Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fått "tilbud" på ny Kona

Startet av HPSE, søndag 10. mai 2020, klokken 17:59

« forrige - neste »

HPSE


Har fått tilbud på nyeste versjon av Kona´en, farge Stellar Blue eller Phantom Black. Premium med skinn (ikke vinterhjul)..

Pris 415-420000.... Syns dette er veldig mye.... Betalte sjøl 342000 for første versjon av Kona´en (som eg solgte :-))

Ser nå at folk får utlevert f.ex Stellar Blue med Premium og kanskje til og med takluke (uten vinterdekk!?) for under godt under 4000000.. 370-380000... Da er det ikke bare denne økingen på 15000 man snakker om...

Burde være mulig å få til en lavere pris her?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Electric cars in Norway

#1
HPSE :+1: :+1: ja du sier noe. Virker ikke den agrol på Huyndai? Eller har du andre rabatt ordninger via noen foreninger eller fagforeninger?
Når det gjelder rabatter på bilen så tror jeg det er mest "standard price" nå om dagen. Folk står jo i kø for å få den bilen. Hva med ny brukt da?

Ser BNH har satt opp Leaf i pris nå også. Rundt 25' opp. Alt blir dyrere nå med svak krone.

arthur

Ikke rabatt med Agrol på Hyundai, men på Kia, fire prosent er det vel nå.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

#3
Sitat fra: arthur på søndag 10. mai 2020, klokken 18:35
Ikke rabatt med Agrol på Hyundai, men på Kia, fire prosent er det vel nå.
arthur takk for info. Ja det er en god grunn til å støtte Agrol og alt innenfor primærnæringene :+1: jeg liker slikt. Jeg vet Econa fagforening hadde et medl tilbud en gang for noen år siden men husker ikke om det var KIA eller Hyundai. 

HPSE har du sjekket Google søk på Hyundai og felles innkjøpsordning/avtaler osv?


Her er the real KIA deal he he  :+1:

https://agrol.no/fordel/kategori/bil/bilmerker/

Electric cars in Norway

HPSE fant denne tråden og kansje det står noe der om Hyundai også. Jeg så ikke på det og det er maaaange sider

https://elbilforum.no/index.php?topic=42237.0

advale

#5
Kona bør man holde seg laaaaangt unna. Vanvittig pris på den krabaten nå kontra andre elbiler.

Velger man Kona med acc så koster den nå over 400 000(med skinn 410 000). Går man litt høyere opp til Mach-e, og selv på laveste konfigurasjon så får man bilen fra 420 000 med skinn og acc. Og Mach-e er minst 2-3 ligaer over Kona.

Ellers kan man gå for ID.3 som er rundt hjørnet og den laveste pakken inkluderer acc som skal koste under 330 000.

Folk som kjøper Kona nå kjøper enkelt sagt katta i sekken! Liten bil som koster altfor mye, men virker som folk glemmer at det vil snart komme mye bedre alternativer. Syns Hyundai har vært flinke tidligere, men nå er de bare ekstremt grådige  >:(

Daniel_0007

Sitat fra: advale på onsdag 13. mai 2020, klokken 10:59
Kona bør man holde seg laaaaangt unna. Vanvittig pris på den krabaten nå kontra andre elbiler.

Velger man Kona med acc så koster den nå over 400 000(med skinn 410 000). Går man litt høyere opp til Mach-e, og selv på laveste konfigurasjon så får man bilen fra 420 000 med skinn og acc. Og Mach-e er minst 2-3 ligaer over Kona.

Ellers kan man gå for ID.3 som er rundt hjørnet og den laveste pakken inkluderer acc som skal koste under 330 000.

Folk som kjøper Kona nå kjøper enkelt sagt katta i sekken! Liten bil som koster altfor mye, men virker som folk glemmer at det vil snart komme mye bedre alternativer. Syns Hyundai har vært flinke tidligere, men nå er de bare ekstremt grådige  >:(

Er enig at id3 blir et bedre kjøp men den passer ikke for alle, mange som vil ha en bil man kommer lett inn og ut av og suv er perfekt det og selv med mange elbiler som har kommet i det siste så er det fortsatt tesla, hyundai og kia som har minst forbruk og kommer lengst.
Personlig hadde jeg heller tatt en e-2008 over kona men prisen der og har steget men er fortsatt under kona.
Model 3 2019 LR Rwd

advale

Kona bør helt klart ligge mindre i pris enn ID.3. ID.3 er større og romsligere. Samt har mindre batteri men går nesten like langt.

Nå er ikke Mach-E eller ID.3 lave akkurat. Så forskjellen er ganske liten mot Kona vil jeg tro.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA