Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla har gjort alt riktig

Startet av Gordon Retriever, søndag 24. juni 2018, klokken 23:49

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 15. juli 2018, klokken 18:50
Jeg kunne selvsagt også tatt med at PA Consulting i følge Bloomberg mener at i 2021 vil Daimler ha overtatt som den ledende aktøren mens Tesla vil være skjøvet ned til en 7. plass.   

Store nyheter altså, det spås faktisk ikke at Tesla vil være konkurs i løpet av 4. måneder. :laugh:



Hmm, så Toyota skal gå fra null i dag til å lage flere elbiler enn Tesla i 2021? Tipper det blir litt vanskelig når de ikke har en eneste modell på gang og Tesla i 2021 sannsynligvis vil produsere over en million biler. Og Volvo på plassen over? De produserer under 600.000 biler pr. år totalt, hvordan de skal produsere flere elbiler i 2021 enn dagens totale antall kan jeg ikke helt skjønne.

Eneste muligheten for at dette kan stemme er at Tesla krasjer totalt og lager godt under 100.000 elbiler i 2021.

Eller at de regner inn absolutt alt av hybrider også ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mobileum

Sitat fra: jkirkebo på søndag 15. juli 2018, klokken 20:05
Hmm, så Toyota skal gå fra null i dag til å lage flere elbiler enn Tesla i 2021? Tipper det blir litt vanskelig når de ikke har en eneste modell på gang og Tesla i 2021 sannsynligvis vil produsere over en million biler.
Det er isåfall litt over 10% av årsproduksjonen til Toyota i 2017 som var ca. 9 mill. biler. Tipper at det klarer de med god margin (hvis de vil....)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

DagfinnN

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 15. juli 2018, klokken 19:08
Er ikke Tesla konk enda? De klarer aaaldri 10.000 M3 per uke. Viktig å fokusere på det neste de ikke klarer!
Enig - og snart kommer tyskerne.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

bno

Sitat fra: Doldis1 på søndag 15. juli 2018, klokken 15:34
Skal jeg tippe blir både skjermer og brytere forbeholdt stumme om noen år, for alle andre blir bilene stemmestyrt ..
Veldig ening i det og det kommer til å gå raskt. Bruker stemmestyring i dag i stedet for fjernkontroll mot lydanlegget. Lys, enkelt og grupper. Nei om kort tid er vi i gang med dette i bilen i stor stil

Burger

BNO: Dersom stemmestyring også inkluderer "Jobb", "Osloveien 15" eller "Hjem", så er vi veldig enig :-)

Dog tror jeg at Tesla vil henge bittelitt etter Waymo på det.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

bno


Løve

Tesla har da enda ikke klart 5000 Model 3 i uken som jevn produksjon.

Burger

Løve: Nei, det har de ikke. Det var vel 3000 i uka som var milepælen sist. Nå ligger de litt over og under 4000. Dersom du ser på https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/ og " Target revised November 2017" så er de ikke så gæli i rute.

Når de klarer jevn produksjon på 5000 så tror jeg at du og noen likesinnede vil finne nytt mål, 7000 eller 10000, spiller ingen trille så lenge det er et tall som er under et eller annet estimat. Tips fra meg er å fortsatt blåse opp produksjonsfall dersom Tesla tar ett varslet produksjonsstans ved f.eks ferie eller retooling av produksjonslinja.

En liten avsporing, men jeg er veldig gira på selvkjøring og følger nøye med på det. Men jeg prøver å ta meg i skinnet ved å ikke poste noe om det mer enn en gang i måneden. Folk orker ikke å høre på hakk i plata, særlig når det tar tid og dagens status og neste måneds status er den samme. Jeg har heller ikke noen tro på tysk bilindustri, men trenger ikke å poste ofte om det når jeg ikke har noe nytt å tilføya. Når jeg ser nicket ditt så veit jeg at det er liten sjanse for at det kommer nye og relevante opplysninger og som regel bare hopper over innlegget.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Eyvind Bernhardsen

Var det ikke Elon Musk som «fant» produksjonsmålet på 5000 Model 3 i uka på siste generalforsamling?

jkirkebo

Sitat fra: Mobileum på søndag 15. juli 2018, klokken 21:02
Sitat fra: jkirkebo på søndag 15. juli 2018, klokken 20:05
Hmm, så Toyota skal gå fra null i dag til å lage flere elbiler enn Tesla i 2021? Tipper det blir litt vanskelig når de ikke har en eneste modell på gang og Tesla i 2021 sannsynligvis vil produsere over en million biler.
Det er isåfall litt over 10% av årsproduksjonen til Toyota i 2017 som var ca. 9 mill. biler. Tipper at det klarer de med god margin (hvis de vil....)

Det tar vel mer enn 2,5 år å utvikle en eller flere nye elbilmodeller, og jeg har ikke hørt noe om at de har en eneste modell på gang. For ikke å snakke om å bygge ut produksjonskapasitet for batterier...

Hadde det stått 2025 kunne de hatt en sjanse, men 2021? Aldri i livet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RonnyØ2

Sitat fra: Mobileum på søndag 15. juli 2018, klokken 21:02
Sitat fra: jkirkebo på søndag 15. juli 2018, klokken 20:05
Hmm, så Toyota skal gå fra null i dag til å lage flere elbiler enn Tesla i 2021? Tipper det blir litt vanskelig når de ikke har en eneste modell på gang og Tesla i 2021 sannsynligvis vil produsere over en million biler.
Det er isåfall litt over 10% av årsproduksjonen til Toyota i 2017 som var ca. 9 mill. biler. Tipper at det klarer de med god margin (hvis de vil....)

Hvor mange fossilbiler selger de i 2021 tro

SurSnasen

Sitat fra: RonnyØ2 på mandag 16. juli 2018, klokken 04:07

Hvor mange fossilbiler selger de i 2021 tro

Er i USA nå. På ei uke har jeg sett totalt 6 stk Tesla. Alle har vært Model S. Resten av bilene har vært enten rene fossilbiler eller hybrider. Tror nok det er en god stund ennå til de fossile drivlinjene skvises ut av el-drivlinjene.

Bondeknøl

Sitat fra: jkirkebo på mandag 16. juli 2018, klokken 03:56
Sitat fra: Mobileum på søndag 15. juli 2018, klokken 21:02
Sitat fra: jkirkebo på søndag 15. juli 2018, klokken 20:05
Hmm, så Toyota skal gå fra null i dag til å lage flere elbiler enn Tesla i 2021? Tipper det blir litt vanskelig når de ikke har en eneste modell på gang og Tesla i 2021 sannsynligvis vil produsere over en million biler.
Det er isåfall litt over 10% av årsproduksjonen til Toyota i 2017 som var ca. 9 mill. biler. Tipper at det klarer de med god margin (hvis de vil....)

Det tar vel mer enn 2,5 år å utvikle en eller flere nye elbilmodeller, og jeg har ikke hørt noe om at de har en eneste modell på gang. For ikke å snakke om å bygge ut produksjonskapasitet for batterier...

Hadde det stått 2025 kunne de hatt en sjanse, men 2021? Aldri i livet.
Men Toyota har så mange bra bilmodeller å selge nå at de har ikke behov for å markedsføre sine nye bilmodeller i åresvis før de kommer slik som Tesla har gjort med sin kommende m3.

Rollep

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 15. juli 2018, klokken 19:08
Er ikke Tesla konk enda? De klarer aaaldri 10.000 M3 per uke. Viktig å fokusere på det neste de ikke klarer!
Ja det blir nok vanskelig for M3 produseres vel av BMW så vidt jeg vet :D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Øyvind.h

M3 henviser naturligvis til Model 3.

M3 håper jeg Tesla klarer å få opp i 10.000 per uke i løpet av et års tid. Men jeg tror ikke det vil dekke etterspørselen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA