Skrevet av Emne: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her  (Lest 70620 ganger)

navyelsen

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
« Svar #555 på: onsdag 12. september 2018, klokken 14:25 »
Ser på http://elbilstatistikk.no. at det totalt er utlevert 354 Kona. Startet ikke utleveringene så smått i slutten av juli? Det er ikke veldig mange biler i måneden akkurat.
Hvor mange biler klarer Hyundai før vi skriver 2019?
I følge oversikten her er vel estimatet 1300-1400. Så rundt 250 i mnd ut året. Tror det stemmer greit.

Utleveringene skulle ha startet i juli. Men tror de første kundene fikk bil i midten/slutten av august (uke 34) i følge denne oversikten. Det er omtrent 3-4 uker siden i dag, med til sammen 360 registrerte Konaer. Kjapp hoderegning tilsier snitt på ca. 100 i uka frem til nå.

Hvis takten opprettholdes ender vi på i underkant av 2000 biler i 2018, samt 5000 biler i 2019. Nok til alle de 7000 som hadde reservert og gjennomført bestilling.
Men er skeptisk til om de greier et så høyt antall. Jeg tipper leveransene vil avta når bilen lanseres i andre markeder...
Ser frem til 2018!
Venter i spenning på Tesla3/Niro/Kona

HPSE

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #556 på: onsdag 12. september 2018, klokken 17:33 »
250 biler i mnd er nok bare å glemme.... Det ble nylig skrevet her at i juli (eller var det august), så var det bare sendt 450 biler ca TOTALT til alle land... Så det blir nok en nedgang i sept/okt. Så får vi se.. får håpe det ikke går som med Ampera-E...
Klar for å bestille Hyundai Kona. Kø nr 43x :-)

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Biff

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #557 på: fredag 14. september 2018, klokken 02:45 »
Fikk telefon av selger i dag om at bilen "er på vei". Vet ikke hva dette betyr rent praktisk, er den nettopp sendt fra hjemlandet eller er den landet i Drammen og på vei nordover på trailer.

Uansett. Tekstil.
Håper de som skal selge sin bil fra første båtlast får solgt snarest, for når tekstilbilene kommer vil prisen falle betydelig. Både mtp billigere biler og antall biler på f. Eks finn.

Jeg for min del håper noen kjøper bensinbilen min snart så jeg slipper å må selge kona

ovev

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #558 på: fredag 14. september 2018, klokken 06:45 »
Fikk telefon av selger i dag om at bilen "er på vei". Vet ikke hva dette betyr rent praktisk, er den nettopp sendt fra hjemlandet eller er den landet i Drammen og på vei nordover på trailer.

Uansett. Tekstil.
Håper de som skal selge sin bil fra første båtlast får solgt snarest, for når tekstilbilene kommer vil prisen falle betydelig. Både mtp billigere biler og antall biler på f. Eks finn.

Jeg for min del håper noen kjøper bensinbilen min snart så jeg slipper å må selge kona

Jeg bestilte også med tekstilseter. Fikk beskjed av forhandler at bilen ble produsert 06.09.18 sammen med andre som hadde bestilt med tekstilseter. Han sa også at det ville ta ca 55 dager før de fikk bilen til seg. Du kan derfor regne med levering litt ut i november. Du har derfor fortsatt noe tid til å selge bensinbilen.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12

trykkertor

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #559 på: fredag 14. september 2018, klokken 07:19 »

Uansett. Tekstil.
Tipper den nettopp er produsert i Korea.

Tekstil #304 her. Ikke hør noe som helst.

navyelsen

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #560 på: fredag 14. september 2018, klokken 07:49 »
Virker dårlig gjort av Hyundai å ikke informere om at tekstil blir forsinket. Sikkert mange flere som hadde vurdert skinn hvis de hadde visst at tekstilseter medfører forsinkelse på 2-3 måneder .
Kia hadde en litt annen tilnærming, det virker som de var klar over at skinnseter gikk først i produksjon. Det var derfor obligatorisk for alle som ønsket first edition.
Ser frem til 2018!
Venter i spenning på Tesla3/Niro/Kona

Håkon77

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #561 på: fredag 14. september 2018, klokken 09:04 »
Jeg hadde inntrykk av at Huyndai Norge hadde forhåndsbestillt en masse biler. Det ble derfor til at jeg tok en gjetting av hva de hadde bestilt og valgte ikke cheramic blue, men dark Knight og skinn istedenfor stoff. Det viste seg å være ett godt valg for å få bil tidlig. Dere får trøste dere med at om dere må vente litt lenger så får dere ihvertfall en bil etter egne preferanser.
Fredrikstad.
2000 Lupo 3L
2014 Leaf

Torkor

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #562 på: fredag 14. september 2018, klokken 10:42 »
Med kønr 1181, skal jeg få bil i desember/ januar etter planen.  Det er en Cap. white med skinn og sol. Kontaktet forhandler forrige uke- intet nytt. Men det stemmer jo forsåvidt med forespeilet leveringstid også.

HerpDerp

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #563 på: fredag 14. september 2018, klokken 12:50 »
Er det noen av dere med høyt kønummer(10000+) som har fått noen tilbakemelding på levering. Tenker da type slutten av 2019 starten av 2020. Har forstått at dette skulle skje iløpet av september for alle med kønummer.

Min forhandler har ingenting å bidra med og er vanskelig å kommunisere med. Men så truer Hyundai kundeservice med opptil 6 måneder lengre leveringstid ved bytte av forhandler....

Aqua

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #564 på: fredag 14. september 2018, klokken 16:40 »
Har 115xx og har ikke hørt noe. Ettersom første indikasjon på levering var våren 2020, venter jeg heller ikke snarlig beskjed. Med mindre det går fortere enn antydet fra Hyundai, kommer El Niro nesten et år tidligere og da er valget enkelt.

birgerdammen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #565 på: fredag 14. september 2018, klokken 18:35 »
Nr. 372 levert i dag. P red skinn

Myrvang

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #566 på: fredag 14. september 2018, klokken 19:09 »
Nummer 748 ble produsert 12/9, og settes på skip så fort som mulig. 2 mnd igjen kanskje da?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2015 Leaf Tekna
2011 i-On
2012 Ford Mondeo stv
Model 3 RN1089***** Your Model 3 was reserved on 01/04/2016
Model 3 RN1079***** Your Model 3 was reserved on 05/08/2016

Dieseldyret

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #567 på: fredag 14. september 2018, klokken 20:23 »
Har høyt kønr og ikke hørt noe mer etter at jeg signerte kontrakt. Etter prøvekjøring av Kona electric (ikke helt overbevist lengre) , og slett kundeservice hos Okkenhaug bil , samt reservert  Niro, ligger det nå an til kansellering 🙄

skalleknarpen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #568 på: fredag 14. september 2018, klokken 21:06 »
Nummer 748 ble produsert 12/9, og settes på skip så fort som mulig. 2 mnd igjen kanskje da?

Kan jeg spørre hvilken spec du har og har du måttet «mase» for å få ut denne infoen? Er omtrent nrnabo med deg og sist jeg var i kontakt med forhandler i forrige uke var det lite info å få tak i

Myrvang

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #569 på: fredag 14. september 2018, klokken 22:50 »
Kø-nabo eller geografisk?

Jeg sendte mail til selgeren hos BNH tidligere i uken og fikk til svar at han var bortreist men skulle komme tilvake ril meg så fort han var på kontoret. Fikk mail i dag der det sto at bilen var produsert 12/9 Og ventet på skip mot Europa.

Dark Knight med skinn.

2015 Leaf Tekna
2011 i-On
2012 Ford Mondeo stv
Model 3 RN1089***** Your Model 3 was reserved on 01/04/2016
Model 3 RN1079***** Your Model 3 was reserved on 05/08/2016