Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2012 US Leaf P3180/P318D-feilkode

Startet av Christopher Indrehus, lørdag 23. juni 2018, klokken 23:01

« forrige - neste »

Christopher Indrehus

Hei,

Er en ganske så fersk Leaf-eier med en utfordring. Kjøpte en Leaf med aktiv feilkode. Alt virker tilsynelatende som det skal, så jeg tok sjansen ettersom jeg fikk den ganske så billig. Forrige eier informerte at varsel i displayet dukket opp etter at sikringen i garasjen gikk ved lading.

Kjente ikke til Leaf Spy på dette tidspunktet, men var innstilt på at jeg på en eller annen måte skulle klare å slette feilkoden. Etter å ha skaffet LeafSpy, får jeg opp feilkoden P3180 (evt. P318D) og EVC-249. Etter å ha lest meg opp, forstår jeg det har noe med VCM'en å gjøre. Har gjentatte ganger forsøkt å slette feilkoden, uten hell. Varselet i display vil ikke forsvinne.

Som nevnt ovenfor, har jeg ingen problemer med bilen.

Er det noen som har vært borti lignende som har noen tips, eller bør jeg kjøre innom en Nissan forhandler for å finne ut av feilen? Er lite lysten på å bytte VCM'en når jeg ikke opplever andre utfordringer enn irriterende varsel i displayet.

På forhånd, takk!
2012 Leaf, 149.000 km

Christopher Indrehus

Problem løst. Var rett og slett bare å koble 12v-batteri fra/til, så forsvant feilmeldingen.
2012 Leaf, 149.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA