Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglading stopper pga isolasjonsfeil

Startet av Snylter1, onsdag 04. juli 2018, klokken 09:48

« forrige - neste »

Snylter1

Opplevde i går at hurtiglading hos Fortum i Østfold stoppet etter 1-2 minutter med meldingen: isolasjonsfeil, lading stoppet for å beskytte mot farlig tilstand (husker ikke helt ordrett)
Forsøkte flere hurtigladere og samme skjedde der.
Altså gjelder min Mjau 2017,5 modell  :)

Motorforum fant ikke noen feil med bilen, de forsøkte å hurtiglade på en hurtiglader i nærheten og fikk samme feil.

Jeg fikk en speller ny mjau som lånebil til de fikk lett gjennom systemene med lupe.
Så at jeg måtte hurtiglade den for å komme meg hjem, koblet til og jaggu... Samme feil på den!!

Etter en prat kom vi til at muligheten for samme feil på 2 biler burde være mikroskopisk.

Kan si at orginal fortum ladebrikke stort sett ikke virket og at Fortum måtte fjernstarte ladingen etter at jeg ringte dem.

Og ja, alt har virket fint før, og jeg betaler regningene mine  8)

Men altså Isolasjonsfeil????

På 2 biler???
Nye biler??

Dette virker veldig rart....

Alle innspill mottas med takk.

Snylter1

Oppdatert:
Tok en kjøretur og svippet innom grønn kontakt, vefil lader, ladet fra 50-82% uten problemer.

Tror Fortum og abb ladere må ha en feil....

elekTrond

Svarer her også siden du nevnte den i den andre, nye isolasjonstråden. Veefil får mye pepper, og spesielt i samband med visse bilmerker/modeller. Den ene gjenganger-ladern jeg i perioder har slitt med er Garo-laderen som GK har på Obs! Rudshøgda ved E6.

@Snylter1: Fant Motorforum noen feilkoder på din bil?

Her er DTC feilkodene som lå lagret (dog uten datostempling) i minnet på bilen min:

EV-ECU:

       
  • P1AFA
  • P1A12
  • Quick Charger READY timeout
  • OBC abnormal stop
OBC:

       
  • 39
  • PFC output voltage fail
    (føler på meg at en av disse tolkes som <200V fra lader(?) *glemsk*)
Det lå/ligger(?) også noen U1111 pg U1116 DTC'er inne på flere hjerner, men slik jeg husker det sa teknikern noe om at "det bare er sånn" eller at det ikke var noen reell feil.

'13 Mjau

Kine

Jeg har 2015 modell imiev med samme ladefeil på alle fortum ladestasjoner. Får ikke hurtigladet. Tydeligvis noe som gjelder mange.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA