Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

1000 første kan vente seg mail veldig snart

Startet av pofeet, fredag 29. juni 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

pofeet

Nå begynner det å skje. Leverte tilbake en prøvekjørt Kia Optima i morges.

Selger hadde fått mail idag om at de 1000 første på Niro-listen ville bli kontaktet veldig snart.
Jeg fikk se mailen på telefonen hans.

Følgende farger ville bli tilgjengelige for bestilling i første omgang (husker ikke Kia fargenavnene):

-Sølv
-Pearl white
-Sort
-Mørkegrå

aaskt

Spennende. Er det produksjon av 2018 bilene de skal i gang med, slik at de treffer farge/utstyrsvalg sånn ca, det vil jo bli noe frafall når priser kommer. Ser at det nå er 4 farger i stedet for 3 som jeg fikk beskjed om, men uansett like triste farger for min del. Like greit at jeg ikke er blandt de første 1000 da, neste runde skal visstnok komme i flere farger etter hva jeg ble fortalt av selger.

pofeet

Jeg var innom og så på Niro Plug in og jeg synes at den er flott i sort.
Få med sorte felger, så blir det stilig.

daktari

Sitat fra: pofeet på fredag 29. juni 2018, klokken 09:18
Følgende farger ville bli tilgjengelige for bestilling i første omgang (husker ikke Kia fargenavnene):

-Sølv
-Pearl white
-Sort
-Mørkegrå
Farger?
Det det er jo nyanser av grått fra hvitt til sort.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

torlie

Er ikke blant de 1000 første heldigvis om det er kun de fargene man kan velge. Jeg håper de lanserer noen ny farger i 2019, gjerne en spenstig rød eller blå  :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

daktari

Da fikk jeg nettopp SMS hvor jeg ble bedt å oppgi min preferte gråtone og om jeg ønsket soltak eller ei til 5900,-. Valget var bindende mtp. kontrakt. Men, det var frivillig å oppgi, de som ikke gjør det innen fristen vil få beholde plassen men ha "begrenset valgmulighet mtp. farge". Vil du ha noe annet, vil du prioriteres i rekkefølge etter de 1000 første.

De første tusen bilene skal ha ganske mye utstyr: smart cruise, lane following assist,skinnseter m varme/ventilasjon, blindsonevarsler, varme i ratt, JBL m sub, antikrasj.

De kan foreløpig ikke si noe om pris og leveringstid.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

navyelsen

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Carkub

Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Måtte dessverre velge ett av monochrom valgene uten soltak, bare «må» ha fra første leveranse uansett med reservasjon #121.
Evt hengerfeste vil være en bonus.

navyelsen

Synes det er svært vanskelig å forta fargevalg basert på et lite bilde av den ene frontlykten.
Kikket på Kia sin konfigurator av hybridversjonen, men de har selvfølgelig valgt å bruke andre navn/fargekoder på hybrid og helelektrisk. Er fargene identiske,selv med små variasjoner i navn?

Eks.
Aluminum silver = Metal Stream / Silky Silver ?
Snow White Pearl = Snow White Pearl
Platinum Graphite = Graphite ?
Aurora Black Pearl = Aurora Black ?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

pofeet

Sitat fra: daktari på fredag 29. juni 2018, klokken 10:41
Sitat fra: pofeet på fredag 29. juni 2018, klokken 09:18
Følgende farger ville bli tilgjengelige for bestilling i første omgang (husker ikke Kia fargenavnene):

-Sølv
-Pearl white
-Sort
-Mørkegrå
Farger?
Det det er jo nyanser av grått fra hvitt til sort.


Det er visst det som er mest "attraktivt".

Mest populære farger ifm søk på Finn:

1: Svart
2: Hvit
3: Grå
4: Sølv

Også på verdensbasis er hvit, svart, grå og sølv mest valgt.

Kilde: https://www.tv2.no/a/9674445/

ProsjektX

Sitat fra: pofeet på fredag 29. juni 2018, klokken 13:29
Det er visst det som er mest "attraktivt".

Mest populære farger ifm søk på Finn:

1: Svart
2: Hvit
3: Grå
4: Sølv

Også på verdensbasis er hvit, svart, grå og sølv mest valgt.

Kilde: https://www.tv2.no/a/9674445/
Joda, men her har jo Kia en gyllen mulighet til å sette litt farge på biltrafikken! Bilene får de definitivt solgt. Og kanskje kunne de bli lagt litt merke til, men neida. kunne jo ihvertfall lagt inn en rød og blå, istedetfor 3/4 gråe.. Litt skuffet, hadde sett for meg en fin rødfarge for en gangs skyld
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

borge


K.O

Ble sort med soltak for min del Kjører safe....

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA