Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

goev

Jeg får ut min 2626 Ceramic Blue med stoffseter i slutten av denne uken.
Ca. 2 uker fra bilen ankom Drammen  :+1:
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

Torkor

Hentet min i dag.  Kønr 1386 hvis jeg husker rett. God kommunikasjon med Brennes i Sarpsborg.
Men siden det tok lenger tid enn planlagt rakk vi å kjøpe elbil i ventetiden, og KONAen får ny eier allerede på søndag.
Men til dere som fremdeles venter: Det er en nydelig bil!!

Alf Bjørnsletten

Det kommer biler i diverse farger, veldig mange med kø nr langt over 1000. Så jeg syns det virker mer som tilfeldighet hvem som får bil.

Jeg har nr 601, får bilen til uka, GG. Syns det har tatt alt for lang tid å få bil, først estimert i oktober 2018.

Kommer til å selge bilen, absolutt ikke fornøyd med Hyundai og måten de har gjennomført prosessen på.

Cral

GG er vel den bilen som det kommer færrest av i forhold til antall bestillinger. Mens de som har høyt nr og tøyseter, får jo bilen veldig fort. Helt klart at det blir produsert like biler i en batch på fabrikken.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

navyelsen

Mye ryddigere prosess fra Kia vedrørende e-Niro!
Kia har oversikt over antall biler på hver enkelt båt og hvilke spesifikasjoner disse har.
Kunder blir deretter ringt opp ihht. til nummer på ventelista og blir spurt om hvilken konfigurasjon de ønsker f.eks. farge og soltak. Kunden får i prosessen vite hvor mange som er tilgjengelig av hver konfigurasjon, og når de ankommer. Slik kan kunden selv påvirke leveringstid.

VIN nummer blir ikke tildelt kunden før bil er bekreftet og kontrakt signert. Enkelt og greit, og man slipper at reservasjonsnummer 5000 får utlevert bil før nr. 600.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Limodriver

Slik har det ikke fungert for mitt vedkommende med eNiro. Jeg har veldig lavt kønummer, men fikk tildelt bil etter valget som var gjort tidligere der en kunne velge mellom 4 first edition farger.

Jeg har kontaktet Kia kundesenter som ikke visste noe om hvordan fargevalg fungerte i og med at det var flere tilgjengelige farger. Da jeg spurte forhandler kunne han sjekke, men det var ikke noen andre farger tilgjengelige på noen av de oppgitte leveransene.

Jeg er enig i at det har vært bedre enn Hyundai på å følge køordningen, men Kia har ikke gjort det helt enkelt for forhandlerne sine de heller.

stvjfp1

Kønr: 186X, P-red, lær.  Kom til Drammen 07.01.2019, fikk beskjed i dag at jeg kunne hente den i morra.

KetOR

Kønummer: 51xx, GG, Tekstil - Lastet på båt, ankommer Drammen 20 Mars. (Opprinnelig estimat Q2)

Noen som vet hvilken båt denne står på?

HCO

Kønummer 1019, DK skinn+luke, utlevert i går 29.01.19.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

biggern

Sitat fra: KetOR på onsdag 30. januar 2019, klokken 07:49
Kønummer: 51xx, GG, Tekstil - Lastet på båt, ankommer Drammen 20 Mars. (Opprinnelig estimat Q2)

Noen som vet hvilken båt denne står på?

Forhandler bør vite det, om de har VIN.Du kan ikke vise dette vedlegget.

Alf Bjørnsletten

#985
Kø Nr. 601 hentes idag

julenissen2k


Freddy1950

Da har jeg fått bekreftelse fra Gjermundsen i Tønsberg at Kona kommer 22. februar. DN m/skinn og takluke. Nr 1772. Dette til orientering til alle som venter på kona.
Da blir det 3 uker med fundering: beholder jeg Tesla'n. Kona'n eller begge???

Biff

Sitat fra: Freddy1950 på mandag 04. februar 2019, klokken 11:19
Da har jeg fått bekreftelse fra Gjermundsen i Tønsberg at Kona kommer 22. februar. DN m/skinn og takluke. Nr 1772. Dette til orientering til alle som venter på kona.
Da blir det 3 uker med fundering: beholder jeg Tesla'n. Kona'n eller begge???

Hvis kona dekker alle dine behov, så selg tesla mens du fortsatt får god pris for den. Så kan du ha en ny bil til halve prisen av den andre. Og om du angrer deg så selger du kona og tjener 30-80 tusen på det om du er heldig

trykkertor

Tviler på at Tesla Model 3 kan selges med fortjeneste, da det ser ut til å være rikelig tilgang på slike biler.
Vil forestille meg det er snakk om +/- 3mnd venting på en spell ny Tesla Model 3. Og da er det begrenset hvor lite overpris folk er villig til å betale for den.
Nå kommer e-Niro til å fylle en del av finn-markedet.
Det ser ut til at de som ligger ute til rundt 450.000,- ikke blir solgt så veldig raskt.
Det vil gjøre at flere e-Niro-konkurrenter presser hverandre ned i pris.
Kona-priser bør ligge under e-Niro-priser. Så fortjenesten på Kona Electric vil nok også dale videre fremover.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA