Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har tidlig kønummer, men lurer på å ikke ha bilen selv.

Startet av Aass_Bayer, torsdag 28. juni 2018, klokken 11:04

« forrige - neste »

LFC

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 29. juni 2018, klokken 23:08
Sitat fra: LFC på fredag 29. juni 2018, klokken 17:52
Null problem sier selger. Dette ordner man elektronisk når man mottar bilen.
Høres nesten ut som en omregistrering.  Forskjellen er at Hyundai ikke godtar at navn endres på bestillinger - etter at bilen er mottatt er importørens sanksjonmulighet liten.

Ja, bilen omregistreres men det har jo ingen kostnad.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

HeTons

Det er bare og si fra. Jeg har veldig høyt kønummer, så er veldig intressert :)

Trond.m

Det var noen som sa at Hyundai skriver at garantien ikke vil gjelde ved kommersielt videresalg. Jeg har forsøkt å finne denne informasjonen uten hell. Noen som kan belyse dette ? Jeg tror jo ikke at det medfører riktighet for privatpersoner, men det er jo greit å lese det med liten skrift.

Trond.m

Fant de generelle garantibestemmelsene. Det er ikke noe spesielt for Kona.
Garantien gjelder selvsagt ved skifte av eier. De ønsker nok bare å sikre seg mot at næringsdrivende kjøper opp en haug med biler for videresalg, og vil ikke ramme en privatperson som ombestemmer seg og legger ut bilen for salg rett etter levering.

Hyundai tilbyr sine kunder* fem års garanti uten kilometerbegrensning fra første registreringsdato. Vi har også gleden av å tilby markedets beste garanti på fremdriftsbatteriet på våre batterielektriske biler: åtte år eller 200 000 km (avhengig av hva som inntreffer først). Garantien gjelder alle nye Hyundai personbiler og varebiler solgt av det offisielle Hyundai nettverket i Europa**.

Ved normal bruk og oppfølging av serviceprogrammet vil garantien dekke feil eller mangler som kan tilbakeføres til produksjonsfeil eller feil i produksjonsmaterialer, med unntak av service- og slitedeler.

Hyundais garantiprogram er et uttrykk for Hyundais kvalitetsprodukter. Garantien gjelder også hvis bilen skifter eier.

* Kunden betyr en person, bedrift eller en hvilken som helst annen enhet som kjøper (i) et Hyundai kjøretøy fra en autorisert Hyundai forhandler og ikke i den hensikt å videreselge den eller, (ii) et Hyundai kjøretøy som har vært opprinnelig kjøpt av en autorisert Hyundai forhandler av en person, selskap eller en annen enhet uten formål for videresalg.

PionerThink

Ikke for å spore av tråden og dra inn andre merker her, men når vi kikket på I-Pace sa selger rett ut at om vi bestilte bil og var usikre på om vi ville ha den når den kom var ikke dette noe problem! De kunne bare overta den da de fryktet at de hadde altfor lite biler til å kunne selge i butikk, så de var mer enn villige til å kjøpe oss ut!
Eneste "haken" var at vi måtte stå som eiere helt til bilen kom til forhandler pga kontraktsmessige årsaker som minner om det som er nevnt her i tråden.
Ville jo tro at Hyundai ville være interessert i å ha mest mulig biler å kunne selge, så rart om de ikke tilbyr tilsvarende?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Spajderman

Om Hyundai Norge eller enkelte forhandlere begynner slik vil de nok få på pukkelen av Hyundai sentralt. De ønsker jo ikke at enkelte markeder skal få bestilt opp biler for å ha på lager når etterspørselen er så stor. Det er selvsagt positivt for deg at du får trekke deg helt til du kan hente bilen og det er jo egentlig god kundebehandling overfor deg, men jeg mener det grenser til useriøst av forhandler og det blir illojalt overfor resten av køen og iallefall overfor Jaguar som helt tydelig har retningslinjer på dette siden du må stå som eier til bilen er her.

arthur

Kjøper du bilen som en profesjonell aktør så gjelder fortsatt loven, men da er det vel snakk om Kjøpsloven og ikke Forbrukerkjøpsloven. Garanti har kun verdi hvis denne går lenger enn hva som fremkommer av loven. Hyundai kan ikke forhandle seg til betingelser som er til ugunst for kjøper i forhold til hva loven sier.
Og er noe av det som jeg her skrev feil så regner jeg med å få mitt pass påskrevet ganske snart?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA