Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Limodriver

Sitat fra: Audunk på mandag 20. august 2018, klokken 21:19
Limodriver, jeg tror jeg er den personen det ble referert til i svaret du fikk fra Hyundai(?). Har kønr 275 tror jeg det var og bestilte galactic grey med skinn uten soltak. Har ikke hørt noe enda....

Jeg har brukt galactic grey og skinn spec'en som eksempel for det er det jeg har bestilt og det virker som det er en svært fleksibel køordning i forhold til denne spec'en.

Det er på generelt grunnlag jeg er svært kritisk til Hyundai Norge som jeg mener er som en struts som står med hodet i sanden og føler seg helt trygg på at det ikke er noen som ser dem. Informasjon og ryddighet fra dem har definitivt forbedringspotensiale.

trykkertor

Ja. Christian Stenbo, pressetalsmann for Hyundai Norge, var rimelig aktivt i Facebook-gruppen før leveringene startet. Etter at de første leveringene kom i gang har det vært stille som graven.
Selv om flere brukere har referert med spørsmål eller oppklaringer til hans navn.
Så jeg ser likheten mellom det og strutseanalogien til Limodriver.

Litt greiere med fucka køsystem hvis vi kunne fått noe info rundt hvorfor, hvordan og hvorledes.
Men stille som pokker.
Vi er nok bare en små 5-10 som er "misfornøyde" med tingenes tilstand, og resten av gjengen bryr seg ikke, eller er strålende fornøyd.
Så skjønner jo at de ikke har lyst å kommentere på det.
Men jeg er fortsatt skeptisk på hvordan Hyundai Norge klarer det her på den lange bane. Om det blir en Amp-e repeat med en klase i startutlevering, og senere så tynt sugerør at bilen "nesten går i glemmeboken".

Var jo ikke akkurat imponerende tall vi fikk fra juli. Under 2000 biler, 1300 ble værende i Korea, og litt over 400 til eksport? (Hvis jeg husker riktig.)

birgerdammen

Godt bilde der med strutsen. Christian Stenbo skulle jo finne ut av det for en uke siden. Når jeg endelig fikk tak i ham på tlf. i går var det en spak: "får ikke svar fra logistikkavdelingen", han kjørte. Hadde vært helt greit om det kladda litt og ble noen feil dersom de hadde kommunisert det og en ørliten beklagelse. Mye bedre enn å late som ingenting og håpe at det går over.

Kommer vel en bil etterhvert

TheLyng

Trodde denne tråden var for å oppgi leveringstid...

Forhandler fikk inn bilen i går, og håper på at den kan være klargjort i løpet av uken. Står og henger på kapasitet på verkstedet.

Så oppdatert linje blir nok noe ala:


   
        20X         sept/okt           24.aug         G-Grey Lær                 


Limodriver

20x galactic grey som blir levert straks og samme spec med lavere kønummer får ikke bil før medio/ultimo september.

Det er ikke lenger nødvendig å komme først til mølla for det er andre som får først malt. I fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelige. Hadde ikke VIN# vært knyttet til kunde ville det vært mye enklere galactic grey skinn ferdig klargjort går til førstemann i køen med de ønskene.

Det er grunn til å stille Hyundai Norge spørsmålet om de ikke så konsekvensene av køordningen de etablerte og da ikke klarer å følge bedre enn at det er kunder som blir misfornøyde.

Spajderman

Er jo ikke sikkert Hyundai Norge har fått velge dette selv, det virker jo som Hyundai sentralt har krevd info om kunde før de har sendt biler, ref. forsinkelse av de første kundebilene som ble prodisert før kontrakt var skrevet.

Limodriver

#381
Sitat fra: Spajderman på tirsdag 21. august 2018, klokken 15:25
Er jo ikke sikkert Hyundai Norge har fått velge dette selv, det virker jo som Hyundai sentralt har krevd info om kunde før de har sendt biler, ref. forsinkelse av de første kundebilene som ble prodisert før kontrakt var skrevet.

Da er det to alternativer; ikke gå inn på en køordning slik de her gjort eller ta jobben som kreves for å følge opp køordningenmed de rammevilkårene Hyundai internasjonalt gir.

Spajderman

Jeg lever egentlig godt med at folk "bak meg" i køen får bil før meg. Mulig jeg kunne fått bil før om jeg hadde valgt en annen kofigurasjon, forhandler nærmere Drammen, eller noe annet lurt, men foreløpig ser det ut som jeg får bil senest på det tidspunktet jeg fikk estimert levering etter kontrakten var signert, gjerne noe før, da er jeg egentlig veldig fornøyd! Pr. nå er det ganske få som har fått utlevert bil, så sannsynligvis er nok problemet mindre enn det virker som, og etter min mening er det et ganske lite problem i utgangspunktet som blir blåst noe voldsomt opp.

Limodriver

Jeg lever også godt med å vente en måned til på bil. Men, jeg liker likefullt ikke at noe som blir presentert som kø er såvidt fleksibelt som det fremstår å være. Irritasjonen er mer av prinsipiell karakter enn noe annet, men jeg er opplært til at rett skal være rett - kanskje derfor jeg ikke er rik.

Spajderman

Rett skal være rett, men jeg ser ikke helt poenget med å irritere på meg høyt blodtrykk for noe som er såpass lite viktig som et kønummer når jeg får bilen min når jeg ble fortalt at jeg skulle få den. Det er jo også lansert en forklaring på iallefall noen av avvikene på kønummer, ved at av- og pålasting på båtene er tilfeldig og ikke styres av kønummer eller Hyundai Norge. Fra starten har det også blitt kommunisert at fargevalg og konfigurasjon vil kunne påvirke leveringstidspunkt.

Da tenker jeg at det bare er til å glede seg til bilen kommer og kose seg med inntrykkene til de som får bilen før meg, selv om noen av dem sikkert hadde høyere kønummer enn meg i utgangspunktet.

JEG


Trond.m

Skal hente min 262 Dark Knight fredag, og drar direkte på langtur til Røros - Hafjell (Ladetour2018 med Fortum).

Kjører nok forbi alle laderne første dagen  :D

jorgenbsk

Sitat fra: fredrikmo på fredag 10. august 2018, klokken 09:33
Sitat fra: jorgenbsk på torsdag 09. august 2018, klokken 12:53
Sitat fra: jorgenbsk på torsdag 02. august 2018, klokken 14:20
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 30. juli 2018, klokken 16:42


   
   
        Kønummer           Estimert leveringstid      Ny leveringstid         Utlevert              Spesifikasjon                 
        480         Okt/nov     Siste halvdel sept, mulig okt               Dark-k Lær                


Takk for at du holder listen oppdatert. Verdifull informasjon for alle oss andre :)

Oppdatering: Anslått leveringstid er samme, men har fått opplyst at ankomst Drammen er estimert til 24. august. Det ble understreket at ankomst Drammen normalt var svært usikker dato og kunne/ville forskyves.
Jeg bor og har forhandler i Bergen, så kanskje er det en sjans for at noen med forhandler nærmere Drammen får bil før midten av september  :+1:

Nummer 481 her, bor i Drammen, race is on  8)

Fått beskjed om at bilen er estimert å være hos forhandler 3. september. Hvordan ligger du an? ;)

birgerdammen

Sitat fra: trykkertor på mandag 20. august 2018, klokken 21:57
Ja. Christian Stenbo, pressetalsmann for Hyundai Norge, var rimelig aktivt i Facebook-gruppen før leveringene startet. Etter at de første leveringene kom i gang har det vært stille som graven.
Selv om flere brukere har referert med spørsmål eller oppklaringer til hans navn.
Så jeg ser likheten mellom det og strutseanalogien til Limodriver.

Litt greiere med fucka køsystem hvis vi kunne fått noe info rundt hvorfor, hvordan og hvorledes.
Men stille som pokker.
Vi er nok bare en små 5-10 som er "misfornøyde" med tingenes tilstand, og resten av gjengen bryr seg ikke, eller er strålende fornøyd.
Så skjønner jo at de ikke har lyst å kommentere på det.
Men jeg er fortsatt skeptisk på hvordan Hyundai Norge klarer det her på den lange bane. Om det blir en Amp-e repeat med en klase i startutlevering, og senere så tynt sugerør at bilen "nesten går i glemmeboken".

Var jo ikke akkurat imponerende tall vi fikk fra juli. Under 2000 biler, 1300 ble værende i Korea, og litt over 400 til eksport? (Hvis jeg husker riktig.)

Via forhandler er nå forklaringen fra Hyundai Norge at når det kommer inn avbestillinger på tidlige  biler gidder de ikke rokkere om på bilene, men bare gir den avbestilte bilen til noen med senere nummer!! Velkommen til Joker nord.

Mao

Sitat fra: birgerdammen på onsdag 22. august 2018, klokken 09:18

Via forhandler er nå forklaringen fra Hyundai Norge at når det kommer inn avbestillinger på tidlige  biler gidder de ikke rokkere om på bilene, men bare gir den avbestilte bilen til noen med senere nummer!! Velkommen til Joker nord.

Noen i Hyundai-systemet har sikkert lest gode gamle Matteus: De siste skal bli de første  :laugh:
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA