Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla X/P 2017 vs Porsche e-Hybrid 2018 vs Audi RS4 2018

Startet av mr.rs4, fredag 29. juni 2018, klokken 06:42

« forrige - neste »

mr.rs4

Vurdere flere biler neste gang jeg skal bytte ut min TMP85DL, og har disse i tankene:
- Tesla X/P 2017 - Ikke bestemt meg for Tesla MXP100DL eller Tesla MSP100DL
- Porsche e-Hybrid 2018
- Audi RS4 2018

Har tenkt å kjøpe alle brukt(en av de), men nesten ny / lite kjørt.

Hva tenker dere? Noen som har erfaringer? Noen som har testet en av de?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

turfsurf

Jeg har ca 3000km i en XP100DL. Angrer på at vi bare kjøpte X100 for å si det slik. Førerkortet mitt er sikkert glad for det dog. Akselerasjon oppe i fart er bare utrolig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Cirion

Kommer litt ann på hvordan du tenker å bruke bilen. For min del er det kun Tesla som funker, for jeg digger roadtrips. Ingen andre bilprodusenter har ladenettverk. Ingen andre bilprodusenter har destinasjonslader nettverk.

I fjor ble det 13500km i en TMX100D, null stress og bortsett fra at vi måtte lade på Tesla destinasjons lader i Malaga på veien hjem fra Gibraltar, så gikk resten av roadtrip'en på Supercharger. Nå er det åpnet 2 nye superladerstasjoner mellom Cullar (som var siste i fjor) og Gibraltar, så da er det superlading hele veien.

I år derimot, ser jeg at det blir vanskelig å finne strekk i Europa hvor man MÅ bruke noe annet enn superlader, og legger man til destinasjons lader nettverket så er det tilnærmet null steder man ikke kan nå. Som en liten bonus, kan man jo også bruke ladestolper fra tredjepart (Noe jeg ikke trenger lenger).
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Nasatech

Sitat fra: mr.rs4 på fredag 29. juni 2018, klokken 06:42
Vurdere flere biler neste gang jeg skal bytte ut min TMP85DL, og har disse i tankene:
- Tesla X/P 2017 - Ikke bestemt meg for Tesla MXP100DL eller Tesla MSP100DL
- Porsche e-Hybrid 2018
- Audi RS4 2018

Har tenkt å kjøpe alle brukt(en av de), men nesten ny / lite kjørt.

Hva tenker dere? Noen som har erfaringer? Noen som har testet en av de?

Har selv Tesla Model XP90DL (kjøpte før 100 kom) og er VELDIG fornøyd med den. Men det kommer an på økonomien. Har du god økonomi så kan du kjøpe P og L, men man trenger der vel strengt talt aldri og man kommer lenger med en X100.

Counterpointer

Sitat fra: Cirion på fredag 29. juni 2018, klokken 08:26
Kommer litt ann på hvordan du tenker å bruke bilen. For min del er det kun Tesla som funker, for jeg digger roadtrips. Ingen andre bilprodusenter har ladenettverk. Ingen andre bilprodusenter har destinasjonslader nettverk.
Litt merkelige betraktninger da RS4 har et enormt «ladenettverk» over absolutt hele verden, og E-hybrid ikke heller er avhengig av lading.......

Tipper trådstarter er mer opptatt av prestanda.

Har kjørt X P 100D og den går som styggen selv rett frem, skal du kjøre fort i svinger ville jeg heller valgt en tysker.

Totalt sett ville jeg aldri valgt fossil eller hybrid men det er meg.

olavxxx

Sitat fra: knut.aulie på fredag 29. juni 2018, klokken 23:52
Sitat fra: Cirion på fredag 29. juni 2018, klokken 08:26
Kommer litt ann på hvordan du tenker å bruke bilen. For min del er det kun Tesla som funker, for jeg digger roadtrips. Ingen andre bilprodusenter har ladenettverk. Ingen andre bilprodusenter har destinasjonslader nettverk.
Litt merkelige betraktninger da RS4 har et enormt «ladenettverk» over absolutt hele verden, og E-hybrid ikke heller er avhengig av lading.......

Tipper trådstarter er mer opptatt av prestanda.

Har kjørt X P 100D og den går som styggen selv rett frem, skal du kjøre fort i svinger ville jeg heller valgt en tysker.

Totalt sett ville jeg aldri valgt fossil eller hybrid men det er meg.
Model X i elgtest gjør det fantisk ganske greit ift størrelsen. RS4 er jo en helt annen bil, da burde man kanskje se rs4 mot model S P100D. S har jo også mye bagasjeplass.

Hadde heller ei kjøpt en dyr fossil i 2018. De blir dyrere og dyrere å ha i bruk, samt jeg tipper større verditap, bruksrestriksjoner osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA