Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading av Zoe i Kristiansand

Startet av Christoffer T. Johnsen, fredag 22. juni 2018, klokken 13:38

« forrige - neste »

Christoffer T. Johnsen

Jeg skal til Kristiansand med Zoe og lurte på hvor det er mulig å få ladet i sentrum?

moderator 2

I utgangspunktet er det bare å se på et ladekart for å finne ladeplasser.

I og med at ZOE krever TN, flytter jeg spørsmålet over til ZOE gruppen, da det sikkert er flere ZOE brukere som har oversikt over TN nett der.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

hsa77

Fortum har et stort antall type2 ladere på torget, men det store spørsmålet er jo om det er på IT eller TN nett....

Selv har jeg alltid med Nofuel lademugga og overgang type2->schuko på tur, da får jeg ihvertfall ladet litt på 10A.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

hsa77

Den nye appen til Fortum er jo nærmest ubrukelig for oss ZOE eiere, det står kun om det er type2, ingenting om hastighet! Det er litt forskjell på 3kw og 43kw... Informasjon om IT/TN nett hadde jo vært greit,  men hadde det i det minste stått effekt kan man jo ihvertfall vite at ladere med 11kw+ er på TN  nett.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

hsa77

Grønn kontakt har ladere på Kilden parkering som er 22kw type2.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Electrix

Hvis du ser på Grønn Kontakts ladekart så har de en god del 22kW ladekontakter i parkeringshus rundt omkring i sentrum.

Fortum har også en del, men de får jeg ikke fram på pcen her, tror bare appen deres funker nå.

I tillegg er det noen hotell som tilbyr lading for gjester, mener at i hvert fall Yess hotell tilbyr dette.

Det er også parkeringsavgift de fleste steder i Kristiansand for elbil også nå, men det er noen gratisplasser igjen, bl.a. er Kilden parkeringshus der GK har 22kW ladere gratis for elbiler fra 0600 til 1800. https://www.kristiansand.kommune.no/kripark/slideshow/el-biler/
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA