Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når tror du de første i Norge får anledning til å konfigurere sin Model 3?

Startet av MrBacardi, mandag 18. juni 2018, klokken 20:33

« forrige - neste »

Magnus Hansen


emurof

Sitat fra: Løve på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:13
Jeg tror, sett ut fra siste ukers utvikling at Telsa fort ender opp i en CH11 lenge før noen i Norge får konfigurert sin Model 3, og i alle fall veldig lenge før noen eventuelt får levert en Model 3.

Herregud... Er dette virkelig noe som er relevant i denne tråden?

JorEl

Sitat fra: Løve på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:13
Jeg tror, sett ut fra siste ukers utvikling at Telsa fort ender opp i en CH11 lenge før noen i Norge får konfigurert sin Model 3, og i alle fall veldig lenge før noen eventuelt får levert en Model 3.
Bla bla ukebla ;) Nå får du bla videre i FUDboka di løve  ::)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Øyvind.h

Sitat fra: emurof på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:32
Sitat fra: Løve på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:13
Jeg tror, sett ut fra siste ukers utvikling at Telsa fort ender opp i en CH11 lenge før noen i Norge får konfigurert sin Model 3, og i alle fall veldig lenge før noen eventuelt får levert en Model 3.

Herregud... Er dette virkelig noe som er relevant i denne tråden?
Tenker vi sier - hei skål....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Løve

Sitat fra: emurof på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:32
Sitat fra: Løve på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:13
Jeg tror, sett ut fra siste ukers utvikling at Telsa fort ender opp i en CH11 lenge før noen i Norge får konfigurert sin Model 3, og i alle fall veldig lenge før noen eventuelt får levert en Model 3.

Det er relevant fordi jeg tror en CH11 vil som et minimum utsette muligheten for en Model 3 levert i Norge med flerfoldige måneder, muligens ett år eller to, mens en omstrukturerer hele Tesla.

Herregud... Er dette virkelig noe som er relevant i denne tråden?

JorEl

Mange produsenter kommer med nye elbiler, men venteslistene er lange siden det produseres så få biler.

Når TM3 kommer kan Tesla utslette ventelisten i Norge om de vil, veldig fort. Kommer TM3 sent til Norge, så kan Tesla alikevel selge bilen til alle som vil ha. Lenge før de andre produsentene, siden de ikke produserer så mange biler. Kanskje kan man si at Tesla kommer til å produsere like mange, eller flere, enn alle de andre til sammen.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

1000kwh

Model 3 skulle jo komme alt for sent. For da hadde alle de store tatt igjen forspranget og ingen ville ha Model 3.  ;D

Slik det ser ut nå vil Model 3 kunne levere sterkt i Norge i 2019. Og det med AWD, autopilot og 400-500km rekkevidde.

JorEl

Er veldig imponert av Tesla som øker produksjonsmengden samtidig som de legger på "tilvalg" som AWD 
og Performance. De kunne konsentrert seg om kun en modell dersom de var redde for at de ikke klarte å produsere nok. Dette er kanskje et godt argument for at Tesla har mer kontroll enn hva skeptikerene tror.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emurof

Sitat fra: Løve på søndag 07. oktober 2018, klokken 00:42
Det er relevant fordi jeg tror en CH11 vil som et minimum utsette muligheten for en Model 3 levert i Norge med flerfoldige måneder, muligens ett år eller to, mens en omstrukturerer hele Tesla.

Det er et fantasiscenario som allerede diskuteres i andre tråder. Du trenger ikke trekke det inn her også. Det har ingen relevans. Skal man først begynne med fantasiscenarier så kunne man like gjerne snakket om grønne marsmenn som sprengte jordkloden med laser, og da får jo ingen bilene sine!

JorEl

Og da hadde det kommet FUD om at det var Musk sin skyld, siden SpaceX har planer om og invadere mars. :laugh:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Balrog

Fascinerende å se hvor mange ulike formuleringer i alle mulige tråder herr Skinnfell presterer på akkurat det samme innlegget
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

rlnd

Da har vi svaret angående konfigurering, sitat kvartalsrapport:

SitatWe expect to start taking orders in Europe and China for Model 3 before the end of this year.

:o 8) ;) :) :D ;D :+1:

Kilde: https://www.scribd.com/document/391531183/TSLA-3Q18-Update-Letter
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

staleand

Tja. Ville ikke tatt gleden på forskudd når en tungvekter som forumbruker Løve her har advart mot at Chapter 11 kan inntreffe først ;-)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Espen Hugaas Andersen

Produksjon i januar, første leveranser i Europa i fabruar/mars, utifra conference call nettopp.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA