Skrevet av Emne: Erfaringer nye Evalia  (Lest 1944 ganger)

Ebe

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Erfaringer nye Evalia
« Svar #30 på: lørdag 08. september 2018, klokken 11:33 »
Jeg har testa min 6.6kwh lader, den ladet på 6kwh lett. Hurtiglader har jeg ikke prøvd ennå. Men lange stopp er resliteten med store batterier og lav ladehastighet. Men andre rapporterer om høyere ladehadtighet enn deg, så det var litt rart.

Ellers var vindusstørrelse, vindusppning, koppholder  og gammel navigasjon noenjeg visste når jeg bestilte bilen. Jeg prøvde jo bilen først. Bordene bak setene har vi ikke hatt problemer med, men jeg har kanskje en mer oppreist sittestilling enn deg. Jeg har og limt på en anti-sklimatte på dem, så ikke ting sklir så lett.

Ellers enig i at Nissanselgerne virker mettet på salg. De trenger ikke yte noe spesiell service eller engasjement, for bilene selger seg selv.
« Siste redigering: torsdag 13. september 2018, klokken 17:55 av Ebe »
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #31 på: torsdag 13. september 2018, klokken 17:54 »
Et par nye erfaringer:

- Etter ca. 1000 km med småkjøring har forbruket stabilisert seg rundt 20,5. Mye av dette er i regnvær, variert småkjøring og 10-14 grader. Kjørt uten å tenke på forbruket. Kjører med HEAT og AC på hele tiden, luftstrøm på føtter og frontrute. Resten på AUTO. Forbruket vil nok være litt lavere om vi hadde brukt forvarming i bilen.

- Bilen ble levert med 2,5 bar trykk i dekka, mot oppgitt 2,9 bar i døra. Etterfylt luft, og dette hjalp litt på forbruket.

- Parkeringssensorene blir mer og mer irriterende, spesielt i regnvær. De virker altfor sensitivt, og piper ofte konstant når det er regndråper på dem. Ikke mulighet til så av lyden, da de ikke er intergrert i resten av bilen. Virker som de er stilt litt for langt "ned" også, de de slår ut både på lave fortauskanter og hvis jeg rygger i bakke. Håper dette lar seg justere litt, men jeg tviler det er mulig.

- Plunderet med setebeltene og isofix bak ble tilnærmet eliminert når vi erstattet våre gamle Cybex Solution x2-fix. Vi byttet til BeSafe iZi Flex FIX i-Size. Besafen er vesentlig smalere i setet, noe som gjør tilgangel til beltelåsen mye enklere. Så nå irriterer ikke beltefestingen av kidsa lengre. En bonus er at Besafen har en høyere sittepute, så nå ser kidsa (liten 5-åring og vanlig 6,5-åring) bedre ut også. Men jeg legger merke til at de ser mer ut fremover nå, mot mer ut til sidene i Leafen.

- God oversikt fra førerplass, med inntak av litt store A-stolper. Dette er et kjent problem i fra Leaf, og går også igjen i Evaliaen.

- Bilen leveres IKKE med reservehjul, selv om dette stod i utstyrslista for 2.Zero. Jeg gidder derimot ikke å lage noe oppstyr av dette.

Ebe

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #32 på: fredag 14. september 2018, klokken 18:08 »
Fant ut at jeg kan slå av parkeringssensorene i noen situasjoner, ved å holde knappen inne i 2 sekunder. :)

teimann

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #33 på: fredag 14. september 2018, klokken 23:10 »
Jeg har samme erfaring som Ebe når det gjelder parkeringssensorene.

Når det gjelder forbruk så er jeg positivt overrasket. Har kjørt ca 2000 km til nå og gjennomsnitts forbruk på variert kjøring (ikke motorvei) ligger på ca 15. Jeg forvarmer og har dermed ikke brukt varme/ac mye. Forbruket vil nok øke når det blir kaldere. Ved gode forhold, lav hastighet og økonomikjøring tror jeg at jeg skal klare en tur på 30 mil på en "tank".