Skrevet av Emne: Alt går..hvis man vil!  (Lest 656 ganger)

Roy Aasen

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 173
    • Vis profil

Ingeniøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1716
    • Vis profil
Sv: Alt går..hvis man vil!
« Svar #1 på: onsdag 26. september 2018, klokken 18:50 »
Stilig, og som han sier en fin tur. Kan man ha det bedre :+1:

Og stakkars folk som ikke kommer seg på hytta fordi de må lade litt på veien….
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3

Måkemannen

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Alt går..hvis man vil!
« Svar #2 på: onsdag 26. september 2018, klokken 19:28 »
Hadde vært interessant å se tall på ladehastighet på hurtigladerne oppover.

Sent fra min SM-T533 via Tapatalk


Zimon

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 160
    • Vis profil
Sv: Alt går..hvis man vil!
« Svar #3 på: torsdag 27. september 2018, klokken 13:39 »
Leaf og Rapidgate på en slik tur, optimist han karen der. :P Har nok tatt lengre tid enn hva f.eks Ioniq ville tatt, selv om Leaf 2 er en fin bil sånn sett, bare ikke på langturer med mye hurtiglading uten større pauser for at batteriet skal kjøles ned.
Hyundai Ioniq EV (leveres våren 2018) - kjører Dieseltraktor per dags dato.

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Àpache

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 163
    • Vis profil
Sv: Alt går..hvis man vil!
« Svar #4 på: torsdag 27. september 2018, klokken 15:26 »
Kjører mab rolig og ikke som man har stjelt bilen som enkelte youtub'ere gjør er det mulig å holde batteriet noe "kjølig". Der står ikke hvor lang tid han brukte på turen.

sølv-pilen

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 453
    • Vis profil
Sv: Alt går..hvis man vil!
« Svar #5 på: fredag 28. september 2018, klokken 09:58 »
Han brukte to dager, kjørte ikke batteriet tomt og ladet ikke fult. Der er alt for mye feil fokus på rapidgate og at bilen ikke har aktiv kjøling. Greit at der er en begrensning, men bilen går fint an å ta på lengre turer - man må bare kjøre litt annerledes en hva man ville gjort med en 24 kWh leaf.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Karl-Wilhelm

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 161
  • Nøtterøy, Vestfold
    • Vis profil
Sv: Alt går..hvis man vil!
« Svar #6 på: fredag 28. september 2018, klokken 12:36 »
Han brukte to dager, kjørte ikke batteriet tomt og ladet ikke fult. Der er alt for mye feil fokus på rapidgate og at bilen ikke har aktiv kjøling. Greit at der er en begrensning, men bilen går fint an å ta på lengre turer - man må bare kjøre litt annerledes en hva man ville gjort med en 24 kWh leaf.

Når Nissan selger så mange Leaf som de gjør, blir det nærmest uetisk å drite så hardt i gjøre selv den enkleste forbedring når dette er et problem som har fulgt kjøretøyet siden dag en, som nå er 7 år siden...
Hadde dette kun fått konsekvenser for ladehastighet ville det bare vært en liten kjip hake, men når bilene/fremdriftsbatteriene går fortere på skrothaugen så blir det vanskelig å tolerere.
Kia Soul 2016
I-Miev 2012 (Til salgs fra og med 30.10.17)
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"