Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Parkering i Kristiansand

Startet av Saerdna, fredag 22. juni 2018, klokken 23:31

« forrige - neste »

Saerdna

Hei, jeg skal være i Kristiansand i tre dager nå i sommer. Jeg lurer på om noen som kjenner byen kan anbefale et godt parkeringshus.
Jeg bekymrer meg alltid når bilen står parkert langs gaten eller i p-hus, så det jeg er ute etter er et sted eller parkeringshus med god plass og så sikkert som mulig. Forstår at det alltid er en viss risiko når man parkerer slik, men det kan jo hende det er ett sted som skiller seg ut og jeg setter pris på anbefalinger :)

Muffinman

Regner med det er parkering med lademulighet du spør etter her?

Saerdna

Sitat fra: Muffinman på lørdag 23. juni 2018, klokken 08:04
Regner med det er parkering med lademulighet du spør etter her?
Det hadde vært fint, ja - men ikke påkrevd.

goggo

Her er oversikten for elbil parkering i Kristiansand.
https://www.kristiansand.kommune.no/aktuelt/betaling-for-parkering-av-elbiler/

Kilden parkeringshus har type 2 ladere fra Grønn Kontakt. Her er det gratis å stå på dagtid men man må betale på kvelden.

Ved Vesterveien er det gratis hele døgnet. Dette er "friluftsparkering" og det er en hurtiglader fra Grønn Kontakt her.
Selv ville jeg nok valgt Kilden.

Mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

pizzahjul

Jeg har sansen for Torvet parkeringshus. Der er det veldig god bredde på parkeringsplassene. Jeg har ikke ladet der selv, men mener det er mange ladeplasser der også.

Elektra

Ved Sørlandssenteret, om du skal dit,  kan man lade med 22kW og DC ved Kiwi. Eg fikk ikke mer enn 16A1fas i parkeringshusene i sentrum. Var også noe ved McDonalds.

Elektra

Var også mulig å lade ved inngangen på Dyreparken.

Saerdna

Mulighet for lading er topp, men hovedprioritet var et trygt sted med god plass. Mange gode tips, takk! Skal sjekke ut Torvet parkering, virker bra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA