Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2018.24 - Ny speed-limit funksjonalitet

Startet av MrBacardi, onsdag 20. juni 2018, klokken 21:36

« forrige - neste »

MrBacardi

Sitat fra: sjokomelk på fredag 29. juni 2018, klokken 08:15
Legger med bilder av release notes. Ser de har lagt til en linje med "In memory of Barrett Riley" i 2018.24.1 som ikke var på bildene fra 2018.24 lenger opp i tråden.

https://electrek.co/2018/06/26/tesla-dedicates-new-speed-limiting-feature-kid-died-model-s-crash/
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

elfosilen

Kartet virker mye tregere. Både ved zooming inn/ut, og oppdatering av trafikk.  Nedtur dette her...

Vhagar

Kart er vesentlig tregere å laste både med og uten satelitt bildene ja (2018.24.1) Skal tro hvordan dette oppleves av de med ny MCU?

Men det som gjør det hele tragisk er hvor latterlig bilen oppfører seg når den møter biler. Jeg har ikke funnet ut hva som trigger det, for det skjer med ulike møtende biler og på ulike typer veier. Den tror rett og slett at den blir påkjørt forfra så den piper og nødbremser (og tidvis prøver å svinge unna) selv på veier med gulstripe! Ikke er det en funksjon jeg kan skru av heller. Da det ikke har noe med adaptiv cruisekontroll eller selvkjøring å gjøre (det skjer når de funksjonene ikke er i bruk også).

Det farligste her er jo risikoen for å bli påkjørt bakfra når bilen uten grunn nødbremser slik. Men på veier uten gulstripe og i lav fart så har den en lei tendens til å ville slenge meg ut i autoværnet (som jo står mer eller mindre på kvitstripa og da farlig nær lakken) selv med god klaring til møtende bil. Hvorpå den igjen vil svinge mot midten av veien for å unngå autoværnet. Så møtene biler vil jo oppleve meg som svært vinglete og ekkel i trafikken.

Det er vel bare å parkere og vente på ny sofware update om et par år som fikser dette. Sånn det er nå er det jo livsfarlig å kjøre.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

cra

Se på Settings -> Driver Assistance -> Collision Avoidance Assist.

Jeg har den på medium og har ikke hatt noen problemer. Ett og annet pip på noen "faste steder" (ukjent årsak, er den skyggeredd kanskje?), men eller singen ting. Tesla anbefalte meg å ikke ha den på Early.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

KennethR

Sitat fra: HKS på mandag 25. juni 2018, klokken 23:03
Fikk 2018.24.1 på en Model S loaner jeg har iløpet av natten i går. Oppgraderte på jobb i dag, den eneste forandringen jeg merket er at det ser ut som Tesla har endret fargene i Google Maps...

Jeg opplevde det samme. Nå har kartene blitt mørkere grå, og ikke lysegule som de var før. Syntes det er vanskeligere/ umulig å se veier når man zoomer litt ut. Jeg har fortsatt gammel navigasjon.

Vhagar

#20
@cra, ja min også står på medium. Har prøvd å skru den av, men som jeg skriver så ser det ikke ut til å hjelpe da den bråbremser og piper uansett (men ingen varsel på skjermen). Regner med at det er en bug og at det ikke skyldes sensorfeil. Tror ikke årsaken er at møtende biler har radarfunksjoner heller, for det gjelder alle slags biler jeg møter, gammel som ny.

EDIT:
Frust. Jeg blir lurt av at den funksjonen skrur seg på igjen av seg selv. (Slik som tilt alarmen f.eks.) Så mye av erfaringene mine er rett og slett at den er PÅ når jeg har trodd at den har vært AV. Tok derfor en ekstra tur der jeg flere ganger bevisst sjekket at den var OFF og joda, den bremser likevel. Tilfellet var en bil som krysset vei forran meg (kom inn fra høyre og så kom mot meg). Etter at bilen var komt over i sin kjørebane og jeg nærmet meg punktet hvor han krysset veien så bremset min bil unødvendig (var jo tomt der nå). Så nå må jeg skru den av hver gang jeg setter bilen i drive. Håper virkelig at de fikser dette allerede i neste versjon.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Veggen

Noen som har fått speed limit funksjonalitet på pre-AP bil?
Har 2018.26 på min 2013 modell, men ser ikke speed limit hverken i app eller i bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA