Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Førerprofil / Key fob

Startet av HaraldRex, onsdag 20. juni 2018, klokken 23:48

« forrige - neste »

HaraldRex

Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg kan få "foben" til å faktisk veksle førerprofil?
Jeg har satt opp to profiler; hver av dem koblet til hver sin fob, men det virker på meg som om det alltid er den siste profilen som blir valgt når jeg setter meg inn.

Må jeg gjøre noe aktivt for at det skal fungere? Låse opp med foben kanskje? Så langt har jeg bare prøvd å trykke på døra. (Ny MX i dag... :) )

Tips mottas med takk!

jfbergstr

Under profil oppsettet kan du velge hvilken FOB (1 el 2) profilen skal koples til.

HaraldRex

Det har jeg gjort - de to profilene er som sagt koblet til hver sin fob.
Problemet er at jeg ikke får dem til å "trigge".
Det er tilsynelatende ingen forskjell om jeg åpner bilen med fob 1 eller 2 - den blir stående i den profilen jeg valgte på skjermen sist uansett.

Det er derfor jeg spør - er det noe jeg aktivt må gjøre for å tvinge bilen til å skjønne at nå skal den bytte profil avhengig av fob?

Sjaugen

Tror du må åpne med FOB (trykking) for å bytte
2017 S 75D

gss

Hadde du kun en nøkkel i nærheten av bilen nå du knyttet den til profilen? Har lest at dette kan være avgjørende.

HaraldRex

Sitat fra: gss på torsdag 21. juni 2018, klokken 12:33
Hadde du kun en nøkkel i nærheten av bilen nå du knyttet den til profilen? Har lest at dette kan være avgjørende.

Ja, det var bare en fob i bilen. Den andre lå >10 m unna. Knytningen som sådan virket å fungere helt fint.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA