Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring på elbiler

Startet av nilsen33, tirsdag 03. juli 2018, klokken 10:19

« forrige - neste »

nilsen33

Hvilke typer reparasjoner kan man få dekket med en god forsikring? Har pr. i dag en Peugeot iOn som er 6 år gammel. Om jeg velger en av de dyreste forsikringene (f.eks "if super") vil jeg da få dekket alle problemer som kan oppstå med bilen utenom vanlig slitasjedeler? I vilkårene ser det ut til at både batteripakke og girkasse er dekket, er det noen "hidden catch" her?

Pr. i dag har jeg ingen garanti i det hele tatt på bilen. For et par tusen ekstra i året kan jeg være temmelig godt dekket med tanke på alvorlige ting som kan oppstå, er det riktig oppfattet? Hva med deler som AC-kompressor f.eks, er dette også dekket?

Usikker på hvor jeg skulle opprette denne tråden, den kan gjerne flyttes om nødvendig.

aasen90

Super-forsikringer dekker hovedsakelig drivlinje. Altså om clutchen slites i stykker, så dekkes ikke det, men om kraftoverføringen ryker så dekkes det.

Slike forsikringer gir deg en prosentvis egenandel utifra km-stand.

Superforsikringer gir også som regel bedre leiebil, høyere erstatting ved totalskade og i noen tilfeller ingen egenandel ved veihjelp eller ruteskifte.

elektrolux

Husk deler til slike biler er rimelige fra huggeren. Og at det lett blir mas å kreve erstatning fra forsikringsselskapet.

Stor tjangs for at premietillegget plassert på høyrente, eller fond er bedre enn hos forsikringsselskapet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA