Skrevet av Emne: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"  (Lest 4125 ganger)

RonnyØ2

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 45
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #45 på: torsdag 12. juli 2018, klokken 19:14 »
Ja mobbingen av Tesla og Tesla-eiere er lavmål.

Brukt Tesla utenfor garanti kan bli veldig dyrt. Småting som dørhåndtak (som vil feile for de fleste Model S før eller siden) kan vel koste mer enn 30 000 kroner pr stykk.

Kilde på denne summen?

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9086
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #46 på: torsdag 12. juli 2018, klokken 22:52 »
1000usd koster bytte av komplett håndtak.
Men det går på garanti, deretter reklamasjonsrett, deretter goodwill og tilslutt fiks selv til brøkdel av prisen.
Tesla Model X 90D

x Tesla Model S 90D mars 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013 - solgt august 2015
x Model X reservasjon - kansellert

1000kwh

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 623
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #47 på: fredag 13. juli 2018, klokken 06:30 »
1000usd koster bytte av komplett håndtak.
Men det går på garanti, deretter reklamasjonsrett, deretter goodwill og tilslutt fiks selv til brøkdel av prisen.
Men hva med de andre småtingene som kan koste 30000,- eller mer?  :D kanskje koppholderne koster 40000,-?

Folk slenger rundt seg med oppspinn.

Bondeknøl

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #48 på: fredag 13. juli 2018, klokken 10:49 »
Er ikke disse forumene stort sett oppspinn? Jeg spinner som bare det.😉😎🏁

Men det er jo litt kjipt at det er såpass mye reperasjoner for enkelte på dørhåndtak og åpningsmekanisme, men det gjelder vel stort sett de tidligere modellene? Det som kjøper de første bilene av en ny fabrikant og en ny modell er jo ofte prøvekaniner med de utfordringene det medfører.
Tesla har jo fortsatt en utfordring med serviceapparatet i Norge, og det er vel viktigere å få det opp å stå enn å pushe flere biler inn i landet? Kanskje det er det beste for Tesla at de ikke leverer noen M3 til Norge på en god stund enda?

arthur

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1501
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #49 på: søndag 15. juli 2018, klokken 08:43 »
Det som kjøper de første bilene av en ny fabrikant og en ny modell er jo ofte prøvekaniner med de utfordringene det medfører.

Burde man ikke som prøvekanin bli innvilget en liten (stor?) rabatt siden produsent vet, må påregne, en del innkjøringsproblemer?

Supermario

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 106
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #50 på: søndag 15. juli 2018, klokken 09:07 »
Det som kjøper de første bilene av en ny fabrikant og en ny modell er jo ofte prøvekaniner med de utfordringene det medfører.

Burde man ikke som prøvekanin bli innvilget en liten (stor?) rabatt siden produsent vet, må påregne, en del innkjøringsproblemer?

Jo, det er et rimelig argument. Men overstyres nok av tilbud-etterspørselsdynamikken, sålenge det er lange køer for å være prøvekanin så slipper produsent/importør å rabatterte.

arthur

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1501
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #51 på: søndag 15. juli 2018, klokken 11:22 »
Og som prøvekanin får man ingen rabatt, må påregne å få en del problemer samt påregne lang tid på å få utbedret skaden/problemene og deretter lager man en tråd med at Tesla har gjort alt riktig? Javel.

Bondeknøl

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #52 på: søndag 15. juli 2018, klokken 11:28 »
Det å starte en tråd om at Tesla har gjort alt riktig er jo beste måte å dyrke frem Teslahatere i dette forumet. Det øker polariseringen og gjør forumet sort-hvitt, samt at ting som skrives i begge leirer blir unyansert og gjør forumet lite troverdig.
Det er ingen tvil i at det koster å ha Tesla uten garanti. Mye uprøvd teknologi som kunden må betale for selv, og dørhåndtak med elektronikk er en verkebyll for flere jeg kjenner.

1000kwh

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 623
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #53 på: søndag 15. juli 2018, klokken 16:22 »
Det å starte en tråd om at Tesla har gjort alt riktig er jo beste måte å dyrke frem Teslahatere i dette forumet. Det øker polariseringen og gjør forumet sort-hvitt, samt at ting som skrives i begge leirer blir unyansert og gjør forumet lite troverdig.
Det er ingen tvil i at det koster å ha Tesla uten garanti. Mye uprøvd teknologi som kunden må betale for selv, og dørhåndtak med elektronikk er en verkebyll for flere jeg kjenner.
Tror ikke det er noe dyrere enn å ha en dieselbil utenfor garanti. Det var i hvertfall en dyr lærdom for oss.

Dørhåndtakene er ikke så kompliserte som enkelte skal ha det til og kan ofte fikses med et nytt tannhjul til 1 dollar.

Se mer her: https://www.google.no/amp/s/insideevs.com/how-the-tesla-model-s-door-handle-works-and-how-to-fix-it-videos/amp/?source=images

Motorwatt

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 192
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #54 på: søndag 15. juli 2018, klokken 16:28 »
Det er mulig noen som synes dette er enkelt, men betviler at dette gjelder brorparten av de eiere som har problemet.

1000kwh

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 623
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #55 på: søndag 15. juli 2018, klokken 16:43 »
Det er mulig noen som synes dette er enkelt, men betviler at dette gjelder brorparten av de eiere som har problemet.
Din lokale bilxtra vil synes dette er enkelt..

Hvis vi snakker om ut-av-garanti reperasjon.

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9086
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #56 på: søndag 15. juli 2018, klokken 19:22 »
Det å starte en tråd om at Tesla har gjort alt riktig er jo beste måte å dyrke frem Teslahatere i dette forumet.
Blir man Tesla-hater av det innlegget er det virkelig ikke trådstarter som har de mest løse skruene.
Tesla Model X 90D

x Tesla Model S 90D mars 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013 - solgt august 2015
x Model X reservasjon - kansellert

Motorwatt

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 192
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #57 på: søndag 15. juli 2018, klokken 19:29 »
Tror heller ikke det (uten å kjenne definisjonen av "Tesla-hater"), og @Gordon Retriever (trådstarter) har gode innlegg i dette forumet, og fremstår som både nøytral og informativ.

Bondeknøl

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #58 på: søndag 15. juli 2018, klokken 23:36 »
Det å starte en tråd om at Tesla har gjort alt riktig er jo beste måte å dyrke frem Teslahatere i dette forumet.
Blir man Tesla-hater av det innlegget er det virkelig ikke trådstarter som har de mest løse skruene.
Jo, når en starter en tråd med denne headingen så inviterer en til en sort/hvitt-tråd. En slik overskrift er jo en invitasjon til motargumenter uansett hvem som starter den.

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9086
    • Vis profil
Sv: "Tesla-klager i kø hos Forbrukerrådet"
« Svar #59 på: mandag 16. juli 2018, klokken 07:33 »
Jeg skriver ikke at man ikke kan bli Tesla-hater. Men blir man hater av et slikt innlegg er det noen skruer som bør strammes. Det er dog ikke utypisk for Tesla-hatere at de fremstår som sutrete og lite opplyste.
Personlig synes jeg begge sider av svart/hvitt er like unyttige. Jeg foretrekker personer som evner å se både positive og negative sider. Jeg synes ikke Tesla gjør alt rett, selv om de har levert noe som gjorde tidligere tyske drømmer helt uinteressante og Tesla har vært eneste aktuelle merke siden 2013 for meg.
« Siste redigering: mandag 16. juli 2018, klokken 07:34 av Øyvind.h »
Tesla Model X 90D

x Tesla Model S 90D mars 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013 - solgt august 2015
x Model X reservasjon - kansellert