Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Myrvang

Så på face at en med lavere nummer enn meg har fått beskjed om at hans bil ikke er produsert mens min ble produsert 12/9. Jeg har nummer 748, han hadde 620 omtrent tror jeg. Samtidig har folk med kønummer over 1000 fått bilene.

Forstår at mange reagerer. Ser ut som min vil bli levert omtrent på riktig nummer, estimert levering er om 8 uker. I kontrakten sto det oktobere/november, det skal nok holde hardt nå med mindre den allerede er på skip.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

skalleknarpen

Sitat fra: Myrvang på fredag 21. september 2018, klokken 14:16
Så på face at en med lavere nummer enn meg har fått beskjed om at hans bil ikke er produsert mens min ble produsert 12/9. Jeg har nummer 748, han hadde 620 omtrent tror jeg. Samtidig har folk med kønummer over 1000 fått bilene.

Forstår at mange reagerer. Ser ut som min vil bli levert omtrent på riktig nummer, estimert levering er om 8 uker. I kontrakten sto det oktobere/november, det skal nok holde hardt nå med mindre den allerede er på skip.
Kønr rett før deg som sagt og ikke fått noe vin-nr eller nærmere estimat på levering på tross av purringer, så kunne jo vært verre... :)

geear

#587
Har fått enda en mulighet til å gjøre reservasjonen min om til kontrakt. Først var det 17. juni? Så 15. juli? Og så 18. august? Og nå sier de innen klokka 20 i kveld.

Er vel på 17000-et-eller-annet, og de sier det ligger inne til første halvår 2020, men dette bør jo ha forandret seg og blitt tidligere, for vil anta at mange har hoppet av etter reservasjonsrunde 2, som tallene er basert på?

Er det noen som har tro på at en kan få bli kvitt bilen uten tap, dersom en ombestemmer seg, eller livssituasjonen endrer seg slik at en ikke lenger ønsker bilen om 1,5-2 år? Kjenner jeg er litt skeptisk så langt frem.

trykkertor

Sitat fra: gr på fredag 21. september 2018, klokken 15:31
Har fått enda en mulighet til å gjøre reservasjonen min om til kontrakt. Først var det 17. juni? Så 15. juli? Og så 18. august? Og nå sier de innen klokka 20 i kveld.
Hvem gav deg den muligheten?
Din lokale selger, eller Hyundai sentralt?

Ikke at jeg er overrasket. Det sluttet jeg og bli ved ved 2. gangs flytting av fristen.

Lucid

Sitat fra: Lucid på lørdag 15. september 2018, klokken 12:10
Siste 35x på listen utleveres 21/9. Denne er med soltak i tillegg til dark knight og lær.(rapporterte feil første gang).

Da er denne mottatt i dag!  :+1:
Tesla Model YP hvit/sort 11.22 - ?
VW e-golf 12.20 - ?
Hyundai Ioniq 06.18 - ?
Tesla Model YP blå/sort reservert 14.03.19

Gordon Retriever

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 14. september 2018, klokken 23:54
Sitat fra: pengebil på mandag 10. september 2018, klokken 20:54

Pr nå 347 stk registrerte.

Status fredag kveld er 386 biler.
39 registrerte biler i løpet av 4 arbeidsdager.

Status fredag kveld er (394x45=) 439 biler.
Dette er 53 registrerte biler siden forrige fredag.


Gordon Retriever

Litt bonusstatistikk om siste ukes nyregistreringer:
21% ankom Drammen 4. august.
15% ankom Drammen 13. august.
24% ankom Drammen 17. august.
19% ankom Drammen 26. august.
21% ankom Drammen 6. september

jings

#592
Sitat fra: trykkertor på fredag 21. september 2018, klokken 16:44
Sitat fra: gr på fredag 21. september 2018, klokken 15:31
Har fått enda en mulighet til å gjøre reservasjonen min om til kontrakt. Først var det 17. juni? Så 15. juli? Og så 18. august? Og nå sier de innen klokka 20 i kveld.
Hvem gav deg den muligheten?
Din lokale selger, eller Hyundai sentralt?

Ikke at jeg er overrasket. Det sluttet jeg og bli ved ved 2. gangs flytting av fristen.

<rant>

Hyundai har sendt ut liste til forhandlerne over alle registrerte kontrakter, med frist til å svare/verifisere at alle var med på listen, innen utgangen av forrige uke. Så da regner jeg med at endel forhandlere har gått igjennom listen over dem som ikke hadde bestilt, tatt en ringerunde, og kjørt et "Jeg kan få deg med på listen, men da må du svare i dag?" triks...

Så basically en siste utvidelse av fristen for å bestille for alle dem som ikke rakk det 17.juni, 15.juli, eller 18.august. Men 21.September er sikkert "absolutt, absolutt, absolutt siste frist"...

</rant>

Dieseldyret

Latterlig opplegg dette med alle de utsatte fristene,   og mangelen på informasjon fra HMN. Vurderer sterkt å kansellere min ordre,  og heller gå for Niro hvor jeg står litt lengre frem i køen.

Limodriver

Sitat fra: Dieseldyret på tirsdag 25. september 2018, klokken 09:29
Latterlig opplegg dette med alle de utsatte fristene,   og mangelen på informasjon fra HMN. Vurderer sterkt å kansellere min ordre,  og heller gå for Niro hvor jeg står litt lengre frem i køen.

Jeg har allerede fått Kona, men står langt frem i køen på Niro og vil få first edition. Så langt er mitt inntrykk av Kia sin måte å håndtere køen på bedre. På den annen side så langt i prosessen virket alt tilforlatelig og ryddig med HMN også. Rotet har etter min vurdering oppstått fra påsketider og fremover så Kia har forsåvidt god tid til å rote det til de også.

Nmk

Pulse Red - Skinn. Utlevert Mandag 24.9.2018. Kønr 562 om jeg husker rett.

Kunne fått den en uke tidligere, men hadde ikke tid og ville ha lakkforsegling som en del av klargjøring.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

trykkertor

Sitat fra: Limodriver på tirsdag 25. september 2018, klokken 09:32
Så langt er mitt inntrykk av Kia sin måte å håndtere køen på bedre. På den annen side så langt i prosessen virket alt tilforlatelig og ryddig med HMN også. Rotet har etter min vurdering oppstått fra påsketider og fremover så Kia har forsåvidt god tid til å rote det til de også.
Glem ikke den episke setningen fra eposten HMN sendte ut i mai.

SitatVi har tatt lærdom av etterspørselen etter IONIQ electric, og ønsker å tilby et så enkelt og kundevennlig modellutvalg som overhodet mulig.

I all vide verden, hvilken lærdom er det de har klart å presse ut?


Biff

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 25. september 2018, klokken 17:58
I all vide verden, hvilken lærdom er det de har klart å presse ut?

At de droppet 36kwh batteri og 2 delt fargevalg?

trykkertor

Ja gud forby om han som jobber den 10% logistikkstillingen skulle få det å forholde seg i tillegg.
Da hadde det blitt det komplette kaos.

trykkertor

Etter flere henvendelser til Hyundai Norge både på epost og sosiale medier har jeg endelig fått respons.

SitatHei Tor,


Beklager så mye den lange behandlingstiden på din henvendelse.



Er det riktig at det ikke er utlevert en eneste bil med tekstil enda?



Det er riktig. Fabrikken har så langt prioritert produksjon av biler med skinnseter. Dette er ikke noe vi som importør rår over, men vi har meldt fra til fabrikken at vi trenger prioritet på biler med stoffseter. Vi forstår at dette er en lei situasjon, og vi gjør det vi kan for å få biler til våre kunder så raskt som mulig.

Hvis så tilfelle, hvorfor var ikke Hyundai åpen om dette innen vi tok endelig avgjørelse i juni?
(Føles rimelig urettferdig å ha lavt kønummer, stått lenge på liste, blitt "tvunget til hurtig avgjørelse" på valgene i juni, og bilen er muligens ikke engang skrudd sammen enda)



Det var fordi vi rett og slett ikke hadde noen forutsetning for å vite om dette. Det er en svært beklagelig situasjon, som vi jobber med å løse så raskt som mulig.

Jeg er under inntrykk at min bil ikke er produsert enda tross lavt kønummer.Hvorfor kan jeg da ikke få endre farge uten å bli satt langt bak i køen igjen?



Det er fordi bilen din er bestilt på spesifikasjon til fabrikken, i likhet med alle andres biler. Skal du endre din spesifikasjon, må vi legge inn en ny ordre, som da vil komme bakerst i køen. Bilen du bestilte i første omgang vil i et slikt tilfelle omfordeles til nestemann med identisk ordre i køen. Produksjonskøen er dessverre noe vi ikke rår over som importør.

Hyundai Norge sier de ikke har tilgang på VIN.
Min forhandler sier jeg ikke har VIN enda, fordi dere sentralt ikke har oppdatert listene.
Hvem snakker sant?



Begge snakker sant, for å bruke den formuleringen, selv om jeg er usikker på hvilken liste dette skulle være. Ettersom bilen ikke er produsert enda, har den ikke et VIN-nummer. Dermed har hverken vi eller forhandler tilgang på dette. Igjen er det beklagelig at bilen din ikke er produsert enda, og vi har stor forståelse for frustrasjonen.

Hva er forespeilet leveringskapasitet kommende 3-12 mnd?



Vi forventer å levere biler i henhold til det  vi allerede har kommunisert, og jobber for å få så mange biler til landet som mulig, så raskt som mulig.

Når åpnes det for valg av kontrasttak?
Slike biler leveres allerede til andre Europeiske land.



Det foreligger ingen planer om å åpne for dette per dags dato, grunnet store produksjonsbegrensninger. Vi har også fått et fåtall interne biler med kontrasttak som ble bestilt ifb. med en pressekjøring før ordinære bestillinger ble satt i gang. Produksjonsbegrensningene er imidlertid så store på dette, at det ikke lar seg gjøre å tilby i et marked hvor etterspørselen etter KONA electric er så stor som i Norge.



Ønsker deg en riktig god dag.





Med vennlig hilsen / Best Regards / 감사합니다



cid:image001.png@01D321A4.F5C025C0



Kundeservice Hyundai

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA