Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Drømmebilen, kondemnert 40kWh

Startet av leafnor, fredag 22. juni 2018, klokken 20:58

« forrige - neste »

leafnor

Vært noen poster om å bytte celler i gamle batteri eller sette inn nytt. Og jeg "drømt" om den første kondemnerte 40kWh.
Drømmebilen er her med 40kWh batteri til salgs:
https://www.nbfbildeler.no/nbf//DekkTilbehor/Tilbehor/batteri/438248069

Men farken, prisen blir for stiv. Nær 60000,- for pakken, for mye til å ta risken. :-[
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

nilsen33

Kjør på. Er vel bare å ta ut og inn. Burde være lett!

TorC

Og den har du planer om å hive inn i din 2012 modell?

Tror du at bilens verdi øker med minst 60 løk?

Grønvold har noen ekstreme priser på bruktdelene til denne bilen. Jeg har vansker med å tro at den pakken er verdt mer enn maks 40 selv på en god dag.

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Mr Oizo

Det er nok en prosess med å få inn denne både mtp tilkoblinger, software, bms og startsperre.
Kan sikkert regne med et par titusener bare der. Blir interesant å se om et par år når disse pakkene blir billigere og eldre leafer med slitte batteri kan fås for rundt 50 tusen, om det blir noe vanlig syn med nyere batteri i eldre biler.

leafnor

#4
Sitat fra: TorC på fredag 22. juni 2018, klokken 21:44
Og den har du planer om å hive inn i din 2012 modell?

Tror du at bilens verdi øker med minst 60 løk?

Grønvold har noen ekstreme priser på bruktdelene til denne bilen. Jeg har vansker med å tro at den pakken er verdt mer enn maks 40 selv på en god dag.
60, nei tror ikke bilens markedsverdi øker med 1 kr. Skulle blitt en bastard ingen ville røre. Men bruksverdien for min del skulle nok blitt betydelig bedre. Men det er ikke verdt 60.000,- å prøve.
25.000,-, og jeg skulle gjort jobben med å byttet ut cellene. Virker det ikke, så skulle det vell gått å solgt cellene stykkevis og delt på eBay og fått sånn nogenlunde igjen pengene.
Er blitt fortalt av en forståsegpåer at BMS i pakken jeg har fint takler cellene. For det er vistnok 24kWh pakker som har fått montert inn 30kWh celler i, og original BMS er beholdt. Men om han snakket sant vet jeg jo ikke, for så godt kjente jeg ham ikke.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

leafnor

Her er mulig billigere batteri enn det på Grønnvold. Problem, det er en hel bil med på kjøpet!
https://www.autobidmaster.com/en/carfinder-online-auto-auctions/lot/36883288/COPART_2018_NISSAN_LEAF_S_SALVAGE_CERTIFICATE_HAYWARD_CA/

Hadde jeg vært 20 år yngre så skulle jeg orket på slikt prosjekt. Har en del kjenning i US, som kunne kjøpt bilen, så plukket cellene ut av batteriet der. Sendt cellene til Norge, og vraket resten eller solgt resten av vraket i US.
Men nei, blir med tanken.
Leit Grønvold er så stiv i pris.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA