Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"

Startet av Gordon Retriever, onsdag 04. juli 2018, klokken 17:30

« forrige - neste »

1000kwh

Kanskje det er en dårlig ide å blande bilmerkene i ett forum..

Det er jo gjennomsyret av «hatere».

Så lenge enkelte ikke klarer å holde seg unna delforumer de overhodet ikke er interesserte i så blir det vel samme greia fremover også

arthur

Nå begynner en del innlegg her å minne meg en viss "Herr" Donald. Har til gode å se noen her som hater Tesla, men at noen her tillater seg å nevne at Tesla vel ikke har gjort alt riktig (selv om tittelen på en tråd hevder det motsatte) er en kjennsgjerning. Mange av de noe mere kritiske innleggene (basert på fakta) er sågar skrevet av eiere av Tesla hvilket burde bety at et lys går opp for enkelte?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

#62
Sitat fra: arthur på mandag 16. juli 2018, klokken 10:53
Har til gode å se noen her som hater Tesla, men at noen her tillater seg å nevne at Tesla vel ikke har gjort alt riktig
Det er bare å følge med på forumet. En liten gjeng er på banen hver gang de kan påpeke noe negativt. Det ensidig kraftige negative fokuset er vanskelig å beskrive med noe annet enn hat.
"Tillate seg å nevne at Tesla ikke har gjort alt riktig" er veldig langt unna hva som foregår på forumet.
Men jeg registrerer at du har moderert deg i sommer. Det er gledelig og langt bedre for diskusjonen!

Sitat fra: arthur på mandag 16. juli 2018, klokken 10:53
Mange av de noe mere kritiske innleggene (basert på fakta) er sågar skrevet av eiere av Tesla hvilket burde bety at et lys går opp for enkelte?
Litt usikker på hva du mener med at "det går opp et lys"? Jeg kjenner ikke en eneste eier som er helt ukritisk til Tesla. Det er langt færre helt ukritiske her på forumet enn det er gjennomført negative. Det er jo ikke slik at det kun er de som skriver negativt det har "gått opp et lys" for. Vi som eier og kjører Tesla vet jo nøyaktig hva som er bra og mindre bra med merket. Overraskende nok er det mange som aldri har eid eller kjørt Tesla som vet svært mye om det negative.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1317142119

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 16. juli 2018, klokken 11:05
Jeg kjenner ikke en eneste eier som er helt ukritisk til Tesla.
Det er da flere her inne som er innbitte evangelister av Tesla-menigheten, uten å nevne navn. Tre-fire av dem bruker samme brukernavn i omtrent hver eneste Broom-artikkel om elbil i tillegg (hvorav et par av de igjen er inne på artikler som ikke har noe med elbil å gjøre også) kun for å preke om hvor eventyrlig bra livet blir bare man kjøper en Tesla.

Det er den type personer som skaper polariserende debatt.

Øyvind.h

At et par på et forum er totalt ukritiske må man leve med, men jeg vil ikke si jeg kjenner disse personene.

Helt ukritisk holdning er like verdiløst som de som er utelukkende kritiske. Og begge deler er like skadelig for egen troverdighet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 16. juli 2018, klokken 11:05
Sitat fra: arthur på mandag 16. juli 2018, klokken 10:53
Har til gode å se noen her som hater Tesla, men at noen her tillater seg å nevne at Tesla vel ikke har gjort alt riktig
Det er bare å følge med på forumet. En liten gjeng er på banen hver gang de kan påpeke noe negativt. Det ensidig kraftige negative fokuset er vanskelig å beskrive med noe annet enn hat.
"Tillate seg å nevne at Tesla ikke har gjort alt riktig" er veldig langt unna hva som foregår på forumet.
Men jeg registrerer at du har moderert deg i sommer. Det er gledelig og langt bedre for diskusjonen!

Sitat fra: arthur på mandag 16. juli 2018, klokken 10:53
Mange av de noe mere kritiske innleggene (basert på fakta) er sågar skrevet av eiere av Tesla hvilket burde bety at et lys går opp for enkelte?
Litt usikker på hva du mener med at "det går opp et lys"? Jeg kjenner ikke en eneste eier som er helt ukritisk til Tesla. Det er langt færre helt ukritiske her på forumet enn det er gjennomført negative. Det er jo ikke slik at det kun er de som skriver negativt det har "gått opp et lys" for. Vi som eier og kjører Tesla vet jo nøyaktig hva som er bra og mindre bra med merket. Overraskende nok er det mange som aldri har eid eller kjørt Tesla som vet svært mye om det negative.

For egen del mener jeg ikke noe om Tesla utover det jeg har hørt (og sett) fra venner og bekjente som har Tesla, de mange linker/innlegg/artikler som finnes i pressen og med navngitte kilder samt hva som skrives på et forum som dette, spesielt av folk med Tesla. I sum er det mange fornøyde med hva produktet i utgangspunktet er, og forhåpentligvis også vil bli hva angår service og holdbarhet på deler og slikt. Samtidig er det vel rimelig klart at service, oppfølgning, kapasitet osv på deres verksteder til dels er under enhver kritikk og at bilene ikke er helt "ferdige" hva angår tilpasninger, holdbarhet osv er det jo også mange eiere av Tesla som påpeker (kall det gjerne innrømmer), men som tidligere sagt en rekke ganger; Tesla har gjort myr riktig, har vært foregangsfolk hva elbiler angår, og jeg har intet annet ønske enn at de skal klare seg bra i fremtiden. At jeg for egen del per idag hverken vil kjøpe bilene eller aksjene har jeg vært tydelig på, også at jeg i fremtiden absolutt ikke vil utelukke at jeg selv ender opp med en slik bil.

Og så er det noen her som benytter (nesten) enhver anledning til å omtale i negative ordelag enhver som måtte ha noe negativt å anføre hva angår Tesla, også når dette er basert på fakta, ja sågar hva Mr. Tesla selv har skrevet. Som sagt; slikt minner meg om at man har en viss "Herr" Donald som sitt "forbilde"!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Bondeknøl

This message previously only contained one or more inline attachment references all of which are now invalid.

Tellus

Når folk eier aksjer i et selskap så er det ikke uvanlig subjektiviteteten tar overhånd. Enklere å diskutere andre bilmerker da de færreste sitter med aksjer i VW, Tata eller Hyundai

Øyvind.h

Sitat fra: arthur på mandag 16. juli 2018, klokken 13:48
Og så er det noen her som benytter (nesten) enhver anledning til å omtale i negative ordelag enhver som måtte ha noe negativt å anføre hva angår Tesla
Det er ikke mitt inntrykk at enhver kritikk omtales negativt.
Mitt inntrykk er at det i all hovedsak er de som ikke evner å være noe annet enn negative som må tåle negativ karakteristikk. Budskapet i kritikken forsvinner fordi budbringer har ødelagt sin profil på forumet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emurof

Sitat fra: arthur på fredag 06. juli 2018, klokken 08:20
Kan det da aksepteres også av "enkelte" Tesla-eiere at dette faktisk er et reelt og uakseptabelt problem når selv øverste ansvarlige hos Tesla anser det som et problem?
Med andre ord er det løsningen som gjenstår, problemet er erkjent og reelt!

Hva er poenget med slike stråmenn?

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA