Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Niro EV First Edition

Startet av Zuexi, fredag 22. juni 2018, klokken 15:30

« forrige - neste »

pofeet

Sitat fra: Enlace på mandag 16. juli 2018, klokken 07:50
Svaret var ikke til mine forventninger. De svarer kun at jeg ikke er aktuell nå. De bekrefter heller ikke at jeg rykker fram på listen når noen trekker seg.  Purret på det svaret, men fikke ikke noe nytt svar. Slikt irriterer meg, tenker raskt at da er det noe råttenskap ved at Kia gir de plassene til andre!

Hva mener du egentlig med det? Når folk foran oss på køen trekker seg, så rykker man fremover. Er jo ikke sånn at plassen gis til folk som ikke er på lista?

Zuexi



Sitat fra: Enlace på mandag 16. juli 2018, klokken 07:50
Tok kontakt med Kia forrige uke og spurte om jeg var aktuell for First Edition selv om mitt bestillingsnummer er tidlig 1700. Grunnen var at jeg regner med at en del trekker seg når det går mot kontrakt, og jeg vet at noen har trukket seg og fått depositum tilbake.

Forventer du virkelig at over 700 personer (mer enn 40% av de) foran deg i køen trekker seg fra listen eller venter på bil de kan spesifisere selv?
Synes jeg hørtes vel optimistisk ut...

Gordon Retriever

Hyundai rapporterer om nesten 7000 kontrakter fra 20000 reservasjoner.  Det er mulig frafallet blant de 10000 første var mindre enn blant de 10000 siste på listen.  Kia-kunder har betalt for sine reservasjoner og er kanskje enda mer motiverte på å kjøpe bil.
Det bør likevel forventes at Kia svarer på kundehenvendelser.

geear

Zuexi, Det er nok også en del nummer som ikke er i bruk, ettersom det blir generert nytt nummer selv om man ikke fullfører bestillingen. Men hvor mange er umulig å vite for andre enn Kia.

telcontar

Var på FB gruppa eller her på forumet jeg leste at det var ca. 20% av kønummer ikke hadde betalt. Hvis vi er på ca. 4500 nå, så er ca. 3600 det reelle tallet.

Zuexi

#110
Sitat fra: gr på tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:26
Zuexi, Det er nok også en del nummer som ikke er i bruk, ettersom det blir generert nytt nummer selv om man ikke fullfører bestillingen. Men hvor mange er umulig å vite for andre enn Kia.
Tror likevel at det er vel optimistisk. I begynnelsen var det kun de som hadde meldt forhåndsinteresse hos forhandler som fikk tilgang til å reservere bil. Husker ikke helt når Kia åpnet opp for almenheten og hvor mange reservasjoner som var kommet inn da, men det fremkommer ganske tydelig i teksten at man må betale 7777,- for en plass i køen.

At en og annen vil frasi sin plass er naturlig, men ikke over 40% når man har gått inn med et beløp.
Hovedgrunnen måtte i så fall bli om Kia priser seg for høyt i forhold til forventningene.

Edit: Jeg snakker forøvrig om reservasjoner mellom 1-1700 som det ble referert til over.

geear

Uavhengig av hvem som har hatt tilgang så er det som sagt helt umulig for oss å vite hvor mange som har trykket seg gjennom reservasjonen og valgt avbryt, da er allerede reservasjonsnummeret generert, går du (samme bruker fra samme klient) inn på ny genererer den nytt nummer. Det kan være ti og det kan være 500.

arthur

Sitat fra: gr på tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:26
Zuexi, Det er nok også en del nummer som ikke er i bruk, ettersom det blir generert nytt nummer selv om man ikke fullfører bestillingen. Men hvor mange er umulig å vite for andre enn Kia.

Jeg fikk tildelt nummer først etter at betaling var registrert. Detet skjedde 12. januar i år.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

kristtorp

Sitat fra: arthur på tirsdag 17. juli 2018, klokken 17:09
Sitat fra: gr på tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:26
Zuexi, Det er nok også en del nummer som ikke er i bruk, ettersom det blir generert nytt nummer selv om man ikke fullfører bestillingen. Men hvor mange er umulig å vite for andre enn Kia.

Jeg fikk tildelt nummer først etter at betaling var registrert. Detet skjedde 12. januar i år.

Man får visst tildelt kønummer selvom man ikke fullfører betalingen, dette er blitt bevist av flere på Facebook gruppen til Kia Niro EV. Hvis man ikke fullfører betalingen, så har systemet tildelt et kønummer til deg. Så potensielt så er det flere kønumre som ikke er i bruk fordi personer ikke har fullført betalingen.

Superelbilen

Spennende når man får høre noe mer for oss som er blant de 1000 første. Pris og levering!

Bjoris

Jeg fikk køplass 812 og bestilte vel en uke ca før listen ble offisielt lansert. En skal ikke forvente at mange av de 1000 første kansellerer. Det er nok noen med flere biler på vei, men de som er tidlig ute er også spekulanter i stor grad og tar nok heller ut bilen og selger den igjen med fortjeneste heller enn å si den fra seg ...

Bjoris

Sitat fra: SuperSigurd på fredag 20. juli 2018, klokken 13:57
Spennende når man får høre noe mer for oss som er blant de 1000 første. Pris og levering!

Det er det, men det kommer nok ikke mye mer nytt nå før lansering i Europa i Oktober...

Norse_Hansen

Sitat fra: Bjoris på lørdag 21. juli 2018, klokken 11:12
Sitat fra: SuperSigurd på fredag 20. juli 2018, klokken 13:57
Spennende når man får høre noe mer for oss som er blant de 1000 første. Pris og levering!

Det er det, men det kommer nok ikke mye mer nytt nå før lansering i Europa i Oktober...

Kommer mye mer info i august/september i forbindelse med kontrakt signering.

Zuexi

Min forhandler mente det ville kommer mer informasjon i August, så jeg ble forespeilet kontraktskriving i September og levering i November. (Kønr. <150)

Bjoris

Good, ja hvis bilene kommer fra Nov må det jo komme info før:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA