Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatert: Film, bilder og omtale

Startet av AJ82, søndag 17. juni 2018, klokken 18:29

« forrige - neste »

S.S

#90
Helt enig, ser greitt ut. Og skal vel ikke tape så mange mil på vanlig langkjøring her i Norge, utenom motorvei, da trafikken ofte går i 60-80.
Tviler på at det utgjør mer enn en mil eller 2 å ha på varmeapparat etc. på sommeren.

Testen gjort sør i England, så forholdsvis flatt.

Offtopic, så registrerer jeg at høydemeter ikke utgjør så mye i Leafen, så lenge jeg tar det rolig, og ender opp på samme høyde. Snittforbruk viser ca 1.5-1,6, både før og etter passering av undersjøiske tunneller og fjelloverganger.
Da har jeg nullet før turen starter.

Gordon Retriever

Riktig nok på russisk, men mulig å plukke opp endel interessant likevel, bl.a.:

Test av bakkeklaring med luftfjæring.
En nærmere titt i fremre bagasjerom.
Heller ikke Jaguar slipper unna fiskekassen i isopor under bagasjeromsgulvet.
Prøvesitting av baksetet.
Akselerasjonstester med resultater.
Framkommelighet i hinderløype.
Karosseriets vridningsstabilitet.

https://www.youtube.com/watch?v=OD_u0OWyTec

Gordon Retriever

#92
Carwow:

https://www.youtube.com/watch?v=FILPOpickH4&t=20s


https://www.youtube.com/watch?v=DSsjR2xoOPI

https://www.youtube.com/watch?v=jnSoU5j5GC8

Sitat
8/10:

+
Fun to drive
Generous boot
Plush, high-tech cabin

-
Expensive to buy
Tyre noise at speed
80% charge in 45mins not yet possible
Review.


AJ82

Da begynner ihvertfall tester fra andre steder enn Portugal å komme. Veldig spent på å se hva de første som virkelig får testet rekkevidde sier. Uansett utrolig mye positiv omtale og dette er jo også land hvor bilen konkurrerer med mye dyrere biler enn her hjemme.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Counterpointer

#94
Det som hadde vært fint var om den som poster en test eller omtale, skriver noe om hva som er interessant i denne testen av både positiv og kritisk karakter.

Er enig med AJ82 at reelle rekkevidder og konkrete ladetider er interessant.
Jeg er godt opplyst om størrelsen på bagasjerommet

AJ82

Sitat fra: knut.aulie på fredag 06. juli 2018, klokken 14:08
Det som hadde vært fint var om den som poster en test eller omtale, skriver noe om hva som er interessant i denne testen av både positiv og kritisk karakter.

Er enig med AJ85 at reelle rekkevidder og konkrete ladetider er interessant.
Jeg er godt opplyst om størrelsen på bagasjerommet

Tester fra Carwow drar ihvertfall frem både gode og dårlige punkter. Men skulle gjerne sett noen skikkelige tester av rekkevidde, selv om alt tyder på at tallene kommer til å være relativt bra.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

AJ82

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 30. juni 2018, klokken 13:57
Riktig nok på russisk, men mulig å plukke opp endel interessant likevel, bl.a.:

Test av bakkeklaring med luftfjæring.
En nærmere titt i fremre bagasjerom.
Heller ikke Jaguar slipper unna fiskekassen i isopor under bagasjeromsgulvet.
Prøvesitting av baksetet.
Akselerasjonstester med resultater.
Framkommelighet i hinderløype.
Karosseriets vridningsstabilitet.

https://www.youtube.com/watch?v=OD_u0OWyTec

Virker som han er ganske imponert over stivheten i karosseri når det gjelder åpning/lukking av dører og bagasjelokk når bilen står delvis i luften. Er kanskje vanlig at karosseri vrir seg noe mer...

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

geear

Interessant den testen fra carwow. At mye er bra vet vi på en måte, så jeg syns det mest spennende er "problemområdene".

De nevner elendig 360-view, burde være mulig å gjøre noe med via OTA, elendig skjerm/refleksjoner på klimapanelet, som er skuffende og dårlig av en rutinert bilprodusent, merkelig innstigning i baksetet, ubrukelig midtsete for voksne (de gangene vi har behov for at en voksen sitter bak med barn så ender det nesten alltid i midten på grunn av barnesete på isofix på en av sidene. Det får fint både i e-Golf, Model X og alle andre biler vi har hatt samtidig med småbarn.

Gleder meg allikevel til å prøve den når det blir mulig, Har store forventninger til kjøregleden i den.

Her er forøvrig duell med Model X også, den er et par uker, men kunne ikke se at den har vært postet her inne?

https://youtu.be/tRlq3mSMtYo

Counterpointer

Sitat fra: gr på onsdag 11. juli 2018, klokken 00:35
........merkelig innstigning i baksetet, ubrukelig midtsete for voksne .....
Dette stiller jeg meg litt tvilende til! På Fornebu visningen fikk jeg med meg to voksne karer i baksetet og han som satt i midten var 187. Han satt helt greit og hadde plass til både ben og hode. I likhet med alle biler som har opphøyd midtsete som er trangere enn sidesetene så sitter ikke den midterste like behagelig, det er kun noen få biler på markedet som har dette og hverken MB E klasse, Passat, Model X eller andre «vanlige» biler har god plass her! Så dette er en litt vinklet kommentar.

LittleHammer

#100
Sitat fra: gr på onsdag 11. juli 2018, klokken 00:35
De nevner elendig 360-view

Enig i at det ser elendig ut, og jeg angrer litt på at jeg brukte 3500 kr på det der. Man har "liggende" bildeformat på en del andre biler. Det burde hjelpe på en slik skjerm.

Eksempel: VW Touareg:

Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

JaguarPace

En av "fordelene" med å vent på Jaguar I-Pace, er at vi lærer oss nye språk :P Italiensk her tror jeg ;)
Ikke mye nytt, men en grei gjennomgang av bilen...

https://www.youtube.com/watch?v=lOKtv8_rvSw
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

S.S

Jeg satt i miften bak selv, på pano tak bil. 186 høy, med normalt, lange ben..
Stanget hodet i taklampa, god benplass.
Min konklusjon er at bilen er en 4-seter for langtur, greitt med 5 for korte turer, dvs en halvtimes tid. Bredden er helt ok for 3 voksne som lukter ok.
Bedre takhøyde i midten bak på Tesla, da den ikke har taklampen der.

4Matic Fanatic

Sitat fra: S.S på onsdag 11. juli 2018, klokken 22:33
...Min konklusjon er at bilen er en 4-seter for langtur...
Jeg vet knapt om jeg har vært i en personbil som komfortabelt frakter 3 personer i baksetet. E-klasse stv er nå blant de større men likevel krangler ungene om at de ikke vil sitte på midten når vi skal kjøre langt.

Gordon Retriever

#104
Full HD, full skjerm, full lengde - Thomas fra Autogefühl kjører i-Pace:

https://www.youtube.com/watch?v=95gNVoO8HpI&t=4s

*Audi har bedre leverandør av seter.
*Blinklysrelé for høylydt?
*Betjening av temperatur/setevarme kunne vært bedre.
*I-Pace er driver's car blant større elbiler.
*Why was the car horning?

Få også med deg Thomas sveiper og trykker for å endre rekuperasjonsnivå i fart.

Tommel opp for en test som ikke gjør stort nummer ut av kunstig lyd under akselerasjon.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA