Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sommerdekk til TMX

Startet av o.b.lix, fredag 22. juni 2018, klokken 11:51

« forrige - neste »

o.b.lix

Finner ingen tråd som gir dekkguide på samme måte som inne på model S-siden, så jeg prøver her.

Originaldekk til model X (Michelin latitude Sport 3 tror jeg det er) både støyer, blir slitt fort og er dyre.


Hva er beste alternativ til bruk her på berget?

Har noen testet winrun r330 som megahjul skryter av?

Landsail eller Lexani? Eller dyre conti? Hva sier folket?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

k1

Enig i at Latitude sport støyer og ser ut til å slites ganske fort. Sikkert dyre fra forhandler, men du finner et lass av dem på finn billig, hvor folk bruker 20" felgen til vinterdekk og skroter sommerdekkene som medfølger.

GeirHM

#2
Jeg har hatt god erfaring med dekkene til Megahjul på min S. Jeg var ikke like heldig med felgene. På X har jeg to sett med originalfelger. Men dekk og dekkhotell kjøper jeg nok fortsatt hos dem.

k1

Bjørn Nyland "TeslaBjørn" kommenterer hans erfaringer med Lattitude Sport og Winrun:

https://www.youtube.com/watch?v=wH9foc_aZdU

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA