Skrevet av Emne: Hjelp fra AUTODOC  (Lest 639 ganger)

AUTODOC

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Hjelp fra AUTODOC
« på: torsdag 28. juni 2018, klokken 13:25 »
Hei :), jeg er en representant for det tyske bildelers selskapet  AUTODOC ,https://www.autodoc.co.no/  :police: Vi la merke til at det er våre kunder på forumet. Vi vil gjerne svare på alle  spørsmålene angående valg av de riktige bildeler, retur og garantibetingelser, rabatter, sponsing og partnerskap, leveringsbetingelser.

AUTODOC

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: Hjelp fra AUTODOC
« Svar #1 på: onsdag 04. juli 2018, klokken 16:03 »
Hei alle sammen!  :) Siden det finnes så bredt utvalg av bilmerker,bilmodeller og motorer,ble det vanskligere å velge nøyaktig riktige reservedeler. AUTODOC ønsker å unngå feilbestilte varer og også spare kundens tid og penger.  >:(
For å få levert riktige bildeler,bør man velge nøyaktig.  8)
I dette tilfelle har vi bare 2 måter å bestille riktige bildeler på:
1)  å angi VIN-kode(understellsnummer) til bilen din til vår Kundeservise. Det er Live-chat,kontakt-form. Og også du kan gjerne skrive til meg en email. Hvis du lurer på hva er VINkode til den bil-angi registrerings nummer til din bil. Den måten er best.  :angel:
2) etter OEM nummer(den originalle bildels nummer). Den måte er nøyaktig ,men mer komplisert. På grunn av ikke alle bildeler har den og i noen tilfeller det er litt vanskelig å ta bildel ut av bilen.  : :-\

AUTODOC

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: Hjelp fra AUTODOC
« Svar #2 på: onsdag 11. juli 2018, klokken 13:14 »
Er du glad i motorsport med den ultimate spenningen? :police: Til alle dere spenningssøkende bilracer-connaisseurer der ute, har Autodoc forberedt et svært arrangement - vi trekker ut 100 billetter til ADAC Rallye Deutschland.Det tyske stoppet på verdensmesterskapet i rally finner sted fra 16. til 19. august i Saarland.
1) Trekningen varer fra 29. juni til 3. august. :laugh:
2) For å delta i lotteriet, må du foreta et kjøp på minst 1980kr. (Fra 2200 nok frakten er gratis)Når du legger inn en bestilling, huker du bare av boksen "Jeg ønsker å delta i trekningen av billetter for ADAC Rallye Deutschland". (Ved å huke av boksen, samtykker du til å motta et varsel om resultatene av trekningen via e-post. Du gir oss også tillatelse til å publisere ordre-IDen i “Vinnere"-seksjonen på nettsiden vår).
Fra den 6. juli
3)Allerede er det 10 heldige vinnerne se ordre-IDen publisert på linken,under.
4)Hver vinner mottar 2 billetter til ADAC Rallye Deutschland.
Vinnerne velges ut tilfeldig av et automatisert system.
Billettene blir sendt til vinnerne via e-post.
 Besøk oss på:https://www.autodoc.co.no/contest for mer detaljert informasjøn. : ;D

Warlock

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
Sv: Hjelp fra AUTODOC
« Svar #3 på: søndag 22. juli 2018, klokken 22:11 »
Hvorfor oppgir dere ikke prisene deres inkludert momsen vi må betale for å få dem inn til Norge? Og ser man bort fra at frakten er dyr, hvorfor tar det over en uke lengre enn dere oppgir før delene er fremme?

khh48

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 43
    • Vis profil
Sv: Hjelp fra AUTODOC
« Svar #4 på: søndag 22. juli 2018, klokken 22:19 »
Hvorfor må man ha kvittering fra verksted på arbeidet hvis man vil returnere defekte deler? Jeg kjøper jo deler fra dere fordi jeg gjør jobben selv.

AUTODOC

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: Hjelp fra AUTODOC
« Svar #5 på: tirsdag 24. juli 2018, klokken 18:20 »
Hvorfor må man ha kvittering fra verksted på arbeidet hvis man vil returnere defekte deler? Jeg kjøper jo deler fra dere fordi jeg gjør jobben selv.

Hei Khh48!

1) Hvis du har fagbrev som mekanikk, da er det veldig bra! I garantie tilfelle bør du sende kopi av fagbrevet til oss, for at vi kunne sende det til produsenten.
 Garantien anses direkte av produsenten og han vil være sikker på at alle produkter var installert av en kvalifisert fagperson og ikke blitt skadet av en uprofesjonell person under montering.

Vi anbefaler altid til våre kunder å bytte/montere/installere reservedeler (særlig spesielt vanskelig/tungt arbeid) på et verksted. Der dere kan få kviterring på utført arbeidet ,som bevisser at jobben var utført av fagpersonell. Og da vil produsenten betale for det også.

2) Hvis en er amatør ,som bare prøver seg.Da er det lett å montere uriktig eller skade bildel under montering.
Takk for spørsmålet.

Porsgrunn

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 419
    • Vis profil
Sv: Hjelp fra AUTODOC
« Svar #6 på: tirsdag 24. juli 2018, klokken 22:21 »
Hvorfor må man ha kvittering fra verksted på arbeidet hvis man vil returnere defekte deler? Jeg kjøper jo deler fra dere fordi jeg gjør jobben selv.

Hei Khh48!

1) Hvis du har fagbrev som mekanikk, da er det veldig bra! I garantie tilfelle bør du sende kopi av fagbrevet til oss, for at vi kunne sende det til produsenten.
 Garantien anses direkte av produsenten og han vil være sikker på at alle produkter var installert av en kvalifisert fagperson og ikke blitt skadet av en uprofesjonell person under montering.

Vi anbefaler altid til våre kunder å bytte/montere/installere reservedeler (særlig spesielt vanskelig/tungt arbeid) på et verksted. Der dere kan få kviterring på utført arbeidet ,som bevisser at jobben var utført av fagpersonell. Og da vil produsenten betale for det også.

2) Hvis en er amatør ,som bare prøver seg.Da er det lett å montere uriktig eller skade bildel under montering.
Takk for spørsmålet.

Virkelig?

Dere driver butikk rettet mot Norge med blant annet .no og norsk språk. Dere er dermed pliktig til å forholde dere til norske forbrukerrettigheter.

Sitat
Garantien anses direkte av produsenten og han vil være sikker på at alle produkter var installert av en kvalifisert fagperson og ikke blitt skadet av en uprofesjonell person under montering.

Dette gir derfor ingen mening. Vanlig reklamasjonsrett er det ulovlig å nekte kunden, eventuell garanti i tillegg kan ikke være dårligere enn reklamasjonsretten for å være lovlig(igjen du kan ikke frata kunden lovmessige rettigheter).

Kunden er kunde hos deg IKKE hos din leverandør, hvorvidt du får dekket det hos din leverandør eller ikke er derfor fullstendig uvesentlig for kundens rett til å reklamere.

En ting skal jeg støtte deg i, dersom det kan påvises at delen er ødelagt pga dårlig/feilaktig montering så har kunden selvfølgelig ikke krav på noe som helst. Men det må bevises, ikke bare antas og påstås.

Jeg vil også tro jeg ikke er den eneste uten fagbrev som misliker å bli stemplet som uprofesjonell og amatør som bare prøver seg. Jeg har til tross for mangelen av bilmekaniker fagbrev måttet fikse dårlig jobb fra verksteder og blitt spurt om råd fra bilmekanikere flere ganger.

AUTODOC

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: Hjelp fra AUTODOC
« Svar #7 på: onsdag 25. juli 2018, klokken 14:18 »
Først og fremst takk for din kommentar og for din oppmerksomhet til vårt firma og våre prosesser. Alle synspunkter og tanker til våre kunder er viktige for oss, og de bidrar til å forbedre tjenesten og gjøre den mer og mer konsistent (innholdt rik) med alle forespørsler.
først og fremst vil jeg forklare at vårt firma er tysk og offisielt registrert i Tyskland, loven vi jobber med er tysk lov og dette er juridisk korrekt.
Når det gjelder Reklamasjon - du har rett, hvis reservedel Ikke var montert og Ikke har noen spor av installasjon, Så håndterer vi slike tilfeller SELV, og her har verken leverandøren eller produsenten noe forhold. Men hvis reservedel var montert og har åpenbare spor av installasjon, og enda mer hvis den var i brukt, blir Garantiloven trådt i kraft her. Vi gir 2 år garantie fra produsenten for enhver produkt i katalogen og (3 år til alle produkter merket Stark ).
I henhold til europeisk lov har produsenten rett til å betrakte garantien gjennom hele året, men vårt firma kan direkte henvende seg til, som for oss gjør dette ute av kø og tar 6-8 uker fra det øyeblikket de mottar reservedelene.


Til din disposisjon !
« Siste redigering: torsdag 26. juli 2018, klokken 10:01 av AUTODOC »

AUTODOC

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: Hjelp fra AUTODOC
« Svar #8 på: onsdag 25. juli 2018, klokken 17:47 »
Hvorfor oppgir dere ikke prisene deres inkludert momsen vi må betale for å få dem inn til Norge? Og ser man bort fra at frakten er dyr, hvorfor tar det over en uke lengre enn dere oppgir før delene er fremme?
Hei Warlock!
Selv om vi informerer våre kunder om momsen (mervediavgiften) både
a) Under hver pris står det skrevet :eksklusivt mervediavgift, for example:
Salg
2140,82 kr
Handle nå og spar penger 20%!
Du sparer 535,21 kr
ekskl. MVA, Levering Fra 220,00 kr
og b) og etter linke frakt en kan lese:https://www.autodoc.co.no/services/frakt sier vi :ALLE PRISENE SOM OPPGIS HER ER EKSKLUSIV MERVERDIAVGIFT.
Men vi beklager misforståelse. Og vi vil gjøre dette klarere ut.
 Når det gjelder leveringstid. Produkter som er på lager vil bli sendt innen 1-2 dager fra mottak av betaling for bestillingen.Transporttid for produkter avhenger av hvilket land de skal leveres til, tilgjengeligheten til de bestilte reservedelene, ferie- og fridager samt mulige driftsfeil hos leveringstjenesten.
https://www.autodoc.co.no/services/frakt
takk for spørsmålene.
« Siste redigering: torsdag 26. juli 2018, klokken 09:59 av AUTODOC »

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7093
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: Hjelp fra AUTODOC
« Svar #9 på: fredag 27. juli 2018, klokken 19:18 »
Jeg vil også tro jeg ikke er den eneste uten fagbrev som misliker å bli stemplet som uprofesjonell og amatør som bare prøver seg. Jeg har til tross for mangelen av bilmekaniker fagbrev måttet fikse dårlig jobb fra verksteder og blitt spurt om råd fra bilmekanikere flere ganger.
+1  :+1:
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Saxo 2000 og P106 2001. Vi har kjørt tilsammen 146.000 km med PSA classic.
Har nå også en eUp 2015, gått 50.000 km hittil.

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7093
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: Hjelp fra AUTODOC
« Svar #10 på: fredag 27. juli 2018, klokken 19:24 »
Produkter som er på lager vil bli sendt innen 1-2 dager fra mottak av betaling for bestillingen.

Rimelig uaktuelt å betale på forhånd til utenlandsk nettbutikk selv med .no domene.
Tar dere ikke kreditkort eller Paypal??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Saxo 2000 og P106 2001. Vi har kjørt tilsammen 146.000 km med PSA classic.
Har nå også en eUp 2015, gått 50.000 km hittil.

Caspar

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1014
    • Vis profil
Sv: Hjelp fra AUTODOC
« Svar #11 på: fredag 27. juli 2018, klokken 20:14 »
For meg så ser det ut som denne butikken har et stykke vei å gå før den kan kalles seriøs. Men jeg jobber med fagutdanning og det gleder meg å se at fagbrev har en betydning her. Det skyldes helt sikkert at denne butikken har tysk opphav og i Tyskland har fagutdanning en helt annen posisjon enn her i Norge. Så i rekken av all berettiget kritikk skal dere få skryt av meg for å verdsette fagbrev.  :+1:
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

AUTODOC

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: Hjelp fra AUTODOC
« Svar #12 på: mandag 30. juli 2018, klokken 16:04 »
Produkter som er på lager vil bli sendt innen 1-2 dager fra mottak av betaling for bestillingen.

Rimelig uaktuelt å betale på forhånd til utenlandsk nettbutikk selv med .no domene.
Tar dere ikke kreditkort eller Paypal??
Hei Elmo!
Vi vil informere om at det er mulig å betale : Kreditkarte API, PayPal ,Bankoverføring, Klarna for alle bestillinger i Norge. Med Faktura beløpet kan vi levere bestillinger bare på Tysklands territorium. Autodoc finnes på nettmarkedet over 10 år,og vi tror at det er ingen grunn til å ikke ha tillit til oss.
Vi håper å se deg blant våre kunder! Med respect Autodoc.