Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

1000 første kan vente seg mail veldig snart

Startet av pofeet, fredag 29. juni 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

AppleKnocker

Sitat fra: Fansypantsy på fredag 29. juni 2018, klokken 20:22
Sitat fra: AppleKnocker på fredag 29. juni 2018, klokken 20:17
Det står i pressemeldingen at det blir level 2 autonomi. Det er samme som både Tesla  AP1 og AP2 leverer p.t

Vil det si at level 2 autonomi vil være = adaptiv cruisecontrol?
Level 2: In level 2, at least one driver assistance system of "both steering and acceleration/ deceleration using information about the driving environment" is automated, like cruise control and lane-centering. It means that the "driver is disengaged from physically operating the vehicle by having his or her hands off the steering wheel AND foot off pedal at the same time," according to the SAE. The driver must still always be ready to take control of the vehicle, however.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

AppleKnocker

I SMS som ble sendt 7.6 er det med en link. Hvis man følger linken står det blant annet:

"Niro Electric leveres med en rekke sikkerhetssystemer som adaptiv cruisecontrol med stop & go, kollisjonsvarsel og lane following assist. Dette er Autonom kjøring på nivå 2, og systemet kontrollerer akselerasjon, bremsing og styring avhengig av bilene foran, og bruker sensorer for å holde sikker avstand."

https://campaign.targeteveryone.com/mobiSite.aspx?8I46OKWRDy6P8H8ZJ31Y0mGo8ianZLHYhyg%2FA8ccrJoJh44Dvjy4OOQux7AX3Xgwknp6Bsm5ukVqy%2BpQyH84QMJIXJK1L8Ln0oshjzCo6QocRtxvPdFAasuBEd12st2ZNLlOSDxblIY%3D
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Thorbjørn Hellehaven

SitatDitt valg av farge og soltak er bindende hvis du velger å skrive kontrakt (selv om du velger farge og soltak nå er du ikke bundet til å skrive kontrakt på bilen). 
NB! Dersom du ikke registrerer dine valg innen 15. juli vil du likevel opprettholde din plass på reservasjonslisten, men ha begrenset valgmulighet når det gjelder farge. Ønsker du en annen farge, annet utstyrsnivå eller mindre batteri, vil du prioriteres i rekkefølge etter de 1.000 første bilene.
Er fargevalg bindende, hvis jeg velger å skrivekontrakt på First Edition? Eller binder jeg reservasjonen min til First Edition?
Jeg ønsker ikke å miste muligheten til å velge mindre utstyr/batteri når prisene blir kjent, men har ikke lyst på en hvit bil heller.

Snorunt

Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på lørdag 30. juni 2018, klokken 11:22
SitatDitt valg av farge og soltak er bindende hvis du velger å skrive kontrakt (selv om du velger farge og soltak nå er du ikke bundet til å skrive kontrakt på bilen).
NB! Dersom du ikke registrerer dine valg innen 15. juli vil du likevel opprettholde din plass på reservasjonslisten, men ha begrenset valgmulighet når det gjelder farge. Ønsker du en annen farge, annet utstyrsnivå eller mindre batteri, vil du prioriteres i rekkefølge etter de 1.000 første bilene.
Er fargevalg bindende, hvis jeg velger å skrivekontrakt på First Edition? Eller binder jeg reservasjonen min til First Edition?
Jeg ønsker ikke å miste muligheten til å velge mindre utstyr/batteri når prisene blir kjent, men har ikke lyst på en hvit bil heller.

Hvis du bestiller First edition nå så er det bindende for kønummeret ditt.
Du MÅ ikke bestille bilen, men du bruker kønumneret ditt på First edition. Hvis ikke så må man vente.

trykkertor

Hmmm....det er der jeg savner litt info på når vi kan forvente bil utenom First Edition.
Jeg vil gjerne slippe forbi noe bak kø 1000 som ønsker en bil i First Edition-segmentet, hvis jeg vet mitt kønummer er "beholdt" senere, jeg kan velge en bil med farge og den blir levert tidlig 2019.
Men hvis risikoen er at mitt lave kønummer ender med farget Niro Q4 2019, så blir det heller en fargeløs First Edition.

Noen som vet noe "inside" om når color edition kan ventes?

daktari

Det står i infoen at du beholder prioriteten men må slippe frem andre til FE. Men har du ikke fått sms?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

trykkertor

Joda, leste det.
Men når kommer biler som ikke er First Edition er det jeg lurer på?
Snakker vi tidlig, midt eller sent 2019?
Jeg vil jo ikke hoppe over First Edition hvis det betyr at jeg skal vente 1 år eksta.
Samtidig vil jeg ikke kjøpe en fargeløs First Edition hvis det er mulig å få en farget bil rett over nyttår.

Snorunt

Det blir et regnestykke... hvor mange biler kan de produsere, delt på to batterityper og igjen tre modellvalg (kanskje. Classic, active og exclusive).

Vi kunne gjerne tenkt oss rød igjen, men binder oss nok til en kjedelig grå for å ikke ende i Q4, worst case

Cral

Jeg tipper ca samme leverings takt som på Kona, så ca 3 måneder etter de første First Edition, med mindre du har plass 980, og det er en mengde folk som ønsker mer farge, slik at 3-400 bak deg slipper fremover i køen, men det øker kun med en drøy måned på kona...
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA