Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

16 stk Kona registrert med EK-skilter i dag

Startet av MrBacardi, fredag 29. juni 2018, klokken 21:25

« forrige - neste »

Cral

Sitat fra: Spajderman på mandag 09. juli 2018, klokken 09:12
Den kommer bare i syv farger, to av de er gråfarger, og det er ikke Dark Knight som er på bildene, så jo, det er nok Galactic Grey.

Den kommer i første om gang bare i syv farger... Men den kommer ikke med svart tak i første omgang, så deter godt mulig at dette ikke er farge som bil tilbudt i første omgang.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Zuexi

Fargen så ganske "flat" ut på bilde. Regner med den gir litt mer "glans" i virkeligheten.

Mr Oizo

Sitat fra: saftsuse på mandag 09. juli 2018, klokken 00:07
Ett par bilder jeg tok i dag
Dette virker for meg mest som "tørket leire grå", veldig flat og kjedelig.
Bildet under er litt bedre, mørkere og dypere.

andy99

Sitat fra: DDE på mandag 09. juli 2018, klokken 09:51
Sitat fra: saftsuse på mandag 09. juli 2018, klokken 00:07
Ett par bilder jeg tok i dag

Ser ut som bilen på bilde har US gråfarge. Det er ikke samme som GG.
Kan nok være noe i det. I USA omtaler de fargen som «all new galactic gray». Så da spørs det hvordan den ser ut. Jeg tipper vel egentlig at den ser ut som demoene. Men noen spør sikkert kundeservice. :)
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Limodriver

Fargen på bildet ligner ikke mye på galactic grey på konfiguratoren. Den ser ganske flat ut med tanke på at galactic grey også skal være metallic. Jeg er en av dem som gjerne skulle se flere farger uten metallic eller pearl. Jeg har valgt galactic grey på min Kona, men ville nok ikke valgt den utifrå bildet.

Håper vi kan få tilbake noen av fargene som var tidligere uten metallic - vinrød, mørkegrønn, mørkeblå, gråfarger, brun osv. Jeg forlater gjerne fifty shades of grey skalaen dersom det kommer gode alternativer. Sist vil det også være en fordel mhp reparasjonslakkering som jo gjøre på mange biler gjennom bilens levetid.

ProsjektX

Galactic grey = elefantgrå eller grunningsgrå som det også heter... samme for meg, kjører acid yellow ;)
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

DDE


Limodriver

Sitat fra: ProsjektX på mandag 09. juli 2018, klokken 13:49
Galactic grey = elefantgrå eller grunningsgrå som det også heter... samme for meg, kjører acid yellow ;)

Da må det bli grunning med metallic - det blir ikke så ille får vi håpe.

Trond.m

Tror Galactic grey blir en fin og ekstremt praktisk farge. Angrer litt på at jeg ikke valgte den framfor Dark Knight siden den er 4900 kr billigere. Kunne jo brukt de pengene på å foliere taket sort.brukt Jeg valgte bort Galactic fordi jeg var usikker på om det ville forsinke leveringen, men det er kanskje mer usikkert med Dark Knight siden så mange velger den

Zuexi

#39
Kjørte akkurat forbi en Mini Countryman i "elefantgrå" med sorte sorte skjermbreddere og sort tak.
Mener jeg har sett Honda Civic (nye typen) i no ala samme gråfarge, så tydelig at det er flere som har tatt noe tilsvarende inn i fargesortimentet sitt.

- Tror det kan bli bra jeg :-)

Olemann

Bra med en bil med nøytralt uttrykk. Så kan heller sjåføren eksersere i et bredt spekter emosjoner som det passer seg.  Verre med en bil som konstant og intenst uttrykker "her kommer jeg som vil være veldig synlig" osv.... Da er man låst i sin eksponeringsiver og kan ikke trekke seg tilbake, selv om dagsformen tilsier at det er et bedre valg... :)

Sitat fra: Zuexi på mandag 09. juli 2018, klokken 16:38
Kjørte akkurat forbi en Mini Countryman i "elefantgrå" med sorte sorte skjermbreddere og sort tak.
Mener jeg har sett Honda Civic (nye typen) i no ala samme gråfarge, så tydelig at det er flere som har tatt noe tilsvarende inn i fargesortimentet sitt.

- Tror det kan bli bra jeg :-)

bno

Fredag observerte min kona jeg er gift med  :D en Kona EV i Stavanger. Begynner vel kanskje å skje noe på demo siden da? Bilen rød med EK skilter.

trykkertor

Kan være de 19 pressebilene som er på en liten Norgesturné(?)
Sikkert ikke alle landets journalister som hadde mulighet å være med på eventet ved Gardermoen.
Kan også være noe mer utfyllende langtest noen driver med.
Men jeg bare tipper og spekulerer. Og vet noen ikke liker fri fantasi og hypotesebygging. Kun vil ha fakta.
Så se bort i fra hele mitt innlegg.  :-1:

Spajderman

Statistikken viser fremdeles bare 19 registrerte Kona, så er nok en av pressebilene...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA