Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringstråd for oss med ny bil juni / juli 2018

Startet av 70D, torsdag 21. juni 2018, klokken 23:11

« forrige - neste »

dypen

#30
 :+1:

Veldig fornøyd med utlevering og bilen, har kjørt 550 km og testet det meste som jeg kan teste til nå. Har også vært under bilen, alt OK.

Hentet bilen på estimert leverings dag 29.6 på Brumunddal fra bestilling låst 30.3 Rask og grei utlevering med 4 komplette vinterhjul som ble puttet i dekkposer og lagt i bilen, montering av ladekontakt for telefon i mitdkonsoll mens vi ventet. Det hele gikk unna på under 1,5 timer.

Mine Merknader.

1. Venstre FWD bakre nedre hjørne / list mot hjulbue noen millimeter utenfor hjulbuelist. (justere dør / list)

2. Lakk panser, et lite sår i lakken. (kan rubbes poleres bort tror jeg)

3. Eske og verktøy for key fob batteribytte var ikke med. (har lest at det skal være med)
"dypen" Elbilforening medlem. X75D

Snapcase

Eske og verktøy for key fob

Fikk ikke jeg med heller, Brumunddal. Delivery fyren sa Tesla var helt tomt for disse og ikke mulig å få tak i lenger.

Har bestilt meg 2stk keyfob covers på eBay som så bra ut.

GeirHM

Jeg fikk bil og intet annet. To fob'er i handa uten noe å holde dem med. Drammen drev masse-utlevering. Var ikke snakk om noe form for jåleri der nei. Mye mer av det i 2015 gitt. Men bilen var helt strøken på alle vis. Bekreftet i dag av Supershine som ga bilen keramisk beskyttelse. Ingen polish rester, ingen ting å peke på noen sted. Dørene går helt smidig. Alt er som det skal.

mmmilen

Hentet ny X 75D i drammen 1/6.

Innrapporterte feil ved overlevering:
- riper i pianolakk flere steder
- bakspoiler som ikke er montert som den skal (litt skjev i festepunktet)

Innrapportert senere via e-post/telefon:
- app får ikke kontakt med bilen, med mindre den er på lading
- browser funker vanligvis ikke (samme med owners manual i bilen)

Andre feil som er oppdaget i etterkant av overlevering:
- venstre frontvindu lager mye bråk/knirker ved svingning og kjøring på ujevnt terreng; skjer ikke når vinduet åpnes litt
- det legger seg en stripe på vinduet når det åpnes - akkurat på det nivået der det sto åpent, dvs der gummilisten (eller hva det heter) presset på glasset
- 2.rad sete til høyre lager litt lyd, spesielt ved høyere fart
- plastlister rundt høyre forhjul sitter skjevt

Rapid

#34
Da har jeg fått første problem. Mistet 4G og har ikke navigasjon etc. Bilen kobler opp mot mobil hotspot, så ferien sørover Danmark og Tyskland skal vel funke på et vis. Men irriterende. Har også merket at det blir stadig vanskeligere å få ut ladehåndtaket. Virker som om låsen ikke går så lett som den bør. Må prøve flere ganger før ting løsner.

Ellers alt det vanlige: radio som slår over til FM, ingen app, listene på framdører løsner under døren (limt uten klips, jeg kommer til å lime dem opp selv), og diverse små finishting.

Jeg har montert skvettlapper framme fra Buick Lacrosse, og tykk folie fra biltema bakerst på FW dørene. Ser bra ut faktisk.

Lakken er bra, FW dørene henger fint og bilen er er en drøm selv uten AP og ACC

Stig-Arne

Min erfaring etter 1200 km med min Model X:

Rattet er ørlite skjevt til venstre.
ACC får fnatt til tider og vil bråbremse, spesielt når man møter større kjøretøy
Tilgang til bil via app fungerer ikke så fremst man ikke lader
Radio fusker ved at man som oftest må slå tilbake til DAB, Spotify etc.

Alt i alt veldig fornøyd med bilen

Rapid

#36
Ut på tur uten 4G og ustabil wifi. Kjørte innom Århus SC for å spørre om de kunne ta en kikk. Skikkelig serviceminded gjeng. Feilen viser seg å ligge dypt i systemet som de sier. Engineeringsteamet er på saken og de håper å ha en revidert SW klar i løpet av kvelden. Fikk en TMS loaner så jeg er happy

SteamR

Først fikk vi bil i slutten av mars, men den var feilprodusert så vi måte bestille ny. Deretter fikk vi bil 4.juli. Bilen var helt grei ved overtakelse. Kun noen få riper i ene FWD. Ble notert.

En dag etter, sluttet AC å virke. Så kom det knirkelyder i bilen. DAB favoritter blir gjort om til FM ved ny turer. Ikke kontakt med bil om den ikke kjører eller lader. Dunkelyder når sjåfør-vinduet går opp og ned.

Så ja det er litt blandede følelser med denne bilen slik den er nå...


np

NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

SteamR

Sitat fra: np på torsdag 12. juli 2018, klokken 08:01
Hvordan feilprodusert?

Midterste rad var ikke skyvbart (7-seter), da gulvet ikke hadde skinner for å skyve de. Sansynligvis var det lagt et 6seter gulv på den.

HolyDiver

Sitat fra: SteamR på torsdag 12. juli 2018, klokken 08:17
Midterste rad var ikke skyvbart (7-seter), da gulvet ikke hadde skinner for å skyve de. Sansynligvis var det lagt et 6seter gulv på den.

:o hvordan i h%#*^{# kan noe slikt passere QA? Jeg mener.... seriøst? Feilproduksjon kan selvfølgelig skje, men at noe slikt havner hos kunde er rett og slett oppsiktsvekkende.

hELgenen

Sitat fra: HolyDiver på torsdag 12. juli 2018, klokken 11:17
Sitat fra: SteamR på torsdag 12. juli 2018, klokken 08:17
Midterste rad var ikke skyvbart (7-seter), da gulvet ikke hadde skinner for å skyve de. Sansynligvis var det lagt et 6seter gulv på den.

:o hvordan i h%#*^{# kan noe slikt passere QA? Jeg mener.... seriøst? Feilproduksjon kan selvfølgelig skje, men at noe slikt havner hos kunde er rett og slett oppsiktsvekkende.

Dersom en først monterer gulvet til en 6 seter og dytter inn 7 seter på samlebåndet...vel da må vedkommende som gjør dette være veldig sløv - og QA - fikk de føyken de også??

SteamR

Vel, hvilke konsekvenser dette fikk bakover i system anes ikke. Men det er vel slik med alle teslaer som ruller ut.. QA er vel så som så, det har vel de fleste fått erfart. Viktigere å få bilene på veiene, og heller ta problemene på servicesentrene rundt omkring.

Stig-Arne

Opplevde idag at bilen plutselig ikke ville aktivere cruise controll, kom bare opp cruise control not aviable.
Ringte hjelpesenteret, og fikk beskjed om å slå av bilen med power off i menye. Det gjorde susen
Vanlig restart av skjermene hjalp ikke.

Hva som forårsaket dette vet jeg ikke. Men fungerer nå :)

MartinsenKristian

Spørsmål til ferske eier av X: skal dere foliere blank beskyttelsesfolie på det meget omtalte stedet foran bakhjula? Eller skal dere satse på at det går igjennom på reklamasjon når området er nedslitt, som det garantert kommer til å bli? Jeg har bestilt time for blank folie der men ble usikker når jeg leser at enkelte krever dette omlakkert etter 10.000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA