Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

1000 første kan vente seg mail veldig snart

Startet av pofeet, fredag 29. juni 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

Cral

Fargene er jo kun for de første 1000, etter det får man litt flere fargevalg. Og denne måten å gjøre det på er jo litt  bedre enn måten måten Hyundai gjorde det på. Nå får man bilen i "rett" rekkefølge. Med Kona kan man nok oppleve at du har valgt feil farge, og får bilen litt senere da du må vente på at en bil med din spesifikasjon kommer på neste båt.

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Carkub

Sitat fra: Carkub på fredag 29. juni 2018, klokken 13:08
Sitat fra: navyelsen på fredag 29. juni 2018, klokken 13:02
...men har First Edition hengerfeste???
+1
Dårlig tegn at det ikke står noe om det?!
Hvis man kun er på jakt etter hengerfeste for sykkelstativ, er det vel sannsynlig at dette blir mulig «uoriginal» også for Niro. Ser Elbilmek AS leverer til eGolf, Leaf, Soul etc. https://www.elbilmek.no/tjenester
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Limodriver

Sitat fra: Carkub på fredag 29. juni 2018, klokken 15:28
Sitat fra: Carkub på fredag 29. juni 2018, klokken 13:08
Sitat fra: navyelsen på fredag 29. juni 2018, klokken 13:02
...men har First Edition hengerfeste???
+1
Dårlig tegn at det ikke står noe om det?!
Hvis man kun er på jakt etter hengerfeste for sykkelstativ, er det vel sannsynlig at dette blir mulig «uoriginal» også for Niro. Ser Elbilmek AS leverer til eGolf, Leaf, Soul etc. https://www.elbilmek.no/tjenester

Alle tilhengerfester til Kia monteres hos forhandler. Dersom det blir mulighet for tilhengerfeste på Niro Electric vil det være i form av typegodkjenning. Selve hengerfestet kan monteres hos forhandler evt ettermonteres andre steder.

Elektro12

Sitat fra: K.O på fredag 29. juni 2018, klokken 14:23
Ble sort med soltak for min del Kjører safe....

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

Sort er da ikke safe, er jo den mest utsatte fargen som finnes. :)

Carkub

Sitat fra: Limodriver på fredag 29. juni 2018, klokken 15:33
Sitat fra: Carkub på fredag 29. juni 2018, klokken 15:28
Sitat fra: Carkub på fredag 29. juni 2018, klokken 13:08
Sitat fra: navyelsen på fredag 29. juni 2018, klokken 13:02
...men har First Edition hengerfeste???
+1
Dårlig tegn at det ikke står noe om det?!
Hvis man kun er på jakt etter hengerfeste for sykkelstativ, er det vel sannsynlig at dette blir mulig «uoriginal» også for Niro. Ser Elbilmek AS leverer til eGolf, Leaf, Soul etc. https://www.elbilmek.no/tjenester

Alle tilhengerfester til Kia monteres hos forhandler. Dersom det blir mulighet for tilhengerfeste på Niro Electric vil det være i form av typegodkjenning. Selve hengerfestet kan monteres hos forhandler evt ettermonteres andre steder.
Poenget mitt var at dersom hengerfeste ikke blir et tilgjengelig tilvalg til Niro, vil det antakelig likevel være mulig å få satt inn dette for transport av sykler, all den stund dette er mulig på feks Leaf uten typegodkjenning. Eller har jeg misforstått noe?
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

aasen90

Mener å ha lest at bilen skulle bli utstyrt med autopilot tilsvarende teslas AP1? Kan noen bekrefte? Enn så lenge ligner kan den like mye som kona

AppleKnocker

Det står i pressemeldingen at det blir level 2 autonomi. Det er samme som både Tesla  AP1 og AP2 leverer p.t
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Fansypantsy

Sitat fra: AppleKnocker på fredag 29. juni 2018, klokken 20:17
Det står i pressemeldingen at det blir level 2 autonomi. Det er samme som både Tesla  AP1 og AP2 leverer p.t

Vil det si at level 2 autonomi vil være = adaptiv cruisecontrol?

Trond.m

Sitat fra: daktari på fredag 29. juni 2018, klokken 12:55
Da fikk jeg nettopp SMS hvor jeg ble bedt å oppgi min preferte gråtone og om jeg ønsket soltak eller ei til 5900,-. Valget var bindende mtp. kontrakt.
Høres ikke veldig troverdig ut. Har ikke fått noen SMS med reservasjon ca 200. Så du påstår at de vet prisen på soltaket, men ikke resten av bilen ??

Fansypantsy

Sitat fra: TM på fredag 29. juni 2018, klokken 20:26
Sitat fra: daktari på fredag 29. juni 2018, klokken 12:55
Da fikk jeg nettopp SMS hvor jeg ble bedt å oppgi min preferte gråtone og om jeg ønsket soltak eller ei til 5900,-. Valget var bindende mtp. kontrakt.
Høres ikke veldig troverdig ut. Har ikke fått noen SMS med reservasjon ca 200. Så du påstår at de vet prisen på soltaket, men ikke resten av bilen ??

Har også mottatt SMS  :+1: (eller er innlegget ditt ment ironisk)

Trond.m

Virker iallefall lite seriøst å be folk om å spesifisere en bil uten å vite pris.
Hva står det i den SMS'en da ?

Snorunt

Sitat fra: TM på fredag 29. juni 2018, klokken 20:33
Virker iallefall lite seriøst å be folk om å spesifisere en bil uten å vite pris.
Hva står det i den SMS'en da ?
At du velger soltak/ikke soltak og en av fire farger.
Det er ikke bindende før du skriver kontrakt, men hvis du vil skrive kontrakt er fargevalget og soltaket bindende.

Trond.m

Og hvem er avsender av denne SMS' ? SMS er jo en litt amatørmessig måte å kommunisere med potensielle kunder på.

Snorunt

Sitat fra: TM på fredag 29. juni 2018, klokken 20:40
Og hvem er avsender av denne SMS' ? SMS er jo en litt amatørmessig måte å kommunisere med potensielle kunder på.

Kia Bil Norge AS sendte SMS med link til kunder som hadde ventelisteplass 1000, eller lavere. Slik jeg har forstått det, i hvert fall.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA