Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatert: Film, bilder og omtale

Startet av AJ82, søndag 17. juni 2018, klokken 18:29

« forrige - neste »

Hårek

Tror ikke de helt vet hva de snakker om. Det de kaller "capacitive charging" er  antagelig QI, som er en induktiv standard for mobiler.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

JaguarPace

Sitat fra: Hårek på onsdag 25. juli 2018, klokken 20:23
Tror ikke de helt vet hva de snakker om. Det de kaller "capacitive charging" er  antagelig QI, som er en induktiv standard for mobiler.

Tenker jeg også. Men uansett er QI en form for trådløs lading, i stedet for å bruke USB kabel rett i mobilen.
Men vi får nå se om det stemmer på produksjonsbilene som er/skal være rundt hjørnet...  ;)
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

AJ82

Første film jeg har sett hvor man også ser de vanlige ledlysene på S.


https://m.youtube.com/watch?v=8ZVPo2RA74U

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

LittleHammer

Sitat fra: AJ82 på torsdag 26. juli 2018, klokken 11:16
Første film jeg har sett hvor man også ser de vanlige ledlysene

Går kanskje ikke av «moten» like raskt som signatur-LED har en tendens til å gjøre  :)
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

AJ82

Sitat fra: LittleHammer på torsdag 26. juli 2018, klokken 13:44
Sitat fra: AJ82 på torsdag 26. juli 2018, klokken 11:16
Første film jeg har sett hvor man også ser de vanlige ledlysene

Går kanskje ikke av «moten» like raskt som signatur-LED har en tendens til å gjøre  :)

Synes personlig at signaturlysene gjør endel for fronten. En av grunnene til at jeg gikk for SE og ikke S. Blir mer moderne.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Eoniq

#125
https://www.wired.co.uk/article/jaguar-i-pace-review

En langtids-test

Likte godt denne kommentaren

Orbit

DinSide har antagelig en artikkel på gang med test av i-Pace på hjemmebane. "Som vanlig" drypper det inn noen videoer på YouTube. Fremdeles bil uten endelig software....men fire ladestopp Oslo-Bergen foreslått fra bilen selv var vel noe i overkant av forventet:


https://www.youtube.com/watch?v=cGuJusOHu2A
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Espen Hugaas Andersen

Den sier den forutsetter lading til 80%, men det kan ikke stemme. 4 x 0,55 x 85 + 0,6 x 85 = 238 kWh. Med 476 km er det altså omkring 500 Wh/km. Med min X100D kjørte jeg tur/retur Bergen i *januar* med under 250 Wh/km.

Enten er utregningen ekstremt konservativ i forhold til forbruk, eller så legger den opp til at man lader ganske kort tid på hvert sted.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

bmw2002

Jeg tror at ladeplanleggeren tar utgangspunkt i hvordan i kjørestilen siste turen(ene) har vært og at de har grisekjørt skikkelig.

Burde vel holdt med en lading her?

Eyvind Bernhardsen

En nederlandsk anmelder (https://www.linkedin.com/pulse/jaguar-i-pace-enschede-berlijn-henk-meiborg) skrev at bilen foreslår flere mulige ladestopp slik at man kan velge hvor man vil stoppe; han fjernet alle unntatt ett fra ruten.

Jeg håper Jaguar Norge åpner for prøvekjøring snart slik at vi kan teste dette selv.

Orbit

Her er (ca) samme rute og stopp planlagt med TMX 90D (se bort fra ladetidene, da denne kalkulatoren ikke forstår muligheten for Chademo-adapter på TMX), med start på 68% SOC, og samme lading til 80% som Jaguar foreslår. Der Jaguar har et forbruk fra 80% ned til 8-29% for hver etappe, ligger TMX på 32-41% ved ankomst lader. Så det er regnet inn et betydelig merforbruk hos i-Pace.

Sitat fra: bmw2002 på mandag 30. juli 2018, klokken 08:50
Jeg tror at ladeplanleggeren tar utgangspunkt i hvordan i kjørestilen siste turen(ene) har vært og at de har grisekjørt skikkelig.

Kikket igjennom den tilhørende kjørevideoen (som etter klokka ser ut til å være tatt opp rett før navigasjonsdemo), og grisekjøring er bare fornavnet. Det ser ut til å komme opp i 120+ i 60-sone, og 130+ i 80-sone. Idiotkjøring, og nesten like idiotisk å legge ut film av seg selv på nett med denne farten!  :police:

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.


https://www.youtube.com/watch?v=luxT-YdsY1Y

Så vi får vente til det kommer mer realistisk (og fornuftig!) kjøring før vi kan sei noe om praktisk rekkevidde under norske forhold.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Orbit

Sitat fra: Orbit på mandag 30. juli 2018, klokken 08:16
DinSide har antagelig en artikkel på gang med test av i-Pace på hjemmebane.....

Da er artikkelen ute. De hadde i starten med videoen av idiotkjøring, men fjernet rakst denne og kommentarfeltet, etter at flere påpekte at dette burde føre til førerkortbeslag.

Bilen får terningkast 6, mens DinSide fortjener stryk for gjennomføringen!
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

DinSide sin test var ganske schizofren og lite opplysende. Komfortabel, men stump og stiv over dumper? Veldig god å kjøre, men lett og upresis styring?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

AutoCar sin, en proff publikasjon, hadde en god gjennomgang.  Dessverre heller ikke noe om rekkevidde. Model S er best på brukervennlighet og bagasjeplass. I-pace mer "dynamisk" kjørefølelse og mer kvalitetsfølelse. Like mye kupéplass. Komforten på S best i fart mens I-pace i lav hastighet. Men ikke noe om støynivået,  som jeg håper er lavere enn i Sen vår.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA