Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Den ene bilen som ble registrert i uke 42 stammet også fra den første båtlasten.

For uke 41 gjelder følgende tall:

SitatAv de seks bilene  [...], kom to stk. til landet med den første båtlasten 4. august,  én bil kom 17. august, mens halvparten - 3 biler - rullet av båten 26. august.

Tommis

Kønr. 1609: Produsert 2. oktober. Forventet Drammen 13. desember. Fått VIN.


Sent from my iPhone using Tapatalk

pormir

Bilen er levert til forhandler og jeg overtar bilen på fredag  :).
C-blue med lær, kø-nummer 814.

Torkor

Kønr 1181. Opprinnelig Des/Jan, nå Nov/Des. Forhandler har ikke tilgang på VINnr enda. Chalk White Soltak.

Kjetil1986

Kønummer 1759: Oppdatering. Bil skal ankomme forhandler 25 desember. Utlevering blir vel en liten uke etter. P-red, skinn.
Model 3 long range 2021

Cral

376            sept/okt      nov                      Gala-g  lær

Desember...
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

TordS

Oppdatert: 172XX            1. halvår 2020                         Tang-c  lær, ny levdato, 2. kvartal 2020

skalleknarpen

#742. C-blue, skinn, luke.
Oppdatert ankomst Drammen 13 des. Håp om bil før jul!

Zuexi

#833
Update;
39x - GG - Skinn.
1 estimat: okt/nov.
2 estimat: nov
3 estimat: stipulert Ankomst Drammen havn 15.12. Antatt ankomst forhandler 25.12.
Lukter reg. 2019 lang vei.

Lurer på hvorfor leveringen økte med én mnd?

Edit : endring dato Drammen havn/forhandler.

jj44nn

Sitat fra: Sorlandsinv på mandag 29. oktober 2018, klokken 17:46
Sitat fra: jj44nn på mandag 29. oktober 2018, klokken 11:59
Selger informerte meg på mail 4.okt at oppdatert leveringstid er november/desember 2018, men han vet verken Vinnummer eller om bilen er på båt/kai. Virker som om selger holder igjen info, kan andre selgere hente ut mer info om bilen?
Kønr 721, dark knight, soltak og skinn.

Er det tilfeldigvis Mobile du har som forhandler? Kan virke som om Hyundai holder igjen info fra min forhandler i hvert fall. Rart at folk langt bak har både vin og lev.dato, mens intet nytt om min bil

BNH, men fikk nylig VINnr ut av de blå :)
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

AppleKnocker

Er det noen som vet hvor mange Kona som kommer til Norge i 2019?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Einride

Det veit vel knapt Hyundai Norge ein gang... Uansett er vel svaret «alt for få»  ;)

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Limodriver

Når jeg ser hvordan biler leveres og forventet leveringstidspunkt klarer jeg ikke se noen logikk.

Jeg trodde kaoset ved tidlige leveringer skyldtes høyt volum og litt humpete start som følge av at biler var bestilt/produsert før konkrete kundebestillinger var gjort.

Deretter var stoffseteproblematikken aktuell. Det ser for meg ut som det kan være sprang på flere hundre køplasser som leveres ut førtidig i forhold til de med lavere kønummer. Nå burde bilene som leveres ut være produsert etter kundebestilling slik at en fikk en noenlunde utlevering IHL køplass.

Er det noen som ser metoden som anvendes i forhold til tildeling/utlevering av bilene?

Aqua

#839
Kønummer 115xx  Opprinnelig estimat V 2020, nå Q1 2020. GG, skinn, ikke soltak.

Trodde jeg skulle få e-Niro nesten ett år før Kona, men med den takten BOS antyder, kommer de antagelig omtrent samtidig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA