Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinkelser?

Startet av Model3-Tromso, tirsdag 10. juli 2018, klokken 09:35

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Frank_M på onsdag 01. august 2018, klokken 17:00
Jaguar markedsføres som et premiummerke, men har dessverre ikke merket noen premiumfølelse så langt i alle fall... må selv innhente informasjon om ny leveringsdato fra forhandler, utsettelser og nedprioriteringer av ordren ved å prioritere andre markeder. Ikke bra. Er min første Jaguar... kanskje blir det med denne? Avhenger av hvordan både JRL og forhandler opptrer framover. Det er i alle fall gode rom for forbedringer!
Fra et overordnet synspunkt må en se på det som bra dersom markeder med avgiftsvarsling prioriteres, det har andre merker også gjort før, og vi hadde satt pris på samme behandling om det var her det gjeldt. MEN, behandlingen fra forhandler har dessverre ligget litt i kortene. De skal levere like mange biler på et par måneder (sier de) som de til nå har gjort på 3-4 år i Norge. De hadde vært gode om de klarte å gjøre en slik ekspansjon uten voksesmerter..

Stikkkontakt

Sitat fra: gr på torsdag 02. august 2018, klokken 12:18
Sitat fra: Frank_M på onsdag 01. august 2018, klokken 17:00
Jaguar markedsføres som et premiummerke, men har dessverre ikke merket noen premiumfølelse så langt i alle fall... må selv innhente informasjon om ny leveringsdato fra forhandler, utsettelser og nedprioriteringer av ordren ved å prioritere andre markeder. Ikke bra. Er min første Jaguar... kanskje blir det med denne? Avhenger av hvordan både JRL og forhandler opptrer framover. Det er i alle fall gode rom for forbedringer!
Fra et overordnet synspunkt må en se på det som bra dersom markeder med avgiftsvarsling prioriteres, det har andre merker også gjort før, og vi hadde satt pris på samme behandling om det var her det gjeldt.

For å sette seg litt inn i de høye herrers dilemma:
Det spekuleres i at Jaguar vil miste inntil 2000 salg i Nederland om de ikke leverer før nyttår. Valget er da. 1) Miste 2000 salg 2) Få noen hundre sure norske kunder hvorav noe titalls vil prøve å heve kjøpet.
Enkelt valg for the big Boss

S.S

Da blir det jo trivelig for oss om regjeringen prøver seg med «Teslaskatten» igjen ved årsskiftet...

JPM

Hva var forslaget for vektavgift i fjor, og hvor mye ville det kostet ekstra hos Jaguar dersom det skulle bli en realitet til nyttår?

Mener stortinget fredet elbilfordene frem til 1/1-2020?

AJ82

Ifølge Autostrada blir ny programvare frigitt i slutten av august.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Nordlands

Sitat fra: JPM på lørdag 04. august 2018, klokken 22:33
Hva var forslaget for vektavgift i fjor, og hvor mye ville det kostet ekstra hos Jaguar dersom det skulle bli en realitet til nyttår?

Mener stortinget fredet elbilfordene frem til 1/1-2020?
Forslaget var å fjerne fritak fra engangsavgift og likestille med ladbare hybrider, utfra denne kalkulatoren ville da avgiften blitt 8438 i tillegg til vrakpantavgift for I-Pace med egenvekt 2133 kg.

https://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2018/bilkalkulator/
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA