Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Foliering av Hyundai Kona - Priser - Pristilbud

Startet av Mr_No, onsdag 20. juni 2018, klokken 15:02

« forrige - neste »

Mr_No

Hei

Har noen tenkt å foliere bilen? Har dere fått noen priser? evnt hva har dere fått i pris?

Jeg har fått følgende priser:


Aaby Auto (der jeg skal kjøpe bil):

Tak (farget folie) - 5000 kr


Biltekno:

Foliering av tak (farget) - 3125 kr
Foliering av panser (farget) - 2500 kr
Foliering av panser (kun film, uten farge) - 5990 kr
Foliering av panser og tak (kun film, uten farge) - 5990 + 5000 kr
Foliering av hele bilen (farget) - 21 375 kr


Reklamedrift AS

Foliering av tak (en farge) = 4500,-
Foliering av panser (en farge) = 2700,-
Foliering av panser (kun film, uten farge) = transparent folie (ppf) 5500,-
Foliering av panser og tak (kun film, uten farge) = ppf 10.000,-
Foliering av hele bilen (en farge) = 25.000,-


Scandinano Norge

Foliering av tak (en farge) (med stolpene)                               5000,-
Foliering av panser (en farge)                                                 3500,-
Foliering av panser (kun film, uten farge)                                 4500,-
Foliering av panser og tak (kun film, uten farge)                       9000,-
Foliering av hele bilen (en farge)                                       ca  25000,-


Oppdaterer denne posten etterhvert som det kommer inn flere innlegg med priser.
 

arthur

Har tanker om å foliere taket hvitt i kombinasjon med ceramic blue. Har ikke sjekket noen priser/steder enda.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Biff

#2
OBS! Husk at grillen på bila er veldig spesiell.



Sjekk på forhånd med forhandler om de kan foliere over denne. De jeg tok kontakt med var svært usikre på om det gikk. Folien er avhengig av å ha totalt feste, hvis ikke kan den løsne eller skape lommer under folien med fuktansamling o.l.

Si gjerne ifra om dere finner ut om det går an å foliere grillen. Isåfall er jeg interessert i å foliere hele bilen matt svart.



Eller hvis jeg virkelig finner en fin farge, matt krom

Mr_No

Har sendt epost til de som har gitt tilbud, og spurt om grillen lar seg foliere. Oppdaterer når jeg får svar.

Biff

Teknisk spørsmål: hvor lenge holder folien i Norge? (Veisalt, kaldt vær, snø, sludd, regn)

Biff

Forresten, fikk du noe avklaring på hvordan de utfører folieringen?

Av det lille jeg har sett av foliering på nett, er det svært variert resultat. Noen som gjør det stapper bare folien inn i sprekker med «spatler». Andre er veldig nøye og demonterer karosseriet før de folierer.

Noen bruker også tapetkniv etter de har stappet med spatel...

Prøver ikke være vanskelig eller negativ, men hvis jeg skulle ha gjort det på egen bil så ville jeg ønsket demontering og forsiktig og nøye utført arbeid for å unngå riper, samt at folieringen skal holde lengst mulig.

Mr_No

Sitat fra: Biff på fredag 22. juni 2018, klokken 01:15
OBS! Husk at grillen på bila er veldig spesiell.



Sjekk på forhånd med forhandler om de kan foliere over denne. De jeg tok kontakt med var svært usikre på om det gikk. Folien er avhengig av å ha totalt feste, hvis ikke kan den løsne eller skape lommer under folien med fuktansamling o.l.

Si gjerne ifra om dere finner ut om det går an å foliere grillen. Isåfall er jeg interessert i å foliere hele bilen matt svart.



Eller hvis jeg virkelig finner en fin farge, matt krom

Har nå fått svar fra 2 av de som gav tilbud. Ene firma skriver at det ikke er noe problem med denne grillen, det andre firma skriver at de nesten må ha inn bilen for å vurdere det. Så må nok vente til bilen er levert.

andy99

Sitat fra: Mr_No på onsdag 20. juni 2018, klokken 15:02

Biltekno:

Foliering av tak (farget) - 3125 kr
Foliering av panser (farget) - 2500 kr
Foliering av panser (kun film, uten farge) - 5990 kr
Foliering av panser og tak (kun film, uten farge) - 5990 + 5000 kr
Foliering av hele bilen (farget) - 21 375 kr


Prisen du har fått fra biltekno, foliering av tak (farget). Var det inkl A-stolper og evt speil?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

andy99

Sitat fra: andy99 på tirsdag 26. juni 2018, klokken 14:11
Sitat fra: Mr_No på onsdag 20. juni 2018, klokken 15:02

Biltekno:

Foliering av tak (farget) - 3125 kr
Foliering av panser (farget) - 2500 kr
Foliering av panser (kun film, uten farge) - 5990 kr
Foliering av panser og tak (kun film, uten farge) - 5990 + 5000 kr
Foliering av hele bilen (farget) - 21 375 kr


Prisen du har fått fra biltekno, foliering av tak (farget). Var det inkl A-stolper og evt speil?

Sjekket opp med biltekno:
Gloss black svart folie, 2650 kr A-stolper, Speil 625 kr, Tak 2500 kr. Totalt 5500 kr for alt.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

TheLyng

5900.- for tak og speil i blank svart via forhandler. Ble evt gjort i drammen så han måtte ha svar VELDIG raskt. Blir ikke noe for min del.  8)

andy99

Foliering senter i Oslo og Fredrikstad. Tak, a-stolpe og speil i sort blank. 6000kr.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Håkon77

Var innom foliering senter i Fredrikstad. Slitent bygg som er skiltet Østfold bilpleie eller noe sånt. Latviske og polsk registrerte biler, campingvogn og østeuropeere i joggebukse og pæler som gnikker golf og auris for noen hindringser. Foliering senter var forlatt over en time før stengetid. Beklager altså, men her styrer jeg unna.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

andy99

Sitat fra: Håkon77 på fredag 31. august 2018, klokken 18:11
Var innom foliering senter i Fredrikstad. Slitent bygg som er skiltet Østfold bilpleie eller noe sånt. Latviske og polsk registrerte biler, campingvogn og østeuropeere i joggebukse og pæler som gnikker golf og auris for noen hindringser. Foliering senter var forlatt over en time før stengetid. Beklager altså, men her styrer jeg unna.
Det tryggeste er nok å ta det via forhandler, så slipper en å forholde seg til andre.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Håkon77

Det spesielle med folie foruten konkursryttere, suspekte arbeidsforhold og stive priser er at flere av de annerkjente firmaene ikke legger beskyttelsesfilm på annet enn i dørkarmer. Etter å ha fått nei flere steder ringte jeg firmaet anbefalt av forhandler og spurte. De ville foliere bilen, men ikke med beskyttelsesfilm. Den var så tykk og lite egnet for større flater at de ikke ville levere fra seg noe sånt. Jeg ble anbefalt å heller prøve å få lagt på ett strøk med myk klarlakk eller rett og slett lakkere opp ved behov. Etter å ha lagt fra meg tanken om at nybilen skal se ny ut til evig tid så går jeg for det siste. Om 5år er dette kanskje en utdatert bil likevel og ingen som bryr seg om noen steinsprut eller hundre.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Limodriver

Det beste er nok å holde god avstand til forankjørende om om vinteren og frem til veiene rengjøres om våren.

Bilene mine har stort sett kun steinsprut på panser og front ikke sidene. Det er sjelden jeg får steinsprut fra motgående kjøretøy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA