Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Ioniqo

Sitat fra: elKona på fredag 17. august 2018, klokken 18:43
Jeg har full forståelse for at man ikke tar bilene av båten i «riktig» rekkefølge og at man sender bilene ut på en fornuftig måte. Dersom nummer 1,100 og 350 er i Finnmark så kan det være en fordel å sende de samtidig oppover.

Ioniqo: ba du ikke om en god forklaring på det der? Jeg tror jeg hadde klikket med en sånn kontrabeskjed..

Ingen selvkritikk fra forhandler, fikk kun beskjed om at det var systemet de måtte forholde seg til. Ville ikke engang innrømme at de hadde ringt meg og gitt beskjed..

Myrvang

Sitat fra: elKona på fredag 17. august 2018, klokken 18:43
Jeg har full forståelse for at man ikke tar bilene av båten i «riktig» rekkefølge og at man sender bilene ut på en fornuftig måte. Dersom nummer 1,100 og 350 er i Finnmark så kan det være en fordel å sende de samtidig oppover.

Ioniqo: ba du ikke om en god forklaring på det der? Jeg tror jeg hadde klikket med en sånn kontrabeskjed..
Nå sendes ikke bilene opp pr model. Det går tog og lastebiler med en blanding av modeller og merker, så ingen grunn til å vente på 8 Konaer som skal til et distrikt. Men at det er mye annet krøll med rekkefølgen er det mye som tyder på.

Nå kan det være at det er enkelte farger det er tatt inn flere av samtidig som få bestille akkurat den konfigurasjonen og da vil jo nettopp disse komme langt frem i køen.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

trykkertor

Sitat fra: Ioniqo på fredag 17. august 2018, klokken 18:29
Kønr 320: Ble oppringt 7. august, beskjed bilen står i Drammen! Telefon samtale i dag. Bilen er fortsatt på sjøen, mulig levering i slutten av september..

prompt

Forstår godt at fleire med høgare kønmr enn meg får bil før meg. Har dei bestilt ein kombinasjon som det kom ekstra mange av på båt 1 og 2, eventuelt ein kombinasjon få har bestilt, har dei vore heldige. Det eg har vanskar med å forstå er att nokon som ligg fem hundre plassar bak meg, med lik farge/specs, får bekrefta bil utlevert minst ein månad før meg. Og det er jo andre her med endå lavare nummer enn meg som er i same situasjon. Ei svært dårleg køordning, ja. Har sendt melding til Hyundai og spurt om årsaka, men får nok ikkje svar før på måndag.

Myrvang

Er det noen med dark knight og skinn som har fått bekreftet noe enda? Jeg har den og kønumner 748 men som sagt er bilen antageligvis i Korea enda. Spent på om noen andre med samme bil og evt nummer i nærheten av meg har fått bekreftet dato enda.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Stoppe

Håper svaret fra Hyundai er riktig i forhold til at dersom noen med lave kønummer går i fra kontrakten, så fristilles bilen og blir tildelt neste i køen med samme konfigurasjon. Dette var ikke tilfelle for e-Golf, der forhandler hadde flere kontrakter "i skuffen" når jeg kjøpte bil. Nye kunder fikk ta over gamle kontrakter, og jeg endte opp med å få bil før mange som hadde ventet lenge(i 2014-15). Etter det er det ikke bare bruktbilselgere jeg forventer har en lettvint omgang med sannheten. Nå er jeg en av de som må vente en god stund på Kona, og det passer forsåvidt meg greit, men jeg går inn i ventingen fullt klar over at jeg kan forvente at det alltid er noen som på den ene eller andre måten klarer å finne en vei å "snike" i køen.

Trond.m

#351
Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av dårlig logistikk. Jeg fikk beskjed  i sommer om at bilen min var lastet på båt i Korea 20.6 med antatt ankomst Drammen 14.8. Jeg fikk litt senere VIN nummer (sendte epost til forhandler) og kunne da sjekke at bilen hadde ankommet Drammen. Dette er logistikk helt på nivå med det BMW leverer

daktari

Hvor mange dager gikk det mellom de 100 første som reserverte, og de neste 1000? Eller ble 1000 biler reservert på samme dag?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

trykkertor

Sitat fra: TM på lørdag 18. august 2018, klokken 08:08
Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av dårlig logistikk. Jeg fikk beskjed  i sommer om at bilen min var lastet på båt i Korea 20.6 med antatt ankomst Drammen 14.8. Jeg fikk litt senere VIN nummer (sendte epost til forhandler) og kunne da sjekke at bilen hadde ankommet Drammen. Dette er logistikk helt på nivå med det BMW leverer

Navl1

Sitat fra: TM på lørdag 18. august 2018, klokken 08:08
Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av dårlig logistikk. Jeg fikk beskjed  i sommer om at bilen min var lastet på båt i Korea 20.6 med antatt ankomst Drammen 14.8. Jeg fikk litt senere VIN nummer (sendte epost til forhandler) og kunne da sjekke at bilen hadde ankommet Drammen. Dette er logistikk helt på nivå med det BMW leverer
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Limodriver

For å utfordre dere som er fornøyde, jeg fikk VIN i slutten av juli og fikk vite når forhandler mottar bilen.

Men, jeg får bil senere enn noen med samme konfigurasjon og langt høyere kønummer. Jeg overlever en måned ventetid. Imidlertid gjør det køordningen til en kø med store svakheter. Det at VIN nr gis til den enkelte kunden er en svakhet.

Første bil tilgjengelig i Drammen klargjort gis til laveste kønr med aktuell konfigurasjon. VIN nr børe være likegyldig. Jeg kan ikke se verdien av å tildele VIN nr til kundene allerede ved produksjon. Ta f eks tilfellet at VIN nr til kønr 1 får en stor skade under transporten, neste med samme konfigurasjon har et høyt kønr som er på samme båt. Jeg mener kønr 1 skal motta den ene hele bilen og at høyt kønr må vente på ny bil. Slik Hyundai beskriver det vil ikke det skje.

Det er mulig det er køordningen som har gjort det vanskelig for Hyundai Norge, men da løser en mye med god, riktig og rettidig informasjon heller enn å stå med hodet i sanden og tro at ingen skjønner ag en står og gjør seg utilgjengelig.

trykkertor

For å legge til det som Limodriver sier.
Jeg fikk vite hvilken båt min bil står/stod på. Estimert leveringstid.
Det har nå endret seg til de ikke vet noe om VIN-nummer eller hvor min bil er.
Da kan jeg i teorien ha hatt en bil, som ble skadet under transport, og nå bestilt omlevering til meg.
Merkelig at jeg ikke "finnes" VIN-nummer på min bil etter å ha vært i kontakt med flere selgere, og båten angivelig allerede har vært i Drammen og reist igjen. For snart 2 uker siden.

stiglj


Zuexi

Kunnen vært unngått ved at Hyundai ikke hadde knyttet VIN mot person/kønr. før bilen hadde ankommet landet. Hvis de hadde gjort det kunne de selv fulgt køordningen slik den opprinnelig var tiltenkt.

Håkon77

Ble oppringt fredag med beskjed om at min bil Var i Drammen , to måneder før estimert leveringstid.. Dark Knight med skinn og kønummer 378. Men etter å ha lest her så får jeg ta det med en klype salt.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA