Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatert: Film, bilder og omtale

Startet av AJ82, søndag 17. juni 2018, klokken 18:29

« forrige - neste »

AJ82

Sitat fra: Tellus på fredag 24. august 2018, klokken 23:52
I-Pace satt rekord på bane. Raskere enn MS P100D (stock).

https://jalopnik.com/the-2019-jaguar-i-pace-just-set-a-lap-record-at-laguna-1828563428

Imponerende. S har vel både lavere tyngdepunkt, betydelig mer hk og nm...
Står vel at TMS P100D var såvidt kjappere (0.5sek) med oppgraderte bremseklosser.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Counterpointer

I-Pace med dreven proff sjåfør vel å merke.

daktari

Kanskje imponerende men lite relevant. Hadde vært bedre hvis de fokuserte på komfort og 10 sek tregere rundetid.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

AJ82

Sitat fra: daktari på lørdag 25. august 2018, klokken 10:38
Kanskje imponerende men lite relevant. Hadde vært bedre hvis de fokuserte på komfort og 10 sek tregere rundetid.

Tenker du på Tesla  ;)

Skjønner ihvertfall at det er litt forskjell på understell. I-Pace er nok den elbilen man skal ha hvis kjøreglede stor høyt på listen.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

daktari

Sitat fra: AJ82 på lørdag 25. august 2018, klokken 10:50

Tenker du på Tesla  ;)

Skjønner ihvertfall at det er litt forskjell på understell. I-Pace er nok den elbilen man skal ha hvis kjøreglede stor høyt på listen.

A.J.
Ja, de burde distansert Tesla på komfort, ikke bare ørlite bedre. I stedet prioriterer de å matche på banekjøring. Det går an å ha høy komfort men også masse kjøreglede.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

4Matic Fanatic

Sitat fra: daktari på lørdag 25. august 2018, klokken 11:08
Ja, de burde distansert Tesla på komfort, ikke bare ørlite bedre. I stedet prioriterer de å matche på banekjøring.
I og med at "alle" sier I-Pace er mer komfortabel, samtidig som den kjører like fort på bane med mye mindre motor tilsier at det er et bedre chassis både for komfort og fart enn TMS.

daktari

Først og fremst viser det at den har et chassis satt opp for sportslig kjøring. Og alle som har kjørt litt forskjellige biler vet at sportslighet kompromiterer komfort.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Eller at Tesla ikke makter å holde temperatur på drivlinje og batteri nede og derfor må redusere effekten etterhvert  ;)

Eyvind Bernhardsen

Hallo! «Film, bilder og omtale» handler denne tråden om. Dere ser kanskje etter denne?

Eoniq

Sitat fra: daktari på lørdag 25. august 2018, klokken 23:22
Først og fremst viser det at den har et chassis satt opp for sportslig kjøring. Og alle som har kjørt litt forskjellige biler vet at sportslighet kompromiterer komfort.

Tydeligvis er I-Pace ett unntak


daktari

Hm, håper de forbedrer utkoblingen i kommende oppdatering.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vind

Sitat fra: Elbildilla på søndag 26. august 2018, klokken 10:46
Bjørn Nyland har testet autostyringen:
Mye bra Bjørn gjøre, men det er noen feil ifilmen/ testen.

- En sak er at han kommenterer displayet (eller mangelen på ordentlig visning), der har han valgt "feil" display, det kan enkelt byttes ved å trykke på hjulet på venstre side av rattet, og da kunne han ha fått opp ett mye bedre display mellom fart og kraftmåleren for selvstyringen/ Cruice controll

- Kjørte selv ganske mye med denne både på motorvei og landevei.  Bilen jeg kjørte ga tydelig signal når den sluttet å styre selv.  Det er mulig dette ligger i en instilling, eller forskjellig software versjon.

- De som Jaguar's selvstyring tillater er at man styrer/ korrigerer selv.  Det gjør f.eks ikke Tesla - den avbryter da umidelbart - og man må dobbeltklikke på hendelen igjen. 

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Gordon Retriever

Teslabjørn savner tydeligvis minivanen sin og synes interiøret i-Pace er trangt.
Selvinnsikten er det derimot ikke noe å si på:  "Worst review ever!"


https://www.youtube.com/watch?v=Dkb68fvB-Nc


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA