Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

navyelsen

Reservasjon nesten 3000 blir lovet bil allerede i februar?
Noe må jo være helt galt med rekkefølgen, for utlevering står ikke i henhold til lovnader.
Når skal leveringstakten ta seg opp???

Snart halvveis i desember, og jeg nevner:

  • I-Pace 72 stk
  • e-Niro 12 stk
  • Ampera-e 11 stk
  • Kona 4 stk

Totalt passert 650 biler på et halvt år, dette blir dessverre en lang kø...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

ergo

Sikkert noe med farger o.l å gjøre som det hevdes fra Hyundai. Merker meg jo også at reservasjons nummer på c.a 1000 etter mitt får bil nesten 2 måneder før meg med identiske spec. Mulig at dette er en avbestilt bil med omfordelt VIN nummer, men ser uansett noe snodig ut fra mitt ståsted da denne kunden fikk beskjed om levering før meg.

Zuexi

Har fått beskjed av forhandler at bilen min kommer til Drammen havn enten 13 eller 14. Des.

Noen som har klart å spore bilen via UECC sine sider, ved hjelp av VIN på denne overfarten?
Burde vel være ombord nå?

svartelista

Fått beskjed om at bil blir utlevert denne mnd. Dark Knight, tekstil med kønummer 47XX.

Så er det bare å vente å se om dette stemmer. :)

trykkertor

Sitat fra: svartelista på onsdag 12. desember 2018, klokken 19:33
Fått beskjed om at bil blir utlevert denne mnd. Dark Knight, tekstil med kønummer 47XX.
Godt å høre. Da virker det til at Hyundai er ferdig med ca 60-70% av kølisten.
Har troen på at alle 7000 har fått bil ingen sommeren.

tolapet

Sitat fra: trykkertor på onsdag 12. desember 2018, klokken 22:26
Sitat fra: svartelista på onsdag 12. desember 2018, klokken 19:33
Fått beskjed om at bil blir utlevert denne mnd. Dark Knight, tekstil med kønummer 47XX.
Godt å høre. Da virker det til at Hyundai er ferdig med ca 60-70% av kølisten.
Har troen på at alle 7000 har fått bil ingen sommeren.

Tiger123

Sitat fra: trykkertor på onsdag 12. desember 2018, klokken 22:26
Sitat fra: svartelista på onsdag 12. desember 2018, klokken 19:33
Fått beskjed om at bil blir utlevert denne mnd. Dark Knight, tekstil med kønummer 47XX.
Godt å høre. Da virker det til at Hyundai er ferdig med ca 60-70% av kølisten.
Har troen på at alle 7000 har fått bil ingen sommeren.

trykkertor

Tja....når nummer interessenummer 47xx har bil på gang innen kort tid, vil jeg påstå vi er godt i rute.......eller   ;D

Heimdal-eGolf

Humoristisk tone :)
Min GG med skinn (131X) hadde først leveringsvindu des-jan, i høst fikk jeg vite at bilen ville komme nov-des. Pr i dag har min forhandler ikke fått VIN noe som tyder på levering i beste fall i slutten av feb >:( Min forhandler har også noen kunder på 7xx som ikke har fått VIN. Har Hyundai gått tom for grå lakk???
2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

Sorlandsinv

Sitat fra: trykkertor på torsdag 13. desember 2018, klokken 02:35
Tja....når nummer interessenummer 47xx har bil på gang innen kort tid, vil jeg påstå vi er godt i rute.......eller   ;D

Tja ... om de leverer hver 500'ede bil, så er vi på interessentnummer 20 000 om ... 30-40 biler :D


ergo

#910
Hehe, enten så ser vi nå fremdeles på det store "Kona lotteriet" fra Hyundai, eller så er det noe trolling på gang. Min sier forhandler er på en båt som heter Thebes, som akkurat nå er utenfor Malaysia et sted, så jeg får stole på at det er sant  :D.

Får forsåvidt i tilfelle levering 1 måned før opprinnelig estimat, så jeg er vel blant de heldige som skal være fornøyd  :+1:

elKona

Sitat fra: tolapet på torsdag 13. desember 2018, klokken 00:23
Finnes der en "vasket liste" på Hyundai sine sider?? Med kønr 10037 av ca 22000, "u-vasket liste", skulle jeg teoretisk være cirka " i midten av 7000", fikk i juli estimert levering Q4 2019
Det er nok ikke likt fordelt gjennom listen. Tviler på at mange med kønummer under 1.000 har trekt seg, mens  av de med kønummer mellom 20.000 og 22.000 har nok svært mange trukket seg.

stvjfp1

186X, feb 2019, P-red  lær

Har fått Vin og beskjed om at den kommer i januar. Noen som vet hvilke båter som er på vei over i perioden?

Aryd

Det kommer inn en i kveld som heter HOEGH KUNSAN, vet ikke hva den har av biler men det er på tide det kommer flere Kona`er snart
IONIQ 5 Project 45. Reservert 25.02.21 levert 26/6-21
Kona 2019, Tangerine comet, skinn og soltak Solgt
Kia Soul EV 2018 Sort/Rød
Kia Soul EV 2016 Titanium Silver 2016 Solgt

Bor i Skedsmo

Kjetil1986

#914
Ifølge forhandleren min skal det være en god del Kona'er på den båten som ankom i går. Min bil skal ankomme med denne båten. Mulig utlevering neste uke (kønummer 1759, rød med skinn)
Model 3 long range 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA