Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Redusert bilgodtgjørelse for elbiler fra 22.06.2018

Startet av Mao, mandag 25. juni 2018, klokken 16:30

« forrige - neste »

Mao

Fra og med 22. juni er statens satser for bilgodtgjørelse endret.

Ny sats er 3,90 pr. km, uansett drivstoff og kjørelengde (tidligere: 4,20 pr. km for elbil).

Passasjertillegget er også endret - nå får du ikke lenger kr 1 pr. km. for hver passasjer, men "kun" kr. 1 pr. km uavhengig av antall passasjerer.

Merk at hva du har krav på avhenger av avtalen du har med din arbeidsgiver. Mange arbeidsgivere følger statens reiseregulativ, men noen arbeidsgivere har andre avtaler med sine ansatte.

Skattefri sats er fortsatt 3,50 pr. km (dvs. mottar du 3,90 pr. km. må du skatte av 40 øre pr. km).

https://sticos.no/fagstoff/satser/statens-reiseregulativ#Bilgodtgj%C3%B8relse

Vil du sjekke "kilden", se side 51 her: http://www.lostat.no/getfile.php/1315273-1529920047/Filer/Kjennelse%20-%2022.%20juni%202018%20-%20med%20signaturer.pdf
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Supermario

 :+1: Selv om jeg liker elbilincentivene så er det bra med forenkling. Det finnes flere mål i verden enn å få flest mulig over på elbil. Mange virksomheter har forenklet til å benytte skattefri km sats fremfor statens sats for å slippe å utvikle lønn/regnskapssystemer.
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

AnfieldRoad

Sukk!

Faen å lite uforutsigbart. jeg kjøpte Tesla pga jobben og kjøring. 4.2 var jo en medvirkende årsak. Nå ned på 3.9. fullstendig latterlig.

heller ikke bra med tanke på framtidige målsettinger.


Initium

Enhver som kjører for statens satser alene er vel definert som en idiot, og det er jo tradisjon for å lure idioter...

Spøkefullt sagt, men hvordan det henger sammen at man ønsker et fleksibelt arbeidsliv og det faktum at arbeidsgiver skal dekke bare en liten del av kostnadene, har jeg aldri forstått....

Jeg hadde aldri i livet signert en avtale der jeg skulle holde bil for arbeidsgiver, og godtgjøres kun med statens satser...... Så glad i å tape penger er jeg ikke......

AnfieldRoad

Har jo fast sats i tillegg...

men 3.9 pr km er 12 000 mindre i året

Rav4_EV

Du får slenge på bompengene så blir det penger av det.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA