Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Resette bilen

Startet av hansob, søndag 17. juni 2018, klokken 23:19

« forrige - neste »

hansob

Jeg fikk ikke start på bilen i dag fordi den ikke kjente igjen nøkkelen. Etter noen forsøk så jeg på displayet at jeg skulle legge nøkkelen på en egen plass ved armlenet. Etter atter noen forsøk fant jeg ut at denne plassen var i det nederste rommet under armlenet. Jeg fikk da start på bilen men fikk ikke satt den i gir fordi den påstod at det var feil på rattlåsen. Jeg ante da at det antagelig var noe som hadde hengt seg opp og fant ut at jeg ville prøve en hard reset. Jeg har vært borte i noe tilsvarende før på Leaf-en og har en 10mm fastnøkkel liggende for å kunne koble fra 12v på batteriet. Jeg fikk da satt bilen i gir og den fungerte normalt. Det var på høy tid for dette skjedde selvfølgelig i det jeg skulle kjøre av fergen i Moss. Det var bare sekunder om å gjøre på at jeg måtte bli med en ekstra tur over fjorden...
Bestilt Tesla Y LR Blå  6/2-23
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

3irikur

Jeg har også hatt dette problemet, og løste det ved å gå langt nok unna bilen med nøkkelen, så de mistet kontakt.


Greit å vite at det kan løses ved å ta strømmen fra 12v :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Vannkraft

Finnes det ikke en sikring man kan nappe ut?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA