Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser forsikring Bmw i3

Startet av Rosson, søndag 21. juli 2019, klokken 16:45

« forrige - neste »

Rosson

Diverse forsikringsselskaper har vert i media for å forsøke å legitimere kraftige (kommende?) økninger i forsikringspremier på elbiler.

Tenkte derfor det kunne vere nyttigt med en ny tråd på emnet, da den gamle stoppet opp i 2015.

Starter med mine tall. Vilkår osv regner jeg med man kan finne på selskapene sine websider..

Tryg Forsikring
Tryg plus rabatt 15%

Merke/modell: BMW I3 2018
Bonus: 75 % mer enn 5 år
Årlig kjørelengde: 10 000 km
Bilen brukes kun av førere over 23 år
Automatisk nødbrems

Dekninger     Egenandel       Pris per år

Ansvar                                 1 783
Kasko           6 000               2 236
Maskinskade                           236
Bil Ekstra                                751
Fører- og passasjerulykke        161
Totalpris                              5 167


BMW i3 2018

elektrolux

Regn litt på fører og passasjer biten. I mitt tilfelle med mange kjøretøy regnet jeg meg fram til at denne biten er 10 000 ganger dyrere enn en helårs livsforsikring. Brukte da tiden forsikringen var aktiv i forhold til pris.

Har derfor valgt den vekk på mine kjøretøy. Forsikringsselskapet vil påstå den ikke kan velges vekk, men de må bare noe dypere ned i menyen sin.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Trond.m

#2
Sitat fra: elektrolux på mandag 22. juli 2019, klokken 05:25
Regn litt på fører og passasjer biten. I mitt tilfelle med mange kjøretøy regnet jeg meg fram til at denne biten er 10 000 ganger dyrere enn en helårs livsforsikring. Brukte da tiden forsikringen var aktiv i forhold til pris.

Har derfor valgt den vekk på mine kjøretøy. Forsikringsselskapet vil påstå den ikke kan velges vekk, men de må bare noe dypere ned i menyen sin.
Tror kanskje de fleste vil spandere et beløp tilsvarende 2 halvlitere i året på at passasjerene i bilen er forsikret også. Hvis man absolutt vil spare et par hundrelapper ville jeg ta bort maskinskade så lenge bilen er dekket av garanti.

arthur

Hvordan kan 161 kroner i året bli 10.000 ganger dyrere enn en livsforsikring?

For meg er det uklart hva "bil ekstra" er, men hvis det er leiebil ves skade så har jeg ikke hatt noen siden 1979 (har ogs¨flere biler, kan sykle eller ta toget/trikken noen dager) og hvis det er redusert egenandel så har jeg det allerede ved flere forsikringer i et og samme selskap (4.000 i redusert egenandel).

Man bør alltid se litt nøye på hgva man EGENTLIG trenger og/eller er villig til å betale ekstra for da disse tilleggsdekningene uten tvil er meget god butikk for selskapene! 
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

elektrolux

Sitat fra: arthur på mandag 22. juli 2019, klokken 07:38
Hvordan kan 161 kroner i året bli 10.000 ganger dyrere enn en livsforsikring?

10 biler a 161 = 1610 kr. Kjører i disse 1-2 timer daglig, altså kan en gange denne kostnaden med 12-24 = 19320 - 38640 kr.

Livsforsikringen koster rundt 1/10 av dette og er aktiv hele året.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

arthur

Man skal høre (lese) mye hva "kreativ bokføring" angår før ørene faller av!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Amigakongen

På min 2016 har jeg:
Trafikkforsikringsavgift: kr 0
Sum pris per år: kr 3.876
Her er det 25.000km årlig kjørelengde. 4000 egenandel. Ingen førere under 24år.

På min 2015 har jeg:
Trafikkforsikringsavgift: kr 0
Sum pris per år: kr 3.096
Her er det 16.000km årlig kjørelengde. 4000 egenandel. Ingen førere under 24år.

Begge er forsikret hos Storebrand. Har pensjonssparing gjennom jobben, så får rabatter for dette. 75% bonus på begge.
2015 BMW I3 - 11800km

Rosson

Ja, jeg betaler nok litt mye for kun 10k årlig kjørelengde og med 6k egenandel, så bør vel ta en ringerunde en dag.

Sitat fra: TM på mandag 22. juli 2019, klokken 07:26
Hvis man absolutt vil spare et par hundrelapper ville jeg ta bort maskinskade så lenge bilen er dekket av garanti.

Ja, maskinskade dekker vel neppe noe mer enn garantien, så det er antagelig unødvendig å ha.

Sitat fra: arthur på mandag 22. juli 2019, klokken 07:38
For meg er det uklart hva "bil ekstra" er, men hvis det er leiebil ves skade så har jeg ikke hatt noen siden 1979 (har ogs¨flere biler, kan sykle eller ta toget/trikken noen dager) og hvis det er redusert egenandel så har jeg det allerede ved flere forsikringer i et og samme selskap (4.000 i redusert egenandel).

Man bør alltid se litt nøye på hgva man EGENTLIG trenger og/eller er villig til å betale ekstra for da disse tilleggsdekningene uten tvil er meget god butikk for selskapene! 

Ja,"bil ekstra" er bla leiebil og redusert egenandel + endel annet "kjekt å ha" feks:"Totalskadegaranti
Gir deg en ny tilsvarende bil (fabrikkny) hvis reparasjonskostnadene er større enn 60 % av nyanskaffelsesverdien."
https://www.tryg.no/forsikringer/bilforsikring.html

Men det er klart, selv om det bare er noen hundrelapper her og der-så blir det tusenlapper etterhvert  :-[
BMW i3 2018

moonbuggy

Timingen er kanskje ikke optimal for å oppnå lavere forsikringspremier nå?
Selskapene har nettopp meldt at elbiler er langt dyrere å reparere enn forutsatt og at premiene skal kraftig opp.
I en slik setting skal en være mer enn god å forhandle for å få ned en premie selskapet antagelig ser som altfor lav...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA