Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problem med original lader

Startet av 2mash, onsdag 20. juni 2018, klokken 17:36

« forrige - neste »

2mash

Hei,
svigerfar fikk nettopp sin Soul, og har foreløpig kun den originale laderen. Den ville imidlertid ikke starte lading. Kladden laget noen klikkelyder, og lyste på power, men kom aldri på charge.

Jeg testet derfor følgende:
1. Lade Leaf med Soul-lader --> OK
2. Lade Soul med Leaf-lader --> OK
3. Plugge i støpsel fra Soul-lader, koble så til Soul --> IKKE OK
4. Koble til Soul, deretter pugge i støpsel fra Soul-lader --> OK

Rekkefølgen på hva som kobles til først og sist har KUN noe å si for Soul med Soul-lader. Leafen tar imot uansett, samme gjelder Soul+Leaf-lader.

Noen ideer om hva årsaken er?
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

maruch

Vanligvis på alle ladere står det:
1. Plug in først til bilen
2. Så til stolper / eller trykke på startknappen, om dette er hurtiglader.

Kan bare gjette at dette er kanskje en slags av sikkerhet at om man plugger in først til strømunntakk så at man ikke skal bli kicked av strøm, om man uheldig trykker på piner på bilens side. Det er jo ganske sterk strøm...
Kia Soul EV 2017
Nissan Leaf 2011 - ikke lengre

Falcon64

Er det noen skjøteledningen i mellom veggen kontakten og den Orginale laderen ?.

Husker jeg leste for noen år siden at det kunne være et problem hvis man ikke hadde bra nok kabel.


Usikker

Lenge siden jeg har brukt min nå men i starten da jeg brukte den sto den alltid tilkobla veggen, bare å plugge i bilen når jeg kjørte inn i garasjen.. ikke noe hikke med dette.
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA