Skrevet av Emne: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her  (Lest 71348 ganger)

biggern

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
« Svar #855 på: fredag 02. november 2018, klokken 19:37 »
De med høyt nummer kan vel kjøpe her ?

https://evimport.no/kommer/

SigJar

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #856 på: tirsdag 06. november 2018, klokken 12:52 »
610 Galactic Grey lær

Fikk først beskjed om antatt levering i okt/nov, så beskjed om november i slutten av september. Solgte den andre bilen på fredag for å unngå å sitte med to biler i Oslo sentrum. My mistake. Fikk beskjed i dag om at ny antatt levering er midten av januar.
« Siste redigering: tirsdag 06. november 2018, klokken 13:35 av SigJar »

DDE

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #857 på: tirsdag 06. november 2018, klokken 16:14 »
Galactic - G med skinn.

Estimert leveringstid  var 4. Kvartal 19. Nå 1. kvartal 20

Kønummer 143xx

Sorlandsinv

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #858 på: torsdag 08. november 2018, klokken 08:41 »
Jeg er fortvillet over Hyundai Norge. Drittlei av å lese om folk med kønummer lengre etter meg som får bilene sine utlevert. Dette er rett og slett dårlig kundebehandling, og bevis på at Hyundai ikke er til å stole på - de har null kontroll på køsystem, logistikk og leveranser - og vasker hendene sine med å si at det er Korea som styrer showet. Elendig håndverk.

Mvh, skuffa og irritert ventende kunde.

HerpDerp

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #859 på: torsdag 08. november 2018, klokken 10:35 »
Kansellert da ventetiden ikke endret seg etter at bestillinger var telt opp. 15XXX

tuono

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #860 på: torsdag 08. november 2018, klokken 10:46 »
Mulig jeg har misforstått, men jeg mener bestemt at HMN ga beskjed om at det som av mange benevnes som kønummer er et reservasjonsnummer som er knyttet til akkurat den bilen med den konfigurasjonen kunden har bestilt.
Og at HMN i liten grad har kontroll over hvordan fabrikken(e) i Korea prioriterer produksjonen av de enkelte konfigurasjonene, hvordan øvrige markeder prioriteres i forhold til Norge, samt hvordan de arrangerer det logistikkmessige ut fra eksporthavn.

De fleste vil vel avfeie dette med dårlige unnskyldninger og vissvass fra ende til annen. For egen del ser jeg at om HMN hadde vært bedre på å kommunisere ut at dette "kønummeret" gikk over til å bli et reservasjonsnummer da kontrakt og konfigurasjon ble bekreftet fra kunde, så kunne mange meter med forumskriving vært unngått.

tuono

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #861 på: torsdag 08. november 2018, klokken 13:43 »
Den eneste gangen HMN brukte betegnelsen kønummer såvidt meg bekjent. Se også nederst i mailen vi mottok da vi skrev oss på den opprinnelige lista:

Ditt kønummer: 1536
Ved å melde din interesse for KONA by Hyundai, har du fått tildelt et kønummer.

Hvis du på et senere tidspunkt ønsker å legge inn en reservasjon/bestilling på KONA, har du med dette kønummeret sikret din plass for levering av bil. Kønummeret er på ingen måte bindende og du kan når som helst melde deg av denne listen. Levering av bil vil være avhengig av dine ønsker om utsyr og spesifikasjoner og fabrikkens produksjon.

Sorlandsinv

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #862 på: torsdag 08. november 2018, klokken 14:55 »
Stemmer. Bare sykt irriterende å tipse folk om å registrere seg på ventelista noen dager/uker etter at man selv har gjort det, så får de bil 2 mnd før deg. Og at man fikk "november/desember" som leveringstid i midten av oktober, og på denne tiden var bilen ennå ikke produsert en gang.

Snakket med Hyundai Norge. De ser ikke problemet.

Heimdal-eGolf

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #863 på: torsdag 08. november 2018, klokken 16:45 »
Reservasjon 131x - GG skinn
For noen uker siden fikk jeg melding om at leveringstid er endret fra des-jan til nov-des. Denne uken tok jeg kontakt med forhandler som kunne opplyst at importør har fått VIN på alle biler som skal leveres før nyttår og at min bil ikke var blant de... Selv om forhandler fortsatt har nov-des på min bil i portalen, så ser det ut som om at min bil blir levert jan-feb... Virker ikke som om de har kontroll på hvilke biler som kommer og allokeringen av de.

Videre kunne forhandler fortelle at det skal leveres 150 biler i november og 150 i desember. Hyundai Norge har ikke kontroll på hvilken rekkefølge bilene produseres i og de leverer ut biler ut i fra spesifikasjon etterhvert som de kommer. Noen får derfor bil tidlig og andre sent.
TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

trykkertor

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #864 på: torsdag 08. november 2018, klokken 16:50 »
Den eneste gangen HMN brukte betegnelsen kønummer såvidt meg bekjent. Se også nederst i mailen vi mottok da vi skrev oss på den opprinnelige lista:

Ditt kønummer: 1536
Ved å melde din interesse for KONA by Hyundai, har du fått tildelt et kønummer.

Hvis du på et senere tidspunkt ønsker å legge inn en reservasjon/bestilling på KONA, har du med dette kønummeret sikret din plass for levering av bil. Kønummeret er på ingen måte bindende og du kan når som helst melde deg av denne listen. Levering av bil vil være avhengig av dine ønsker om utsyr og spesifikasjoner og fabrikkens produksjon.

Fra Hyundai infobrev 24. april 2018

trykkertor

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #865 på: torsdag 08. november 2018, klokken 17:05 »
Selv om forhandler fortsatt har nov-des på min bil i portalen, så ser det ut som om at min bil blir levert jan-feb... Virker ikke som om de har kontroll på hvilke biler som kommer og allokeringen av de.

Videre kunne forhandler fortelle at det skal leveres 150 biler i november og 150 i desember. Hyundai Norge har ikke kontroll på hvilken rekkefølge bilene produseres i og de leverer ut biler ut i fra spesifikasjon etterhvert som de kommer. Noen får derfor bil tidlig og andre sent.
Og det er essensen i at det er vanskelig å gjøre dette rettferdig. De har latt bilene få en "eier" alt for tidlig i prosessen. Slik at DIN bil kan stå på kai i Korea, mens min bil er på vei. Selv om du bestilte samme spekk før osv.....

Til motsetning. Slik velger KIA å gjøre det med e-Niro.
Tenker det er langt lettere å få en rettferdig utdeling slik.
Og siden de skriver 6 uker før bilen kommer, så regner jeg med at bilen allerede er på båt når kunden kontaktes. Altså blir ikke bilene tildelt før det faktisk er på vei. Slik burde Hyundai gjort det for å slippe mye forumfrustrasjon.

Sitat
Kontraktskriving: Før 1. desember vil de 100 første på reservasjonslisten få tilbud om å skrive kontrakt på e-Niro. Når ny levering av biler kommer i 2019 vil de neste på listen bli kontaktet, alt etter antallet biler som kommer. Først 6 uker før bilene ankommer Norge vet vi eksakt leveringstid, og vi vil da ta kontakt for kontraktskriving.

alro

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #866 på: fredag 09. november 2018, klokken 08:42 »
Fikk min bil utlevert i går. Kø nr 740, pulse red med skinn og soltak. Opprinnelig levering nov/des. Veldig fornøgd både med informasjon fra Hyundai Norge og forhandler.

Vortiago

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #867 på: mandag 12. november 2018, klokken 12:10 »
Kønr. 13xx. Pulse Red med sol. Først estimert nov/des, så nov/des andre gangen og i dag etter å ha etterspurt mer info så har jeg fått beskjed om 2. halvdel januar.

Helt latterlig at de kan greie å holde på nov/des levering som estimat helt frem til midten av november og så plutselig flytte det til slutten av januar. Det burde de ha oppdaget mye tidligere.

Mao

• Full Member
  • P85D Trondheim.
    • Vis profil
« Svar #868 på: mandag 12. november 2018, klokken 12:17 »
Min 16XX C.blue med skinn hadde opprinnelig estimert levering des/jan.
Er nå på båt fra Korea, ankommer forhandler i Trondheim 30.12., dvs. levering tidlig januar.
« Siste redigering: mandag 12. november 2018, klokken 13:46 av Mao »
P85D Ludicrous, Blå (reg. 9. mars 2015).
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (reg. 21. jan. 2016).
P85+ Signature, rød (solgt)
Model X Signature #480 (kansellert)
Model 3 reservert 1.4.2016
Jaguar I-Pace reservasjon 11.2.2017
Audi e-tron reservasjon 21.4.2017
MB EQ C reservasjon 14.9.2017

Limodriver

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #869 på: mandag 12. november 2018, klokken 12:42 »
Min 16XX C.blue med skinn hadde opprinnelig estimert levering des/jan.
Er nå på båt fra Korea, ankommer forhandler 30.12., dvs. levering tidlig januar.

Jeg ventet mer enn 2 uker fra bilen kom til Drammen før jeg fikk den levert. Det vil forundre meg om dette tar kortere tid i forbindelse med jul/nyttår.