Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatert: Film, bilder og omtale

Startet av AJ82, søndag 17. juni 2018, klokken 18:29

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: mariowing på fredag 12. oktober 2018, klokken 20:36
Kanskje anderledes en Tesla men ganske likt assistentsytemene i «alle» andre biler. Hvis man koker det ned til faktisk funksjonalitet og ikke virkemåte så er det omtrent de samme egenskaper eller «ferdigheter» som Tesla og de andre premium bilmerkene har.
Mulig, men poenget mitt er at Tesla tar over styringen.
DU styrer jaguar, men får litt hjelp.

Skal ikke si konkludere med hva som er tryggest...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: Vind på fredag 12. oktober 2018, klokken 23:14
Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på fredag 12. oktober 2018, klokken 21:10
Er det noen som har hørt denne på en norsk bil?
Ja

Aha! Jeg har prøvd å høre etter når jeg har prøvekjørt den, men aldri hørt noe over bylarmen.

Har du noe inntrykk av hvor høy lyden er? Jeg lurer på om jeg kommer til å plage naboene når jeg kjører opp foran huset kl. 4 om morgenen.

Tellus

Jeg vil anta at den ikke vil bråke mer enn en fosilbil så det går nok greit  :)

Nordlands

Lyden kunne visst blitt mer spesiell:
Jag says its first iteration was meant to be spacecraft/UFO inspired, but apparently it was so convincing that people tended to look up at the sky instead of at the road.
https://www.autoblog.com/2018/10/11/jaguar-i-pace-ev-pedestrian-warning-sound/
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

RayBomb

Sitat fra: Nordlands på lørdag 13. oktober 2018, klokken 17:46
Lyden kunne visst blitt mer spesiell:
Jag says its first iteration was meant to be spacecraft/UFO inspired, but apparently it was so convincing that people tended to look up at the sky instead of at the road.
https://www.autoblog.com/2018/10/11/jaguar-i-pace-ev-pedestrian-warning-sound/
Haha, priceless



Sent from my iPad using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Vannkraft

Sitat fra: daktari på fredag 12. oktober 2018, klokken 23:44
...

DU styrer jaguar, men får litt hjelp.

...

Har vi prøvekjørt samme bil?

Jeg testet dette ganske inngående før jeg bestilte bil fordi det var det eneste momentet som kunne "tvinge" meg til å kjøpe en Tesla fremfor en I-Pace.

Jeg ble positivt overrasket over hvor bra I-Pace gjorde dette. De tilfredsstiller iallefall mitt behov til selvkjørende bil.

PS - utkobling uten varsling regner jeg med at Jaguar fikser


bmw2002

Mitt inntrykk etter å ha kjørt I-Pace ganske mye er at selvstyringen er veldig bra. Men fordi den ikke gir noen klar advarsel når den kopler ut så er jeg skeptisk til å bruke den.

Dette gjør ingenting for min del da jeg elsker å kjøre bilen selv. Men for andre kan dette være et problem.

daktari

#232
Mulig vi ikke har testet samme bil. Se video i egen tråd https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=41810.0.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mariowing

Et spørsmål til dere begge. Gitt at man holder hendene på rattet og bruker det som en assistent (slik det er markedsført som); vil ikke da bilen holde seg greit gjennom svingen siden du holder i rattet? Den vil vel ikke plutselig svinge en annen vei eller kjøre rett frem hvis du holder rattet i riktig vinkel hvis dere skjønner hva jeg mener?
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

daktari

Den bruker mindre kraft på rattet enn Tesla, så du må egentlig svinge med hele tiden. Lekekjøre på en måte!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vind

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

daktari

"It is just electricity, nothing to be afraid of."
Jeg ville heller sagt
"Thou should fear sitting on top of 60 litres of highly flammable gasoline." e.l.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D



Electric cars in Norway


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA