Helt enig. Det finnes ikke fordeler med disse håndtakene.  Unødvendig komplekst. Bare at mange synes det ser kult ut.
Mange andre biler har håndtak som er ganske flush, så luftmotstandsargumentet holder ikke.
La oss håpe de blir trøbbelfrie.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA